Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 21:08
  #1
Medlem
(Varning för lång text!).

Låt mig berätta allting från början tills idag.

När jag köpte moppen så gick den bra vid fullgas ett tag tills den bara dog, den va död i nån minut sen starta den igen. Höjde trotteln och munstycket. Sen blev det bättre.

Tills den häromdagen gick normalt men sedan började bluddra som fan och gick as sakta. När jag stängde av den ett tag gick den fort sen börja det om. Och igår när jag körde på högvarv så typ ”sprängdes” mitt luftfilter och min Luftskruv från föggen flög iväg. Sen så gick moppen perfekt tills jag gasade fullt då dog den. Men de gick gasa halvgas utan att den bluddra eller dog. Köpte nytt filter o samma sak.

Testade rensa föggen idag och nu dör den på halvgas? Någon som vet felet?

Setupen lyder: Stage6 rör, 6.5g vikter, annan koppling, 17.5 mm förgasare. Innan va de 62 i munstycke. Nu är de 75. Mvh.
Citera
2017-10-16, 21:41
  #2
Medlem
Läckage packning alt. felaktig bränsle/luftblandning
Citera
2017-10-16, 22:31
  #3
Medlem
cacas avatar
Den har värme nypt?. Oljepumpen kompenserar inte tillräckligt för den effekt ni försöker få ut och därmed otillräcklig smörjning när du varvar ur den.

Släng mopeden i närmsta vattendrag och köp en motorcykel istället, där kan du gasa ur i betydligt högre fart utan att den rasar eller krånglar, du åker ändå dit på samma saker om polisen stoppar dig, men med en mc har du åtminstående chansen köra ifrån. Då jag antar att du saknar mc kort.

Men det kanske inte är och tänka på köpa för föräldrarna?
Citera
2017-10-17, 21:58
  #4
Medlem
LembitARTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterlossnus
(Varning för lång text!).

Låt mig berätta allting från början tills idag.

När jag köpte moppen så gick den bra vid fullgas ett tag tills den bara dog, den va död i nån minut sen starta den igen. Höjde trotteln och munstycket. Sen blev det bättre.

Tills den häromdagen gick normalt men sedan började bluddra som fan och gick as sakta. När jag stängde av den ett tag gick den fort sen börja det om. Och igår när jag körde på högvarv så typ ”sprängdes” mitt luftfilter och min Luftskruv från föggen flög iväg. Sen så gick moppen perfekt tills jag gasade fullt då dog den. Men de gick gasa halvgas utan att den bluddra eller dog. Köpte nytt filter o samma sak.

Testade rensa föggen idag och nu dör den på halvgas? Någon som vet felet?

Setupen lyder: Stage6 rör, 6.5g vikter, annan koppling, 17.5 mm förgasare. Innan va de 62 i munstycke. Nu är de 75. Mvh.

Kolla tändningen, tänder motorn på rätt ställe, nu kan jag inte nya moppar men någon sorts givare som ger signal till tändspolen kan vara lös.
Citera
2017-11-02, 22:38
  #5
Medlem
Kolvringarna såg rätt så sletna ut. Nya på g. även nya packningar i cylle, topplock och insugspackning.
Citera
2017-11-02, 23:51
  #6
Medlem
LembitARTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterlossnus
Kolvringarna såg rätt så sletna ut. Nya på g. även nya packningar i cylle, topplock och insugspackning.

Dålig kompression är inte ditt problem, men rengör förgasaren samtidigt och eventuella bränslefilter så går det säkert bra, glöm inte att du ska eventuellt sänka trottelnålen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback