Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 18:12
  #1
Medlem
Hej! Finns det något program där den körs kontinuerligt och ser vad som händer på skärmen. Jag vill alltså lägga ett Macro program som uppdaterar låt oss säga blocket. Så fort en ny annons dyker upp ska jag bli informerad genom sms eller samtal. Eller något annat.

Bättre förklaring för er som knte förstod.
Jag ska ha ett program som hela tiden trycker F5. Då uppdateras blocket.se och om det är samma grej fortfarande som innan så ska den fortsätta bara Uppdatera. Men om en ny annons skulle dyka upp så skall jag få ett varning eller tjutande ljud. Hur löser man detta?
Citera
2017-10-17, 22:20
  #2
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2017-10-18, 11:56
  #3
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Hej! Finns det något program där den körs kontinuerligt och ser vad som händer på skärmen. Jag vill alltså lägga ett Macro program som uppdaterar låt oss säga blocket. Så fort en ny annons dyker upp ska jag bli informerad genom sms eller samtal. Eller något annat.

Bättre förklaring för er som knte förstod.
Jag ska ha ett program som hela tiden trycker F5. Då uppdateras blocket.se och om det är samma grej fortfarande som innan så ska den fortsätta bara Uppdatera. Men om en ny annons skulle dyka upp så skall jag få ett varning eller tjutande ljud. Hur löser man detta?
Förstår du hur mycket de kommer tjuta?
__________________
Senast redigerad av uman231 2017-10-18 kl. 11:59.
Citera
2017-10-18, 12:01
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Hej! Finns det något program där den körs kontinuerligt och ser vad som händer på skärmen. Jag vill alltså lägga ett Macro program som uppdaterar låt oss säga blocket. Så fort en ny annons dyker upp ska jag bli informerad genom sms eller samtal. Eller något annat.

Bättre förklaring för er som knte förstod.
Jag ska ha ett program som hela tiden trycker F5. Då uppdateras blocket.se och om det är samma grej fortfarande som innan så ska den fortsätta bara Uppdatera. Men om en ny annons skulle dyka upp så skall jag få ett varning eller tjutande ljud. Hur löser man detta?

Kolla på nåt addon till t.ex. Chrome, typ detta skulle nog kunna fungera: https://chrome.google.com/webstore/d...enbfclihhmmfcd
Citera
2017-10-20, 01:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Kolla på nåt addon till t.ex. Chrome, typ detta skulle nog kunna fungera: https://chrome.google.com/webstore/d...enbfclihhmmfcd

Tack! Nu behöver jag bara något som klickar in ett par alternativ i rytmiskt, sidan uppdateras inte av sig själv. Detta skall alltså göras i bakgrunden.
__________________
Senast redigerad av o2h 2017-10-20 kl. 01:29.
Citera
2017-10-20, 02:23
  #6
Medlem
_killahs avatar
Du kan ju göra ett enkelt säg phpscript som laddar om sidan varje säg 30 sekund och sedan matchar mot specifik text du är ute efter och sedan mailar dig.
Eller vill du att den ska maila varje gång det sker en förändring. Det kommer vara 1000tals mail om dagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback