Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 15:10
  #1
Medlem
om jag ansöker om en kredit hos banken, och jag råkat fylla i lite fel uppgifter i deklarationen för förra året? Kommer banken se det? jag menar det kommer ju banken se rätt fort i och med att dom kan de allt som kommit in och allt dom gått ut, debit och kredit you know..

Jag vet inte om jag gjort något fel eller inte och jag tror inte det heller men om jag gjort något fel, men jag blir nojjig som fan!?
kommer banken meddela skatteverket det isåfall om det är några fel?

tänk om man har missat att ta upp något som bokförtd på firmakontot och inte vet om det, asså blir det revision för att banken har kollat min inkomstdeklaration , kollat vad jag fått in, sen vad som gått ut, kollar sen med deklarationen, och det inte stämmer, och meddelar skatteverket, då är jag ju rökt? Det skulle ju suga som fan!

Det blev stressigt som inför förra deklarationen och jag är rädd att jag har angivit för lite intäkter nu. Ju mer jag grubblar och räknar på det ju mer säker blir jag nu att jag kan ha gjort fel, rätt mycket fel också!

kanske lika bra att hålla sig ifrån banken?

suck.....
Citera
2017-10-16, 16:07
  #2
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnurr
om jag ansöker om en kredit hos banken, och jag råkat fylla i lite fel uppgifter i deklarationen för förra året? Kommer banken se det? jag menar det kommer ju banken se rätt fort i och med att dom kan de allt som kommit in och allt dom gått ut, debit och kredit you know..

Jag vet inte om jag gjort något fel eller inte och jag tror inte det heller men om jag gjort något fel, men jag blir nojjig som fan!?
kommer banken meddela skatteverket det isåfall om det är några fel?

tänk om man har missat att ta upp något som bokförtd på firmakontot och inte vet om det, asså blir det revision för att banken har kollat min inkomstdeklaration , kollat vad jag fått in, sen vad som gått ut, kollar sen med deklarationen, och det inte stämmer, och meddelar skatteverket, då är jag ju rökt? Det skulle ju suga som fan!

Det blev stressigt som inför förra deklarationen och jag är rädd att jag har angivit för lite intäkter nu. Ju mer jag grubblar och räknar på det ju mer säker blir jag nu att jag kan ha gjort fel, rätt mycket fel också!

kanske lika bra att hålla sig ifrån banken?

suck.....


Hur ska banken kunna veta att de är den enda banken som du anlitat, något som de ej kan få reda på då vi har banksekretess? Låg risk att banken skulle börja rota i dina affärer, vad skulle de tjäna på det?
Så länge inget skumt har hänt med ditt konto som kan flagga för pengatvätt och liknande saker som är reglerade externt kommer de inte lyfta ett finger i onödan. Skattefiffel som du sysslat med (medvetet/omedvetet) är något som SKV får upptäcka själva (exempelvis genom slumpad revision/extra revision på vissa branscher eller att någon du känner skvallrar till SKV.

Däremot kommer de göra sin bedömning av krediten baserat på vad som är deklarerat, så har du deklarerat en lägre inkomst än vad du borde haft, kommer du bara få sämre kreditvilkor/kredit alternativ ingen kredit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback