Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-17, 02:50
  #13
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel. Jag motionerar, jag promenerar till min plats. Arbete, möte m.m. Åker sällan fordon.

När jag motionerar, så motionerar jag oftast i en skog, väljer en skogsspår med 15 km. Och sedan tillbaka. Så man kan beräkna att jag går lite mer än 15 km.

Jag är inte tjock. Jag väger 57 kg, ungefär. Jag gymmar, så jag tror det är mest musklerna som väger. Jag är inte fet någon annanstans än magen. Så det är bullmagen jag försöker få bort.

Jag dricker oftast vatten eller mjölk. Ibland eget pressat fruktjuice. Inget tillsatt socker eller annat.

Vad gör jag för fel?

Jag vill inte svälta mig själv, det är nog inte heller någon lösning. Kan nog säga att jag äter hälsosamt, så det blir inga skräpmat.

Lägger normalt mycket på tallriken, äter sällan två portioner.

Vad skulle jag kunna göra för fel?

Beror på vad du äter. Ris, pasta, potatis osv kan få magen att svälla. Upplever du att du känns svullen efter maten? Isåfall kan du ha så kallad sockermage. Botas med probiotika som du kan köpa på apoteket samt grejer med acidophilus
Citera
2017-10-17, 03:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Beror på vad du äter. Ris, pasta, potatis osv kan få magen att svälla. Upplever du att du känns svullen efter maten? Isåfall kan du ha så kallad sockermage. Botas med probiotika som du kan köpa på apoteket samt grejer med acidophilus
Kan man ersätta potatis, ris och pasta med någonting annat men fortfarande få i sig deras nyttigheter?

Nu vet jag inte hur nyttigt pasta är, men potatis vill man ju liksom inte byta ut.

Probiotika och Acdophilus skall jag ta och kolla upp, tack så mycket!

Är det kemikalier i de?

Jag gillar knappt att ta Alvedon. Försöker hålla mig borta ifrån kemikalier/tabletter så mycket som möjligt.
Citera
2017-10-17, 04:46
  #15
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Kan man ersätta potatis, ris och pasta med någonting annat men fortfarande få i sig deras nyttigheter?

Nu vet jag inte hur nyttigt pasta är, men potatis vill man ju liksom inte byta ut.

Probiotika och Acdophilus skall jag ta och kolla upp, tack så mycket!

Är det kemikalier i de?

Jag gillar knappt att ta Alvedon. Försöker hålla mig borta ifrån kemikalier/tabletter så mycket som möjligt.

Funkar att minska ner på det men tar längre tid innan de lägger sig. Har samma problem så. Kört durumpasta till och från men föredrar vanlig så tar mindre helt enkelt.

Acidophilus finns bland annat som filmjölk, heter acidophilus till och med. Är godartade bakteriekulturer kan man säga. Rätt mycket att skriva om det så är nog enklare om du googlar det och sockermage probiotika är samma sak, godartade bakteriekulturer. Kommer i små kapslar men går att bryta ner de i ett glas vatten exempelvis

Läste att du inte mådde så bra psykiskt, mycket tråkigt och hoppas de löser sig

Hoppas de hjälper lite med tipsen mot magen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback