Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-19, 20:23
  #25
Medlem
Hupats avatar
Inget sexuellt? Hur skulle det kunna vara sexuella trakasserier? Jagade du henne med din kuk ute eller?
Citera
2017-10-19, 20:30
  #26
Medlem
Nej. Jobbigt, men inte sexuellt ofredande.
Citera
2017-10-19, 22:02
  #27
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Nä du var bara jobbig polare. Hade du varit en random snubbe hade du dessutom varit lite läskig och otäck, men det var inga sexuella trakasserier iallafall.
Detta ⬆
Har själv varit med om när en random kille på krogen gjorde något liknande. Men räknar inte in det som trakasserier överhuvudtaget. Han var bara väldigt full och dum i huvudet. Var mer rädd än arg dock. Jag vägrade följa med honom och litar på mej själv när det handlar om press eller grupptryck.
Blev tydligen ett halvlångt svar från mej nu

Om det var en kompis hade jag blivit mer arg än rädd. Men och andra sidan skulle jag inte ens gå ut på krogen med en kille som har känslor för mej om det var obesvarat från mitt håll.

Tycker det är idiotiskt när tjejer i dessa facebookgrupper skriver att det är vidrigt när män visslar efter dom eller slänger ur sig kommentarer. Samtidigt sitter ju tjejerna och dreglar över och sexualiserar snygga män.

Ser personligen inte sliskiga kommentarer som sexuella trakasserier. Är inte så känslig av mej när det handlar om sånt.
__________________
Senast redigerad av ProcioneLavatore 2017-10-19 kl. 22:08.
Citera
2017-10-20, 15:10
  #28
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Haha men herregud klipp kuken av dig, ditt manlighetskort är härmed uppsagt.
Du kommer få mer problem för att du är som en jävla efterhängsen hundvalp en vad en och annan klapp på röven skulle innebära, ditt problem kära ts är att du för jävla tafatt och märklig och inte åt andra hållet. Känns som en kvinnlig trolltråd helt klart.
Citera
2017-10-22, 10:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tre3tre3
I vakan av denna extra uppskruvade uppmärksamhet om sexuella övergrepp och trakasserier just nu iom #metoo, så börjar man tänka efter lite extra och blir lite grubblande över om jag själv gjort något.
Jag har aldrig sett det som att jag gjort något sådant, men jag har en händelse jag gärna mottar reflektioner angående.

Det är så att jag hade haft en kort fling med en tjejkompis och hade fortfarande obesvarade känslor för henne.
Hon visste om helt hur jag kände för henne och vi hade haft en del gånger innan där det blivit bråk för att jag lätt blir svartsjuk och ifrågasättande osv på fyllan (jag hade svårt att umgås med henne med de starka känslorna jag hade).

Då var vi en kväll ute på krogen, hon, jag och en annan kompis.
Vi satt och diskuterade var vi skulle gå härnäst och hon ville till ett speciellt ställe till andra kompisar, men det ville inte vi andra.
Vi satt och diskuterade ett tag och när stämningen blev lite dålig mellan oss så bestämde hon sig för att hon skulle gå dit hon ville och lämna oss.
Som den berusade, emotionella och svartsjuka person jag är så började jag argumentera mer mot att hon skulle stanna osv. Hon bad mig låta henne vara och att vi kunde prata senare och hon började gå därifrån.
Men jag följde efter henne, fortsatte ifrågasätta varför hon ville gå därifrån osv, och sprang efter henne ut när hon gick ut ur baren. Sen sprang hon därifrån och jag ropade och sprang efter henne några meter men stannade och gick tillbaks sen.

Allt är bra mellan oss nu, en tid senare.
Men hur ser ni på detta relaterat till sexuella trakasserier och så?
Jag rörde aldrig henne samt använde inga sexuella ord eller anspelningar på något vis, utan jag var bara arg och ifrågasättande varför hon skulle gå och så sprang jag efter henne när hon sprang därifrån, för att försöka prata med henne mer.
Jag har alltså aldrig sett detta som något sexuellt eller trakasserande på det sättet, även om jag förstår att jag var jobbig.

Men hur skulle ni tjejer se på detta ur hennes synvinkel?
Skulle ni bunta ihop detta med gånger när ni blivit tafsade på, raggade på på ett aggressivt sätt, eller blivit kallad för saker?

Eller skulle ni bara tycka jag var en jobbig människa?

Detta är som sagt lagt bakom oss, men jag har inte förän nu tänkt på händelsen ur ett rent kvinnligt perspektiv på det sättet.
Kan tillägga att vi var gamla vänner och är det fortfarande, efter händelsen.

Du respekterade inte hennes vilja utan försökte "argumentera" emot den. Såna människor är förstås jävligt jobbiga att ha att göra med men det enda du har gjort dig skyldig till är att inte ha respekterat henne och hennes rätt att själv välja vad hon vill göra. Hade du gjort likadant mot en manlig polare?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback