Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 14:31
  #1
Medlem
Metallsvenskan kommer tillbaka. Denna gång flyttar man från Örebro till centrala Norrköping.
Datum: 15-16 juni
Första bandsläppet sker 19 oktober.
Early bird kostar 799 och släpps 19 oktober. Sedan 999 fram till nyår och 1200 efter det.
För övrig info se hemsida.
Metallsvenskan 2018
Citera
2017-10-17, 14:43
  #2
Medlem
Jag blev personligen väldigt pepp då genren passar mig och jag bor inom 10 minuters promenadavstånd från området.
Några som varit på denna festival när den var i Örebro? Positiva eller negativa erfarenheter?
Citera
2017-10-17, 15:00
  #3
Medlem
franges avatar
Härligt! Skall bli spännande att se vad för band det blir! Sist jag var i Örebro så var ju Lemmy höjdpunkten, så får hoppas de håller nivån!

Extra trevligt att det inte blir på samma yta som Bråvalla hölls - tyckte det var ett klart minus att vara långt utanför stan på blåsiga åkrar, det är betydligt mer hemtrevligt och festivalmysigt med lite bebyggelse på området, så det finns något att smyga sig undan kring för att urinera och/eller betäcka ev festivalstjärt på

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Några som varit på denna festival när den var i Örebro? Positiva eller negativa erfarenheter?

Jag var där och det var djävligt trevligt. Enda nackdelen var att (husvagns)campingen låg så helvetes långt från festivalområdet så det kördes bussar mellan - missade man de bussarna var det att hosta många hundralappar för taxi
Citera
2017-10-19, 12:42
  #4
Medlem
De fyra första banden klara.
Sonata Arctica
Exodus
Bullet
The Kristet Utseende

Idag släpptes även early bird-biljetterna.
Citera
2017-10-19, 22:45
  #5
Medlem
Exodus och Bullet är bra bokningar, bra start för dem!
Citera
2017-12-08, 14:04
  #6
Medlem
Nytt bandsläpp.

"SATYRICON
De norska black-metalikonerna Satyricon släppte tidigare i år sitt nionde studioalbum sedan debuten 1993. De var under 90-talet en vital del av den norska black metal-scenen när hela metalvärlden vände sina blickar mot Norge. Idag är de ett av de band från den eran som fortfarande står starka, ja kanske starkast då de ständigt drivs framåt i utvecklingen av frontmannen Satyr och trummisen Frost. Deras liveshower är vida omtalade och du som sett Satyricon live tidigare vet att detta är något som inte får missas när de kommer till Metallsvenskan i sommar!

GRAVEYARD
Göteborgarna har genom åren spelat med storheter som Iron Maiden, Motörhead och Deep Purple. I september 2016 tog de farväl av fansen, men redan i januari 2017 var de tillbaka. Under 2018 kan vi förhoppningsvis se fram emot bluesrockkungarna Graveyards uppföljare till tokhyllade ”Innoncence & Decadence” (2016). Något som det i alla fall inte råder tveksamheter om är att de i sommar kommer till Norrköping och Metallsvenskan för att få hela Östergötland att svänga!

HULKOFF
Pär Hulkoff har gjort sig känd som färgstark sångare och gitarrist i Raubtier, nu är han tillbaka med ett soloprojekt som han kort och gott valt att kalla ”Hulkoff”. Den största skillnaden är att han denna gång väljer att sjunga på engelska. Annars är det samma eurodisco-anstrukna industrimetal med norrländsk svärta som vi vant oss med och blivit bortskämda med av Raubtier. När Hulkoff intar Norrköping kommer urkraften från albumet ”Kven” att träffa Metallsvenskan med full kraft!"
Citera
2018-02-08, 10:42
  #7
Medlem
WASP, Pain och F.K.Ü klara. Börjar se fint ut.
Citera
2018-03-26, 11:04
  #8
Medlem
Fortsätter fylla på i denna tråd till fler blir intresserade
Senaste tillskottet är Rival Sons.
Citera
2018-04-19, 13:04
  #9
Medlem
De tre sista banden blir Entombed AD, Thundermother och Bloodbound.
Line-upen ser då ut såhär:

RIVAL SONS
GRAVEYARD
SATYRICON
W.A.S.P.
PAIN
F.K.Ü.
HULKOFF
SONATA ARCTICA
EXODUS
BULLET
THE KRISTET UTSEENDE
SHAMROCK
ENTOMBED AD
THUNDERMOTHER
BLOODBOUND
Citera
2018-05-16, 12:36
  #10
Medlem
Festivalen har gått i konkurs.
Inte direkt förvånad med tanke på det låga intresset.
Citera
2018-05-16, 23:17
  #11
Medlem
Pellenezs avatar
Trist som fan, verkar ofta vara så att alla väntar med att köpa biljett in i det sista nuförtiden. Då blir det såhär. Men att de bara sålt 20% av vad de skulle behövt låter ju extremt lite. Undra vad det betyder i antal?
Citera
2018-06-02, 05:00
  #12
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Så jävla trist, jag hade själv köpt biljett i hopp om att få se TKU's sista spelning. Men det blev det inget med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback