Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 18:15
  #1
Medlem
Visste inte i vilket ämne jag skulle sätta detta i men min fråga är precis det som står i rubriken. Jag vet inte om jag ska välja natur eller teknik. Natur verkar vara en bra linje med mycket möjligheter vilket är bra då jag inte riktigt vet vad jag vill bli när jag blir ”stor”. Jag har även funderat på samhälls men tycker inte att linjen verkar lika bred. Teknik med inriktning design och produktutveckling tycker jag verkar betydligt roligare än natur men då är den inte precis lika bred som natur, i alla fall vad jag uppfattat det som. Hjälp tack!!
Citera
2017-10-19, 17:12
  #2
Medlem
På gymnasiet? Det är 18-årsgräns här.

Läs det som tilltalar dig mest. Du kan alltid läsa in de kurser du saknar på komvux för en framtida behörighet, så tänk inte på det nu.
Citera
2017-10-20, 09:41
  #3
Avstängd
Du läser givetvis natur och kompletterar med de teknik-relaterade kurserna. De flesta gymnasierna get möjligheten att välja kurser andra och tredje läsåret. Efter det kan du välja i princip vilken högskoleutbildning som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback