Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-16, 16:25
  #1
Avstängd
Det är sista ansökningsdagen idag och tänkte söka lite distanskurser så om ni har tips på intressanta,stimulerande kurser på distans så vore jag tacksam
2017-10-16, 16:28
  #2
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Det är sista ansökningsdagen idag och tänkte söka lite distanskurser så om ni har tips på intressanta,stimulerande kurser på distans så vore jag tacksam

Jaha. Säg vad du är bra på/ intresserad av.
2017-10-16, 16:31
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jaha. Säg vad du är bra på/ intresserad av.

Jag är öppen för det mesta så länge det är icke flummigt och utvecklande. Genusvetenskap och liknande går fetbort däremot.
2017-10-16, 16:54
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Den ursprungliga rubriken "Distanskurser YALLA!!!" är ändrad till "Tips på intressanta distanskurser inför VT-18? [/Mod.]".

/Mod.
2017-10-16, 18:58
  #5
Avstängd
Bump!!! 5 timmar kvar.

U & S verkar vara dött idag. Konstigt med tanke på att det är sista ansökningsdagen.
2017-10-16, 19:05
  #6
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Bump!!! 5 timmar kvar.

U & S verkar vara dött idag. Konstigt med tanke på att det är sista ansökningsdagen.

Dina kriterier är alltså "icke-flummigt och utvecklande", "inte genusvetenskap." Jag tror att du får vara mer specifik än så för att få svar. Grundkurser i språk som svenska och engelska (motsvarande A, I, 30 HP) finns på distans och ges sannolikt av flertalet lärosäten under vårterminen. Likaså ett antal grundkurser i humaniora, samhällsvetenskap, m.m. Filtrera sökresultaten efter ämnesområde, distans med eller utan träffar, etc., med start här---->https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/
2017-10-16, 19:25
  #7
Medlem
Riven-Osts avatar
Själv har jag sökt en kurs i spanska och en i ryska. Båda på distans. Ska bli intressant.
2017-10-16, 19:29
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Själv har jag sökt en kurs i spanska och en i ryska. Båda på distans. Ska bli intressant.

Kanske ska söka något språk. Troligtvis spanska då.
2017-10-16, 22:29
  #9
Medlem
Språk som nämnt ovan.

"Jöken" är ju en klassiker - hittar en nätbaserad juridisk översiktskurs som Uppsala ger vilken verkar vara den enda distans-'jöken' (i alla fall under vårtermin).

Valfri kurs i något som intresserat dig extra under gymnasiet, t.ex. matematik (finns en "förberedande" som Stockholms universitet ger), historia, etc

Sök efter "grundkurs" alt "översiktskurs" så får du mer inspiration
2017-10-17, 00:19
  #10
Avstängd
Tack för all er hjälp. Blev både spanska och psykologi. Osäker dock vilket av de jag helst vill läsa. Tyvärr går det inte byta rangordningen längre heller.
2017-10-17, 11:30
  #11
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Tack för all er hjälp. Blev både spanska och psykologi. Osäker dock vilket av de jag helst vill läsa. Tyvärr går det inte byta rangordningen längre heller.

Hur pass bra är kursen på distans om man läser det, jämfört med studierna när man läste det på gymnasiet? Vad är förkunskapskraven?
2017-10-17, 13:44
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Hur pass bra är kursen på distans om man läser det, jämfört med studierna när man läste det på gymnasiet? Vad är förkunskapskraven?

Borde väl vara mer krävande jämfört med gymnasiet.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback