Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-25, 10:57
  #37
Medlem
TrippSitter1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
Ja, som rubriken lyder, är jag ensam om att tycka cannabis är nice, men inte SÅ nice, det bra med det är väll att det faktiskt går bruka varje dag, men personligen tkr jag typ tramadol, benzo, lyrica är skönare.

Enda anledningen att jag röker det ibland är att det ger mig nya perspektiv, kommer "runt" olika tankar och skriver upp det jag kommit fram till, sedan kan jag leva efter det när jag är nykter, sen bli maten godare och man skrattar som fan åt family guy ex, men någon ångestdämpning/eufori känner jag då verkligen inte av.

Sen så gillar jag att röka, alltså att dra in rök i lungorna och andas ut. Därför har jag lite svårt att förstå folk som röker varenda dag, är det nånting fel på min hjärna så det inte reagerar som alla andra eller haha? Missförstå mig inte, tkr det kan va nice ibland och i perioder men inte mer än så..kanske har att göra med att jag är en ångestfyllsperson. Tanken har slagit mig att käka benso och sedan pröva röka så jag inte har nån ångest som "stör" men det känns onödigt av självklara skäl...

Nåväl, nån som känner igen sig? Och ni som röker år ut och ur in varje dag, vad tkr ni är så nice med det hela? Det är ju olagligt, så nått måste ju va jävligt bra för er med det hela för att det ska vara värt det.

Ja tkr typ de e nice o ta en kopp kaffe, men inte så nice.. om de blev olagligt hade jag förmodligen inte druckit kaffe så ofta för att tja, det är gött men inte så jävla märkvärdigt

Har förövrigt faktiskt just rökt. Skriver rätt flummigt märker jag.


jag har rökt cannabis i nästan 15år med ett uppehåll på ca 2 år under den perioden. när jag vart ren hade jag rökt i nästan 8 år in princip varje dag, jag kommer ihåg befrielsen jag kände när jag äntligen hade fått kontroll över mitt beroende. fick jobb, körkort pojkvän allt kändes bra med det var fortfarande något som saknades. när jag började igen var det för att dämpa den ångesten jag fick av min dåvarande pojkvän (som helt var emot droger förutom alkoholen) jag rökte alltså då i smyg, jag drogs tillbaka till min gamla kärlek. men jag hade kontroll jag kunde sköta mitt jobb, mitt hem och jag kunde hantera min sjukt svartsjuka pojkvän med hjälp av cannabisen.
Efteruppehållet fick jag min ångestdämpning jag behövde men efter ett tag av bruk så gav det mig inte det där lugnet längre gick jag tillbaka till min älskade Ikto för att kunna sova.
efter seperation och tillbaka fall i opiaterna så röker jag idag nästan dagligen men de oftast i samband med min opiat för att boosta om jag säger så.
cannabisen är min stora kärlek som jag nog aldrig vill lämna. så länge jag har jobb och något slaggs ansvar jag måste sköta kan jag hantera rökat. då ser jag de mer som en belöning för dagens goda arbete. men mister jag mitt ansvar tar rökat över och jag försvinner in i mitt missbruk igen.

jag tycker det är väldigt olika, brukar man drogen kan man oftast hantera den och då ger cannabisen ett lugn, självtrygghet och belöning. Men går det över till missbruk så leder det oftast till depression, självömkan och folkskygghet
Citera
2017-10-25, 11:11
  #38
Medlem
De flesta jag känner som röker konstant dagligen, inklusive mig själv, gör det av medicinska själ. Alltså självmedicinering.

Få har förstått det själv i yngre år. Men nu när vi är äldre har vi pratat mycket om det. ADHD och massa annat står i vägen och jag personligen blir helt enkelt en bättre människa när jag röker. Lugnare, mer sansad och fokuserad.

In fact, utan röka hade jag aldrig klarat av att starta företag och kunna fokusera helt sjuka antal timmar per vecka under något år. Men med röka kan jag producera mycket mer än normala människor.

Hög intelligens har de flesta jag känner också som gör det. Tankarna snurrar ofta hela tiden hos dessa människor. Man har 100 saker som maler runt hela tiden. Non stop.
Rökat tar bort mycket av det bruset och ger tunnelseendet du behöver.

Men det finns en baksida. Med måtta är det bästa och det kan vara svårt att uppnå på vanligt röka. Det man egentligen borde ha är oljor som medicin som man använder i USA och liknande länder.

När man röker konstant blir det ofta väldigt svårt att hålla fysisk träning konstant. Eller ha bra mathållning. Så det blir vad man kämpar med i stället tyvärr.

Jag får inte mycket drawbacks när jag tar några veckors/månaders uppehåll. Brukar göra det kanske en gång per år för att rena kroppen på allt.
Det som händer för mig är att första 2 dygnen får jag enorma hormontillskott och blir överkåt och mer rapp i kommunikationer. Aptiten försvinner och jag börjar kissa väldigt mycket varje dag. All bunden vätska börjar släppa helt enkelt.
Så de första veckorna tappar jag mycket i vikt och återställs till mitt vanliga jag mer eller mindre.

Efter 3-4 veckor kommer man inte ens ihåg hur det är att vara hög längre. Hur det kändes.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback