Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 23:53
  #49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Och det är ju där de biter sig själva i svansen. De vill vara jämlika männen - men de vill också vara offer och den svagare parten. Does not compute.

Precis. Allt ska vara 100% jämlikt - så länge kvinnorna tjänar på det. Men kvinnorna skall få behålla alla sina fördelar och förmåner gentemot männen.

"All animals are equal - but some animals are more equal than others."
Citera
2017-10-19, 00:08
  #50
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Precis. Allt ska vara 100% jämlikt - så länge kvinnorna tjänar på det. Men kvinnorna skall få behålla alla sina fördelar och förmåner gentemot männen.

"All animals are equal - but some animals are more equal than others."
Såg en så bra intervju för att tag sen - hittar den inte nu när jag googlar, men den handlade om att det finns så få kvinnor som studerar till "manliga" yrken. Kvinnan där ville hävda att tjejerna får sämre betyg på de linjerna pga trakasserier både från lärare och elever. Hon påpekade också hur viktigt det var att fler tjejer söker sig till just de utbildningarna. Runt slutet av intervjun frågar den andre vad hon pluggar. Svaret blir "genusvetenskap" Han frågar ju då självklart varför hon inte valde ett mer mansdominerat yrke. Stor humor att se hennes ansiktsuttryck då.
Citera
2017-10-19, 02:50
  #51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Jag antar att ts är en hetro snubbe, rätta mig om jag har fel...

Hur hade du känt dig om en stor, skäggig karl hade klämt dig på rumpan? Om han gett dig en kåt blick och kört ner näven i byxorna på dig? Hade du varit ok med det ändå så har du kanske inte vad som krävs för att förstå hur andra människor kan må efter "sexuella trakasserier".

Du kan inte vara riktigt klok som jämför tafsning av en homosexuell man på en straight man med heterosexuella kontaktförsök av otillåten art? Vad fattas hos dig?

Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Att gnälla på att andra människor berättar om vad de upplevt som jobbigt känns bara så löjligt och omoget. Jag kan dock förstå det om man nu råkar ha bristande empati och brukar ta på folk på ett olämpligt sätt.

Ok din gnällkärring, nu ska du få chansen att inte gnälla, jag har upprepade gånger råkat ut för tjejer och kvinnor som klämt mig mellan bena när jag var ung och snygg bara för att "känna efter" om familjejuvelerna satt på plats, är jag ett stackars offer då som du borde ödsla medlidande över?
Citera
2017-10-19, 07:19
  #52
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Nä, precis. Kvinnor är alltid offer och det är synd om dem, och män är starka och lider i tysthet. Eller hur menar du?
Vad är det som är otydlig?
Citera
2017-10-19, 08:01
  #53
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Har inte ni också utsatts för dessa "sexuella övergrepp"?

Aldrig hänt mig.

Om nu någon kvinna skulle smekt min rumpa eller liknande så hade jag sagt ifrån så in i helvete, hade det varit en man som gjort samma hade jag i efterdyningarna säkert haft ett åtal hängandes över mig för misshandel.
Citera
2017-10-19, 09:39
  #54
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Närgången hur? Fysiskt klängig typ?
Fysiskt klängig ja. Ledsen men jag kan inte likställa det med en man som skulle vara så mot en kvinna eftersom det finns en ojämlik maktbalans och ett i de flesta fall fysiskt övertag. Men om kvinnan är mycket äldre och gör någonting dylkt mot en yngre, osäker kille eller om han är mycket fattig och hon utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet så kan det vara tal om sexuellt utnyttjande eller dylikt.
Citera
2017-10-19, 10:10
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Nästan vilken beröring som helst klassas ju idag som sexuella trakasserier.

Nej.
Citera
2017-10-19, 10:11
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Fysiskt klängig ja. Ledsen men jag kan inte likställa det med en man som skulle vara så mot en kvinna eftersom det finns en ojämlik maktbalans och ett i de flesta fall fysiskt övertag. Men om kvinnan är mycket äldre och gör någonting dylkt mot en yngre, osäker kille eller om han är mycket fattig och hon utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet så kan det vara tal om sexuellt utnyttjande eller dylikt.

Ja, ett bra exempel på där kvinnan är ett maktmissbrukande pervo, är ju alla dessa rapporter om lärare som förför elever i grundskolan.
Citera
2017-10-19, 13:55
  #57
Medlem
KiteOnTiles avatar
Jag har vid ett flertal tillfällen genom åren blivit "tafsad" på av kvinnor. De har ju samma sexuella drifter som män så egentligen är det inget konstigt att det händer när spriten kommer in i bilden. Det pratas bara inte så mycket om det eftersom vi män nog antingen ser det som en komplimang eller bara skakar det av oss. För min del har det mest handlat om kvinnor jag sedan tidigare vet vilka det är men även vid något tillfälle helt okända. Det har varit på privata tillställningar eller på krogen men med det gemensamt att alkohol varit inblandat. Mest smekningar över häcken men vid två tillfällen ordentligt "grabbatag" om framsidan, som om de ville veta vad som fanns där . Det roliga i sammanhanget är att vid de privata tillställningar som det hänt har deras gubbe varit närvarande vilket ju kunde lett till tråkigheter.
Citera
2017-10-19, 14:08
  #58
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Ja hur kan man befinna sig på typ krogen eller firmafester och undvika tafs kan man ju undra. Kunde inte bry mig mindre, vill du ragga aggressivt så go ahead. I dessa tider funderar man ju istället på faktiska övergrepp och hur creepy tanter kunde bete sig när man var typ 6 bast. Vuxna människor som gnäller på tafs som skett i vuxen ålder har jag svårt att ta på allvar som människor faktiskt, kräks lite i munnen av denna absurda vekhet.
Citera
2017-10-19, 17:27
  #59
Medlem
Blev antastad några gånger i tidiga tonår av lite äldre tjejer som tyckte det var väldans skoj att smeka mig på ballen, trycka tuttarna mot mig eller sätta sig i knät på mig. Sedan skrattade de och pekade och skrek i skolkorridoren åt att jag hade stånd. haha, titta han har stånd! Jävligt konstigt hördudu, att en blyg pojke på 13 får erektion när en söt tjej på 15 gnider stjärten mot hans skrev.
Citera
2017-10-19, 17:31
  #60
Medlem
Glenn Hyseen klappade till en bög/fjolla inne på en toalett i Tyskland.
Tjejer damer kan vara jävligt envisa och på när de vill ha någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback