Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 12:35
  #1
Medlem
Jag har egentligen aldrig förstått när människor blir irriterade på andra människor som försöker sälja sin bok.

Exempelvis var jag på en hälso-dag. En gratis event som man kunde boka sig för. Jag tyckte det var intressant. Vi blev uppdelade i olika gruppen. Och så skulle vi gå på olika stationer.

Vid en station, var det någon som började prata, och inflikade lite snyggt om sin bok och på slutet berättade hon att hon har med sig två exemplar som hon säljer för ett billigt pris var.

Jag och andra i gruppen tackade nej. Och gick vidare till nästa station.

Under lunchtid, åt jag gemensamt med gruppen, där de började prata om olika stationer, men helt plötsligt stannade de kvar i diskussionen om hur ''äcklig'' den där människan var som försökte sälja bok. Både ''äcklig'' och obehaglig tydligen.

Jag har stött på detta tidigare, där människor har reagerat på ett negativt sätt mot en person som försöker sälja sin bok. Jag förstår inte riktigt varför man blir irriterad egentligen?
Citera
2017-10-17, 15:08
  #2
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det kanske inte var just för att hon ville sälja sin bok som hon uppfattades som äcklig utan dom nämnde det så man skulle fatta vem dom snackade om?

Att folk skulle bli särskilt irriterade över att någon försöker sälja en bok har jag nog aldrig stött på. Men om någon försöker sälja något, det kan vara vad som helst och verkligen är påtvingande så är det ju klart man blir irriterad. Men så verkade hon ju inte vara.

Vad handlade boken om?
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2017-10-17 kl. 15:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback