Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-17, 18:37
  #1
Medlem
I ljuset av vad som hänt de senaste dagarna med Fredrik Virtanen tänkte jag att vi här granskar den våldtäktskultur som råder och frodas på Aftonbladets redaktion.

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén gick idag ut och försvarade Virtanen offentligt, trots snuskgubbens sexinviter till 14-åringar. Detta rimmar självklart mycket illa med Aftonbladets påstådda feministiska hållning.

Är detta bara toppen av isberget? Huserar det fler Virtanens i Aftonbladets korridorer?

Finns det någon här på Flashback som har insyn i den härskna kvinnosyn som tycks råda på Aftonbladet?
Citera
2017-10-17, 18:42
  #2
Medlem
Hehe, Aftonbladets ledarskribenter har högre andel kriminella än sverigedemokraterna.
Citera
2017-10-17, 21:08
  #3
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat

Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén gick idag ut och försvarade Virtanen offentligt, trots snuskgubbens sexinviter till 14-åringar. Detta rimmar självklart mycket illa med Aftonbladets påstådda feministiska hållning.

Jag tolkar Aftonbladets tystnad (bortsett från detta korta uttalande) som ett sätt att inte främst skydda Virtanen, utan för att främst skydda sig själva. Virtanen är ju bränd nu och ju längre Aftonbladet väntar med att agera, desto längre blir fallet när man väl måste agera eftersom Virtanen drar ned hela Aftonbladet i och med detta. Att Virtanen inte är dömd kanske rent av förvärrar situationen eftersom alla i praktiken vet vad som hänt, mer eller mindre - inte minst Virtanens egen tystnad är talande.

Det ska bli intressant att höra med vilken förklaring Aftonbladet senare kommer låta Virtanen gå eftersom detta är ohållbart i längden. Tror jag.

Hela etablissemangets hycklande fasad krackelerar med en allt högre fart.
Citera
2017-10-17, 21:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag tolkar Aftonbladets tystnad (bortsett från detta korta uttalande) som ett sätt att inte främst skydda Virtanen, utan för att främst skydda sig själva. Virtanen är ju bränd nu och ju längre Aftonbladet väntar med att agera, desto längre blir fallet när man väl måste agera eftersom Virtanen drar ned hela Aftonbladet i och med detta. Att Virtanen inte är dömd kanske rent av förvärrar situationen eftersom alla i praktiken vet vad som hänt, mer eller mindre - inte minst Virtanens egen tystnad är talande.

Det ska bli intressant att höra med vilken förklaring Aftonbladet senare kommer låta Virtanen gå eftersom detta är ohållbart i längden. Tror jag.

Hela etablissemangets hycklande fasad krackelerar med en allt högre fart.

Det absolut bästa de hade kunnat göra var att bryta med honom direkt då "alla" på Aftonbladet redan vet visste han håller på med. Nu skyddar man honom samtidigt som skärmdumpen på hans sexinvit till 14-åringen dyker upp. Ouch, illa!

Aftonbladet framstår som ett gäng hycklande fittor, som på sina höga hästar skuldbelägger folket för ditten och datten samtidigt som de egna skribenterna lever rövare.
Allt snack om feminism, #PrataOmDet, #MeToo har bara varit billiga sätt för dem att engagera läsarna. Att faktiskt stå för något, det var aldrig tanken.

Frågan är ifall Aftonbadet huserar fler ljusskygga personligheter. Är nästa Haga-mannen anställd på Aftonbladet?
Citera
2017-10-17, 21:31
  #5
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Det absolut bästa de hade kunnat göra var att bryta med honom direkt då "alla" på Aftonbladet redan vet visste han håller på med. Nu skyddar man honom samtidigt som skärmdumpen på hans sexinvit till 14-åringen dyker upp. Ouch, illa!

Aftonbladet framstår som ett gäng hycklande fittor, som på sina höga hästar skuldbelägger folket för ditten och datten samtidigt som de egna skribenterna lever rövare.
Allt snack om feminism, #PrataOmDet, #MeToo har bara varit billiga sätt för dem att engagera läsarna. Att faktiskt stå för något, det var aldrig tanken.

Frågan är ifall Aftonbadet huserar fler ljusskygga personligheter. Är nästa Haga-mannen anställd på Aftonbladet?

Exakt detta. I ljuset spricker trollen och det kan mycket väl vara så att MSMedia är den största trollfabriken av alla, inte konstigt då att att man vill hålla alla luckor stängda som kan släppa in ljus.
Citera
2017-10-17, 21:38
  #6
Medlem
RobRoyss avatar
Aftonbladet skademinimerar, "Dela andras uppgifter kan vara förtal":

https://www.aftonbladet.se/senasteny...cle26267417.ab
Citera
2017-10-18, 22:17
  #7
Medlem
Hjelte & Virtanens likheter

Jag kommer att tänka på fd Aftonbladets nöjesskribentTom Hjelte som fälldes för våldtäkt. Hanterades det annorlunda. (FB) Tråden om Tom Hjelte Finns vissa likheter tycker jag. https://www.dn.se/arkiv/kultur/ar-gu...-mot-rasismen/

http://themartinmelin.se/wp-content/...1/IMG_1404.jpg

http://princessjinx.blogg.se/2009/ma...om-hjelte.html
__________________
Senast redigerad av Bure 2017-10-18 kl. 22:24. Anledning: glömde länk igen
Citera
2017-10-18, 22:45
  #8
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Jag kommer att tänka på fd Aftonbladets nöjesskribentTom Hjelte som fälldes för våldtäkt. Hanterades det annorlunda. (FB) Tråden om Tom Hjelte Finns vissa likheter tycker jag. https://www.dn.se/arkiv/kultur/ar-gu...-mot-rasismen/

http://themartinmelin.se/wp-content/...1/IMG_1404.jpg

http://princessjinx.blogg.se/2009/ma...om-hjelte.html

Exakt. Det verkar råda både en våldtäkts och -tystnadskultur på Aftonbladet. En mycket dålig kombination.
Citera
2017-10-19, 06:51
  #9
Medlem
”Mannen” dom skrivit den ena ledaren eft den andra på Aftonbladet där han mästrar, skuldbelägger och berättar vilken fin människa han är
Har alltså våldtagt kvinnor och tafsat på dom och varit ett svin
Detta har alla vetat om o dom låter han vara kvar

Ibland faller dom ner från sina höga hästar riktigt hårt dom goda små vänster PK folket
Citera
2017-10-19, 07:29
  #10
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
”Mannen” dom skrivit den ena ledaren eft den andra på Aftonbladet där han mästrar, skuldbelägger och berättar vilken fin människa han är
Har alltså våldtagt kvinnor och tafsat på dom och varit ett svin
Detta har alla vetat om o dom låter han vara kvar

Ibland faller dom ner från sina höga hästar riktigt hårt dom goda små vänster PK folket

Och vad som skrämmer dem, gissar jag, är att den som faller ska dra med sig flera i fallet eftersom det sannolikt inte bara är en person som har utnyttjat sin makt och position för tvivelaktiga ändamål.

Tystnad inför vad man ser kan också vara ett brott, och som du säger, har man då suttit sig själv på jättestora vita hästar och det visar sig att man inte ens är i närheten leva upp till detta, kommer fallet bli väldigt högt och hårt.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2017-10-19 kl. 07:35.
Citera
2017-10-19, 08:07
  #11
Medlem
Medarbetare som år 2005 fick gå pga barnporrbrott

https://www.expressen.se/nyheter/aft...t/?social=twtr

Citat:
Den journalist på Aftonbladet som greps för grovt barnporrbrott erkände i går under polisförhör.
Under lång tid har han burit på sin mörka hemlighet.
Han tycker det är skönt att han blev upptäckt. Nu hoppas han kunna få hjälp för sin sjukdom, säger hans advokat Johan Åkermark.

Vanligt med såpass många grova sexualförbrytare under samma tak? Hur ser det ut på övriga redaktioner? Dras skadade män till journalistyrket?
Citera
2017-10-19, 12:08
  #12
Medlem
Fick ett intressant meddelande av en användare

Citat:
Har skickat detta till några medlemmar här på forumet pga nyreggad. Här har du allt du behöver:

Den kvinnofientliga kulturen på Aftonbladet är större än Virtanen.
Till exempel:
En kille som flugit under radarn – på grund av sitt vanliga namn – är mellanchefen och spelredaktören Mattias Karlsson* på Sportbladet. Med personal- och budgetansvar får han jobba kvar trots att han är en kvinnomisshandlare.
Det är inte jag som säger det. Det är Tingsrätten.
720618-665*
*=5+2

är detta monstrums personnummer. Kopiera och klistra in på Lexbase.
Hälsningar **********

Håller användaren anonym tillsvidare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback