Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-26, 14:42
  #73
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
VAR, jag har ju absolut inga anknytningar, men du kallar mig kulturmarxist, så uppenbarligen är inte det den definitionen du själv går efter i dagsläget. In fact, tror knappt det finns folk som stödjer frankfurtskolans lära i Sverige idag.

Infattar det ras stärks ju bara mitt argument. så, visst.

Nej, det är inte fiktion att jag har en bostad, jag sitter i den nu. Kan du ta en bild på en landsgräns för mig, dvs inte en skylt eller en mur, utan något naturligt? Jag kan ta en på min lägenhet utan problem.
Så en mur är onaturlig men ett hus är något naturligt? Växte ditt hus upp ur marken som en svamp? Bildades den under istidens inlandsis? kanske en vulkan skapade huset? Idiot.
Citera
2018-06-26, 15:11
  #74
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Så du säger, att genom att ha åsikter osm inte speglar frankfurtskolans , som dessutom knappt längre existerar i sig själv utom som ord, så på något sätt så stödjer man denna icke existerande grupp genom att inte hålla med dem?

OK, så alla stränder är alltså landsgränser? Menar, annars är det ju inte en bild på en landsgräns, utan på en strand, som du valt att kalla gräns. När jorden i framtiden ser annorlunda ut, förr eller senare kommer ju allt vara 1 landsmassa igen, finns det då bara 1 land?

Nja, området hade varit definierat av annat än ren fiktion fortfarande, om än svårare.
Frankfurtskolans lära existerar knapp längre? Skämtar du med mig.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_lo...e_institutions

Rudi Dutschke (1940–1979) var en av förgrundsfigurerna i den radikala studentrörelsen i Västtyskland.

Kinesiska Röda arméns långa marsch 1934–1935 användes av Rudi Dutschke som en metafor för den långsiktiga strategi för revolution som han lanserade. På bilden ses Mao Zedong.
Den långa marschen genom institutionerna har förverkligats, hela samhället är genomsyrat av kulturmarxism.

Majoriteten angrips konstant för att den är i majoritet och står för stabilitet och sunda värderingar. Endast när de kommunistiska värderingar är i majoritet tystnar kampen.

Rasism
Feminism
Homo/LGBTQ
Censur
Historieförfalskning
Etc.

Allt detta för att genomdriva för att driva igenom frankfurtskolans mål.

För att vidare förstå kulturmarxismen som är sprungen ur frankfurtskolan.
https://youtu.be/uP1XOeW2g0Y

Haha, det var inte vad jag sa. Sluta feltolka med flit.
Citera
2018-06-26, 15:17
  #75
Medlem
Pungsvings avatar
PK kommer vägleda i Sverige under all evighet, för sunt förnuft saknas hos befolkningen. Det kommer vara olika PK i olika tider. Tänka själva, agera själva klarar inte svenskarna längre. Dessutom har svenskarna röstat fram ett samhälle där det är svårt att tänka själv och agera själva. Ens pengar och val har lämnats över till politikerna, vilka aldrig kommer återlämna dem. Svenskarna har målat in sig själva i ett hörn, och de som kunde leda ett uppror har lämnat landet för USA.
__________________
Senast redigerad av Pungsving 2018-06-26 kl. 15:20.
Citera
2018-06-26, 15:41
  #76
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
PK kommer vägleda i Sverige under all evighet, för sunt förnuft saknas hos befolkningen. Det kommer vara olika PK i olika tider. Tänka själva, agera själva klarar inte svenskarna längre. Dessutom har svenskarna röstat fram ett samhälle där det är svårt att tänka själv och agera själva. Ens pengar och val har lämnats över till politikerna, vilka aldrig kommer återlämna dem. Svenskarna har målat in sig själva i ett hörn, och de som kunde leda ett uppror har lämnat landet för USA.

Det behövs väl att man röstar rätt då i detta val antar jag, vi ger det en chans på rätt parti tänker Svenskarna (vilket är helt rätt). PK-Svensken har ju tydligen inte blivit tillräckligt styrt av MENA folks krav, rättigheter på bekostnad och belastning på deras egna folks krav och rättigheter. Vet inte men det är väl när PK-folk har kniven mot strupen som poletten ramlar ner är vad som krävs att vända skutan från okänt vatten där det finns inget att hämta

# SD 2018

Sen så funkar icke det politiska "folkhemmet" kan man nog förvänta sig att brottstats, uppror, nya svenska gäng och organistaioner dyker upp och demostrationer är nog ett ofrånkomligt faktum till ens rättigheter man hade och tog för givet i sitt egna land
Citera
2018-07-01, 11:25
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så en mur är onaturlig men ett hus är något naturligt? Växte ditt hus upp ur marken som en svamp? Bildades den under istidens inlandsis? kanske en vulkan skapade huset? Idiot.

Var sa jag att ett hus var naturligt? Men ett hus är verkligt. Det är inte landsgränser. Det är helt enkelt en religiös idé. En tanke som enbart ges sanningsvärde genom en tro på den. Detta skiljer sig rätt radikalt från ett hus.
Citera
2019-09-18, 23:02
  #78
Medlem
Jag hoppas verkligen att det är fas..
Jag upplever dock att själva extremismen har lagt sig lite, men PK håller fortfarande Sverige i ett järngrepp.

Läste idag på Aftonbladet att Tv 4 fälls av Granskningsnämnden pga att Anders Kraft sagt att hans instinkt säger att en dyr merca med invandrare i bilen förmodligen är kriminella.
Anders jämförde detta med ett par svenska boys som även satt i bilen vilket gav honom känslan ”brats som lånat farsans bil”.

Inte konstigt att han upplever invandrarna så när 90% av Sverige känner samma sak.

Man kan diskutera om uttalandet var lämpligt i tv men snälla, Killen har rätt och alla vet att instinkten är sann i de flesta fall.
Citera
2019-09-18, 23:10
  #79
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ja, folkslag och nationer som har en regering som arbetar direkt mot sin egen befolknings bästa intressen kommer inte att bli framgångsrika långsiktigt. Det är en ganska enkel biologisk verklighet som gäller individer och grupper. Svenskarna "tar ansvar". Andelen svenskar ökar inte i Sverige. Däremot araber, hazarer mm. Så TS tes är rätt att politisk korrekthet/kulturell marxism inte är en vinnande ideologi på sikt då den är självdestruktiv. De "nya svenskarna" kommer inte upprätthålla kulturmarxismen utan arbeta i egenintresse såsom alla framgångsrika grupper gör.
Citera
2019-09-19, 01:39
  #80
Medlem
Pungsvings avatar
När muslimerna börjar attackera vita i allmänhet i Europa inklusive PK-svinen, så försvinner PK. Eller dör bort.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback