Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-10-19, 20:35
  #61
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Jag har vid ett flertal tillfällen genom åren blivit "tafsad" på av kvinnor. De har ju samma sexuella drifter som män så egentligen är det inget konstigt att det händer när spriten kommer in i bilden. Det pratas bara inte så mycket om det eftersom vi män nog antingen ser det som en komplimang eller bara skakar det av oss. För min del har det mest handlat om kvinnor jag sedan tidigare vet vilka det är men även vid något tillfälle helt okända. Det har varit på privata tillställningar eller på krogen men med det gemensamt att alkohol varit inblandat. Mest smekningar över häcken men vid två tillfällen ordentligt "grabbatag" om framsidan, som om de ville veta vad som fanns där . Det roliga i sammanhanget är att vid de privata tillställningar som det hänt har deras gubbe varit närvarande vilket ju kunde lett till tråkigheter.
Det fetade: Det är på grund av den ojämlika maktbalansen där män förväntas ta sin sexualitet och sina lustar på blodigt allvar, vara jägare och se på kvinnor som sexobjekt som vi reagerar så. Vi ser inte tjejer som hot i sexuell och fysisk mening som de kan se oss. Med rätta.

Det är aldrig okej att tafsa på någon som är ovillig, oavsett kön, men kom inte och gnäll om att det är samma när en tjej klänger på fyllan som när en kille gör det på en tjej. Eller att en oönskad bild på fitta skulle ge er samma känsla av otrygghet som det ger tjejer som får oönskade dick pics.
Citera
2017-10-19, 20:43
  #62
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ja, ett bra exempel på där kvinnan är ett maktmissbrukande pervo, är ju alla dessa rapporter om lärare som förför elever i grundskolan.
Är det verkligen så vanligt? Oavsett, ja det är ett bra exempel.
Citera
2017-10-19, 20:57
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Är det verkligen så vanligt? Oavsett, ja det är ett bra exempel.

I UK verkar det hända hela tiden.
Citera
2017-10-19, 21:08
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
.
Tjejer damer kan vara jävligt envisa och på när de vill ha någon.

Det tror jag beror på att de sällan får ett nej, och får de väl ett nej, även ett försiktigt och varligt nej så tolkas det som en enorm kränkning, och då kickar nånslags tävlingsinstinkt igång där de tar till vilka metoder som helst.
Citera
2017-10-19, 21:12
  #65
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kan inte vara riktigt klok som jämför tafsning av en homosexuell man på en straight man med heterosexuella kontaktförsök av otillåten art? Vad fattas hos dig?

Ok din gnällkärring, nu ska du få chansen att inte gnälla, jag har upprepade gånger råkat ut för tjejer och kvinnor som klämt mig mellan bena när jag var ung och snygg bara för att "känna efter" om familjejuvelerna satt på plats, är jag ett stackars offer då som du borde ödsla medlidande över?


Jo, det kan jag. Det är just sådana som dig som behöver läsa det. Det bevisar ditt andra stycke. No offence. Det ÄR SVÅRT för män att förstå hur jobbigt det kan vara för kvinnor. Därav att jag jämförde det med olusten många män känner utav tanken att bli tafsade på av en annan man.
Citera
2017-10-19, 21:14
  #66
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det fetade: Det är på grund av den ojämlika maktbalansen där män förväntas ta sin sexualitet och sina lustar på blodigt allvar, vara jägare och se på kvinnor som sexobjekt som vi reagerar så. Vi ser inte tjejer som hot i sexuell och fysisk mening som de kan se oss. Med rätta.

Tycker resonemanget är lite tillsnörpt. Kvinnors sexualitet skiljer inte sig jättemycket ifrån männens. Det är en drift nedärvd genom årtusendena som många kvinnor säkert mycket tack vare männen tvingats trycka undan. Tantsjuka är precis lika vanligt som gubbsjuka exempelvis men fortfarande agerar kanske inte kvinnor på den i samma utsträckning som män. Finns flera undersökningar som visar det. Men be mig inte länka, det räcker att du läser en söndagsbilaga så vet du.

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är aldrig okej att tafsa på någon som är ovillig, oavsett kön, men kom inte och gnäll om att det är samma när en tjej klänger på fyllan som när en kille gör det på en tjej. Eller att en oönskad bild på fitta skulle ge er samma känsla av otrygghet som det ger tjejer som får oönskade dick pics.

Nu beskrev jag förvisso endast de gånger jag blivit "ofredad" eftersom det är topic. Men ska vi gå in på fulla damer som klänger på krogen så är det något som jag finner väldigt obehagligt. Det har nämligen hänt flera gånger, förmodligen för att jag ansågs attraktiv när jag var lite yngre (har jag hört). Kan nämna två tillfällen där överförfriskade damer försökt få med mig på "skojigheter". Ena gången stod en brud hos mig vid bardisken i över en timme och limmade och till slut när det började bli för ihärdigt förklarade jag att jag hade flickvän men ändå aldrig skulle följa med någon som är full.
"Kallar du mig full din jävla bög! Du är inte ens snygg din jävel!" skrek hon rakt ut, drämde glaset i disken och vinglade iväg mot dass. Bartendern kom över och frågade om han skulle tillkalla vakt. Jag bara skakade på huvudet. Andra gången var en dam betydligt äldre än jag som klämde sig in och beställde vin i baren. Hon gick mer rakt på sak och eftersom jag såg ringen på fingret föreslog jag att hon skulle gå hem till gubben sin och äta. Då försökte hon slå mig. Hon åkte ut på direkten

Vad jag vill ha sagt är att det förekommer och jag tycker inte det är ett dugg trevligt så jag kan förstå hur tjejer känner sig. Jag har faktiskt vid ett tillfälle själv tillkallat vakt när en kille var alltför närgången mot en tjej på krogen. Gjorde det anonymt för att slippa hamna i bråk själv. Han åkte ut och tjejen såg lättad ut.

Gällande könsbilder har jag aldrig fått varken det ena eller det andra så det tar jag inte upp. Btw, jag har aldrig skickat någon heller...
Citera
2017-10-19, 21:46
  #67
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Tycker resonemanget är lite tillsnörpt. Kvinnors sexualitet skiljer inte sig jättemycket ifrån männens. Det är en drift nedärvd genom årtusendena som många kvinnor säkert mycket tack vare männen tvingats trycka undan. Tantsjuka är precis lika vanligt som gubbsjuka exempelvis men fortfarande agerar kanske inte kvinnor på den i samma utsträckning som män. Finns flera undersökningar som visar det. Men be mig inte länka, det räcker att du läser en söndagsbilaga så vet du.



Nu beskrev jag förvisso endast de gånger jag blivit "ofredad" eftersom det är topic. Men ska vi gå in på fulla damer som klänger på krogen så är det något som jag finner väldigt obehagligt. Det har nämligen hänt flera gånger, förmodligen för att jag ansågs attraktiv när jag var lite yngre (har jag hört). Kan nämna två tillfällen där överförfriskade damer försökt få med mig på "skojigheter". Ena gången stod en brud hos mig vid bardisken i över en timme och limmade och till slut när det började bli för ihärdigt förklarade jag att jag hade flickvän men ändå aldrig skulle följa med någon som är full.
"Kallar du mig full din jävla bög! Du är inte ens snygg din jävel!" skrek hon rakt ut, drämde glaset i disken och vinglade iväg mot dass. Bartendern kom över och frågade om han skulle tillkalla vakt. Jag bara skakade på huvudet. Andra gången var en dam betydligt äldre än jag som klämde sig in och beställde vin i baren. Hon gick mer rakt på sak och eftersom jag såg ringen på fingret föreslog jag att hon skulle gå hem till gubben sin och äta. Då försökte hon slå mig. Hon åkte ut på direkten

Vad jag vill ha sagt är att det förekommer och jag tycker inte det är ett dugg trevligt så jag kan förstå hur tjejer känner sig. Jag har faktiskt vid ett tillfälle själv tillkallat vakt när en kille var alltför närgången mot en tjej på krogen. Gjorde det anonymt för att slippa hamna i bråk själv. Han åkte ut och tjejen såg lättad ut.

Gällande könsbilder har jag aldrig fått varken det ena eller det andra så det tar jag inte upp. Btw, jag har aldrig skickat någon heller...
Det ska inte förminskas, obehagliga upplevelser av den typen men jag kan inte riktigt se att det är samma sak när en tjej i ungefär samma ålder som killen, beter sig olämpligt eftersom maktbalansen är för skev. Många killar skulle dessutom tycka att det var ballt, nåt tjejer aldrig skulle göra.

Du har inte fått några pussy pics för att tjejer helt enkelt inte ägnar sig åt sexuella trakasserier ens i närheten av hur killar beter sig, på nätet eller i verkligen.

Men om en äldre kvinna är påträngande mot en ung kille handlar det om en ojämlik maktbalans och är en annan sak.

Sen ska ju allt sånt här bedömas från fall till fall. Känner sig killen sig obehaglig till mods och sexuellt trakassrerad så är det ju så
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-10-19 kl. 21:49.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback