Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 12:22
  #1
Medlem
Det börjar vara dags att ge sig ut på marknaden igen, men då man inte varit ute på flera år så har jag noll koll på nattlivet i Stockholm. Vilka klubbar och barer (ev. hotellbarer) är det som gäller om man är +25 eller kanske t o m +30?
Citera
2017-10-17, 12:28
  #2
Medlem
JoelSUOMIs avatar
The Bishop's Arms på Vasagatan är en utmärkt bar om man vill slippa de yngsta, som skräms iväg av priserna som ligger lite över medel.

De har öppet till långt efter midnatt och serverar mat fram till 23 om jag inte är helt fel ute.
Träffat på alla möjliga sorters klientel där, men aldrig något mindre önskvärt.
Citera
2017-10-17, 12:50
  #3
Medlem
Gillar du rock så är Speakeasy sthlm ett måste, du hittar info på facebook Speakeasy sthlm, öppet oftast bara fredagar 21-05
Citera
2017-10-17, 13:06
  #4
Medlem
AX64s avatar
Tycker TS ska bege sig ut helt enkelt. De flesta ställena passar åldern du anger och de som inte gör det fattar du det på när du kollar in kön eller ska in genom dörren senast. Att välja bland ställena är mycket egen smak, tycke och budget, så kika runt helt enkelt.
Citera
2017-10-17, 14:38
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Själv så skyr jag nattklubbar som pesten och hänger mest på hådrocksställen, pubar och div sunkhak när det är utgång, men ett ställe som verkar populärt bland litet äldre gäster är Golden Hits på Kungsgatan. Har sett att kön utanför entrén kan vara rejält lång och fylld av publik i trettiopluskategorin.

Önskas en trevlig pub så kan jag rekommendera Wirströms i Gamla Stan. Bra blandad publik och trevlig stämning för det mesta.
Citera
2017-10-18, 21:35
  #6
Medlem
Vilka hotellbarer finns det som är populära? Jag brukade för många år sedan gå ibland till Hotellet, men det är nedlagt. Vilken typ av publik är det på Berns? Är det olika lokaler där?
Citera
2017-10-21, 15:21
  #7
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Vilka hotellbarer finns det som är populära? Jag brukade för många år sedan gå ibland till Hotellet, men det är nedlagt. Vilken typ av publik är det på Berns? Är det olika lokaler där?
Sheratons hotellbar är både trevlig och välbesökt. Likaså Hotell Diplomats fast den kan vara litet småsnobbig så på med slipsen och kavajen om du vill pröva den. En annan klassiker är Riesen. Tidlöst bra. Om du vill testa den baren så missa för guds skull inte att beställa en av deras eminenta räkmackor. Bland dom bästa i riket!
Citera
2017-12-01, 03:06
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Vilka hotellbarer finns det som är populära? Jag brukade för många år sedan gå ibland till Hotellet, men det är nedlagt. Vilken typ av publik är det på Berns? Är det olika lokaler där?
Malmens hotellbar är ju riktigt schysst. Rival är inte heller dumt.
Citera
2017-12-13, 16:33
  #9
Medlem
Antihipsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesrer
Gillar du rock så är Speakeasy sthlm ett måste, du hittar info på facebook Speakeasy sthlm, öppet oftast bara fredagar 21-05

Posör hipster skräp
Citera
2017-12-16, 20:13
  #10
Medlem
FOU och Riche (inte lilla baren) skulle jag rekommendera om du vill ha äldre crowd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback