Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 13:10
  #1
Medlem
Aeikzs avatar
Hallå.

Har fått ett jobbigt problem där jag alltid vaknar efter 3-5tim och kan inte riktigt somna om, utan ligger och halvsover tills jag ska upp.

Går för tillfället på 1/4 7.5mg(1,875mg) Imovane, 2 st 25mg Propavan och 22,5mg Mirtazapin.

Propavanet har väl funkat att hålla sömnen tills nu. Vaknar upp och känner mig ganska spänd varje gång, vet inte ifall det är pga att jag fortfarande har aktiva läkemedel i mig.

Lider annars av hälsoångest. Dock har den inte varit så jobbig på senaste - har mer fått ångestkänslor kring döden. Går hos psyk för att påbörja en KBT-behandling.

Någon som erfarat eller lider av samma problem som har några tips på vad jag ska göra här näst?

Tack.
Citera
2017-10-17, 13:50
  #2
Medlem
vadsadusadus avatar
Vet du varför du vaknar? Är det pga drömmar? Är det pga att du ex är kissnödig? Har du ont i kroppen nånstanns när du vaknar? Snarkar du, kan det tex vara sömnapne?
Vad gör du när du vaknar på nätterna?
Citera
2017-10-17, 16:34
  #3
Medlem
Aeikzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Vet du varför du vaknar? Är det pga drömmar? Är det pga att du ex är kissnödig? Har du ont i kroppen nånstanns när du vaknar? Snarkar du, kan det tex vara sömnapne?
Vad gör du när du vaknar på nätterna?

Vet inte rikitgt varför jag vaknar, känns som jag drömmer lite ytligt för att sen vakna till och känns som jag bara "tänkt" drömmen vid uppvaknandet. Är inte kissnödig, men min kropp känns sjukt spänd - ibland har jag hjärtklappning när jag vaknar till.

Jag går upp och försöker gå på toa. Ibland tar jag en till liten dos av Imovane för att bara somna till. Min flickvän har ej märkt att jag snarkar.
Citera
2017-10-17, 16:36
  #4
Medlem
Så låg dos imovane lär väl inte ge nånting? ta hela!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback