Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-17, 15:58
  #1
Medlem
MarcusKompiss avatar
Jag hyr en undervåning på en villa.. idag när jag vaknade och skulle göra mitt på toaletten blir jag nedslagen av den värsta form av doft jag någonsin kännt, plus att det är gammal avföring som runnit upp med vatten enda upp till toasitsen. Vattnet hade runnit bort men lämnat det vita porslinet alldeles svart och geggit.

Jag ringer avloppsjouren som skyndar sig hit.
Jag hör hur de stånkar och stönar och efter 20 min så är de färdiga.

Nu får jag alltså ta emot en utskällning från självaste mordor att jag absolut inte får spola ner mängder med trasor och gummihandskar som de då har hittat.

Jag tittar ner i påsen med skräpet som de påstår att jag har spolat ner och fattar ingenting!!!

Hur kommer det sig att de hittar tyg-trasor och gummihandskar från avloppet när jag vet att jag absolut, aldrig någonsin har spolat ner nåt sånt?
Citera
2017-10-17, 16:01
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
kan vara sen gammalt eller från lägenheterna ovaifrån. Ni lär ju dela avlopp.
Citera
2017-10-17, 16:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusKompis
Jag hyr en undervåning på en villa.. idag när jag vaknade och skulle göra mitt på toaletten blir jag nedslagen av den värsta form av doft jag någonsin kännt, plus att det är gammal avföring som runnit upp med vatten enda upp till toasitsen. Vattnet hade runnit bort men lämnat det vita porslinet alldeles svart och geggit.

Jag ringer avloppsjouren som skyndar sig hit.
Jag hör hur de stånkar och stönar och efter 20 min så är de färdiga.

Nu får jag alltså ta emot en utskällning från självaste mordor att jag absolut inte får spola ner mängder med trasor och gummihandskar som de då har hittat.

Jag tittar ner i påsen med skräpet som de påstår att jag har spolat ner och fattar ingenting!!!

Hur kommer det sig att de hittar tyg-trasor och gummihandskar från avloppet när jag vet att jag absolut, aldrig någonsin har spolat ner nåt sånt?

Förmodligen var du inte i ditt sinnesfulla bruk när du gjorde detta crime.
Alternativt du gör skumma grejer i sömnen.
Be nu om förlåtelse till rörmokar hitler.
Citera
2017-10-17, 16:13
  #4
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Du skulle bara sagt som det är till honom. De borde veta att all möjlig skit kan komma fram. Det behöver inte vara relaterat till dig.

Typ samma grej hände mig en gång och jag ringde efter rörmokaren. Denne hittade tamponger som satt igen röret. Uppenbarligen har jag aldrig spolat ned tamponger då jag inte använder sådana alls. Han var dock inte otrevlig utan frågade bara om det var mina varpå jag nekade.
Citera
2017-10-17, 16:23
  #5
Medlem
MarcusKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
kan vara sen gammalt eller från lägenheterna ovaifrån. Ni lär ju dela avlopp.

Det är ett hus med en toalett på ovanvåningen, så absolut kan det vara så. Det kan ju förklara varför även de gick så hårt på mig
Citera
2017-10-17, 16:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusKompis
Det är ett hus med en toalett på ovanvåningen, så absolut kan det vara så. Det kan ju förklara varför även de gick så hårt på mig

Oftast är det ju så med allt, den som sliter längst ner får äta all skit.
Ryck upp! dig lägg propplösare i din toa och täck för den så slår du hårt underifrån mot din hyresvärd. haha
Citera
2017-10-17, 17:23
  #7
Medlem
MarcusKompiss avatar
Men även fast jag skyller på grannarna eller nåt övertryck orsakat av stopp hos någon så måste jag likt förbannat betala 2200:- för skiten... fyfan!
Citera
2017-10-17, 17:47
  #8
Medlem
ronken82s avatar
Kan svara på detta, då jag har jobbat med samma skit (ordagrant).Det är antagligen din granne som bor ovanför dig som har spolat ner en massa olämpliga saker, och iom att du bor längst ner, så märker ju givetvis av stoppet först som sitter i den liggande huvudledningen under marken i huset. Ett tips: Prata med grannen som bor ovanför, och försök att så snällt som möjligt be dom att ge fan i att spola ner dylikt skräp i holken. Ps. Spola EJ ner propplösare (mr muscle och dylikt) , då skiten sabbar mer än det hjälper!!
__________________
Senast redigerad av ronken82 2017-10-17 kl. 17:51. Anledning: Glömde en sak
Citera
2017-10-17, 17:50
  #9
Medlem
Tuvtramps avatar
Kan komma från "gatan" också om någon annan haft en spolbil där men mest troligt är det nog folket på ovanvåningen!

Hade problem med avloppet i farsan kåk för några år sedan och ringde dit kommunens spolbil som sköljde genom rören och på något sätt så sköts all skit (bokstavligen) rakt in i huset mitt i mot med översvämning på toaletten i deras källare som följd.

I mitt fall var det stopp hos farsan OCH halvstopp ute i gatan så det tog en annan väg helt enkelt...
Citera
2017-10-17, 18:58
  #10
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcusKompis
Jag hyr en undervåning på en villa.. idag när jag vaknade och skulle göra mitt på toaletten blir jag nedslagen av den värsta form av doft jag någonsin kännt, plus att det är gammal avföring som runnit upp med vatten enda upp till toasitsen. Vattnet hade runnit bort men lämnat det vita porslinet alldeles svart och geggit.

Jag ringer avloppsjouren som skyndar sig hit.
Jag hör hur de stånkar och stönar och efter 20 min så är de färdiga.

Nu får jag alltså ta emot en utskällning från självaste mordor att jag absolut inte får spola ner mängder med trasor och gummihandskar som de då har hittat.

Jag tittar ner i påsen med skräpet som de påstår att jag har spolat ner och fattar ingenting!!!

Hur kommer det sig att de hittar tyg-trasor och gummihandskar från avloppet när jag vet att jag absolut, aldrig någonsin har spolat ner nåt sånt?
Jag får alltid skäll för saker jag är oskyldig till, det är bara att skratta åt saken, livet blir roligare så 🙂
Citera
2017-10-17, 19:04
  #11
Medlem
MarcusKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Jag får alltid skäll för saker jag är oskyldig till, det är bara att skratta åt saken, livet blir roligare så 🙂

Haah! Ja det börjar bli en vana här också. Tack för tipset
Citera
2017-10-17, 19:06
  #12
Medlem
MarcusKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Kan svara på detta, då jag har jobbat med samma skit (ordagrant).Det är antagligen din granne som bor ovanför dig som har spolat ner en massa olämpliga saker, och iom att du bor längst ner, så märker ju givetvis av stoppet först som sitter i den liggande huvudledningen under marken i huset. Ett tips: Prata med grannen som bor ovanför, och försök att så snällt som möjligt be dom att ge fan i att spola ner dylikt skräp i holken. Ps. Spola EJ ner propplösare (mr muscle och dylikt) , då skiten sabbar mer än det hjälper!!

Jag har pratat med honom. Han är min bäste vän samt hyresvärd. Han misstänkte mitt ex som också bodde här men nej, hon nekar. Jag själv börjar misstänka honom
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback