Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 17:11
  #1
Medlem
SuraStinas avatar
Förut har jag letat på en sida som jag trodde hette dom.nu eller domar.se eller nåt i den stilen, men nu kan jag inte finna det. Vet ni vilken sida jag syftar på? Det är alltså inte Lexbase som jag menar utan det som ägs eller sköts av domstolarna och där man kan söka på olika ämnesord för att se domar i liknande ärenden.
Citera
2017-10-17, 17:30
  #2
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Förut har jag letat på en sida som jag trodde hette dom.nu eller domar.se eller nåt i den stilen, men nu kan jag inte finna det. Vet ni vilken sida jag syftar på? Det är alltså inte Lexbase som jag menar utan det som ägs eller sköts av domstolarna och där man kan söka på olika ämnesord för att se domar i liknande ärenden.
hoppas någon har en bra sida . letar efter en våldtäkts man .
Citera
2017-10-17, 17:43
  #3
Medlem
bara maila tingsrätterna med namn och personnummer. Gratis.
Citera
2017-10-17, 17:56
  #4
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Förut har jag letat på en sida som jag trodde hette dom.nu eller domar.se eller nåt i den stilen, men nu kan jag inte finna det. Vet ni vilken sida jag syftar på? Det är alltså inte Lexbase som jag menar utan det som ägs eller sköts av domstolarna och där man kan söka på olika ämnesord för att se domar i liknande ärenden.

Mig veterligen finns inte det du söker. Domstolarna har aldrig haft, är jag rätt säker på, en sådan tjänst. Betalar man finns Zeteo, Lexnova, Karnov m.m.
Citera
2017-10-17, 18:15
  #5
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Mig veterligen finns inte det du söker. Domstolarna har aldrig haft, är jag rätt säker på, en sådan tjänst. Betalar man finns Zeteo, Lexnova, Karnov m.m.

Hmm, nu blir jag riktigt förvirrad. Jag har ju använt den tjänsten massor med gånger under åren. Och jag är helt säker på att den heter något med dom*. Den ger inte namn på personer utan bara initialer, men man kan söka på ord som "våldtäkt" eller "hund" eller liknande för att finna domar som har med ämnet att göra.
Någon annan som vet vilken sida jag letar efter?
Citera
2017-11-29, 21:52
  #6
Medlem
Memmajemmas avatar
Finns det tillgång till FUP gratis på nätet?
Citera
2017-11-30, 02:33
  #7
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Finns det tillgång till FUP gratis på nätet?
Generellt nej (om det inte finns upplagt via FB exempelvis).

Finns i Aktuella brott och kriminalfall en klistrad tråd där många är upplagda.
Alternativt om fallet har en egen tråd brukar det finnas länkar där.

Mer okända fall får du kontakta aktuell TR eller polisen för att få ut FUP.
Citera
2017-11-30, 09:17
  #8
Medlem
Är det http://www.rattsinfosok.dom.se/lagrummet/ du tänker på kanske?
Citera
2017-11-30, 13:24
  #9
Medlem
_killahs avatar
Även www.lagen.nu redovisar en hel del utslag på domar.
Citera
2017-12-15, 20:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Finns det tillgång till FUP gratis på nätet?

Du har dessa två trådar här på Flashback som innehåller både FUPar och domar:
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria

Finns även andra hemsidor som har en massa FUPar gratis, man skall bara bli medlem där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback