Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 20:31
  #1
Medlem
Hysteria90s avatar
Har folkbokfört mig utomlands nu och hyr ut min svenska lägenhet i andra hand (svart).
Är lite orolig över att det kommer uppdagas av min hyresvärd att jag skrivit mig utomlands, tänker att jag kanske mister lägenheten då.

De jag hyr ut till sköter sig väldigt bra och håller låg profil, så inga problem där.

Hur ofta kollar hyresvärden folkbokföringen tror ni?

Det här är ett ganska stor, kommunal hyresvärd.
Citera
2017-10-16, 20:34
  #2
Medlem
Policys avatar
Jag tror inte att de kommer märka något så länge inte behöver fixa något i lägenheten, typ byta diskmaskin eller renovera något. Detta förutsätter så klart att dina gäster sköter sig, men det gör de ju.
Citera
2017-10-16, 21:48
  #3
Medlem
Blingons avatar
Spontant tycker jag att själva folkbokföringen utomlands inte borde vara något problem. Finns ju mängder av människor som bor i ett land och jobbar i ett annat. Du kan väl hävda att du 'pendlar' var tredje vecka och då behöver någonstans att bo.

Största problemet är nog din svarta andrahandsuthyrning. Det är nog där jag skulle oroa mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback