Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-17, 22:24
  #25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Håller med, detta var nattmörker. Är ute vid samma tid varje morgon sedan 10+ år och detta var extremt mörkt och märkligt "bruna moln" för årstiden. Häftigt att se.

Sen är det väl ändå typiskt utomsocknes att ständigt försöka förminska Stockholmars upplevelser av naturfenomen till typ ufon... för här är vi minsann aldrig utomhus.
Tror faktiskt stockholmare är ute mer än många landsbygdsbor nurförtiden. Det är därför vi ser sådant här. I storstäder går man mycket, till och mellan tunnelbana, pendeltåg, ofta ganska betydande sträckor varje dag. På landet åker man bil... ut ur garaget, till jobbet, via affären och hem igen... sorgligt men sant. Jag har kontaktytor i båda miljöerna, så att säga.
Citera
2017-10-18, 08:54
  #26
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tror faktiskt stockholmare är ute mer än många landsbygdsbor nurförtiden. Det är därför vi ser sådant här. I storstäder går man mycket, till och mellan tunnelbana, pendeltåg, ofta ganska betydande sträckor varje dag. På landet åker man bil... ut ur garaget, till jobbet, via affären och hem igen... sorgligt men sant. Jag har kontaktytor i båda miljöerna, så att säga.

Jag upplever samma sak och har också kontakter med både stockholmare och lantisar. Stockholm är också en väldigt naturnära storstad och stockholmarna gillar att vara ute där.
Citera
2017-10-19, 12:16
  #27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nog för att det är ovanligt (men inte unikt) med åskoväder denna tid på året, men att folk blir skraja och ringer polisen är ju helt otroligt!

Det var tydligen många som ringt 112 och larmat om att solen slocknat..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback