Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-16, 13:08
  #121
Moderator
Maviels avatar
Rubrik ändrad. Tidigare: Tyngdtäcke

/Moderator
Citera
2023-05-16, 13:11
  #122
Moderator
Maviels avatar
Diverse trådar om tyngdtäcken hopslagna.

/Moderator
Citera
2023-06-01, 14:54
  #123
Medlem
Jag har ett 7 kg tyngdtäcke i ett påslakan som har vätskespärr eftersom jag vill inte behöva tvätta det.
Mitt problem är att det blir väldigt varmt och svettigt under tyngstäcket vilket gör att jag alltid vaknar och måste tag bort det.
Vad kan jag göra?
Citera
2023-12-21, 08:52
  #124
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Har så länge jag kan minnas haft sömnproblem, men kom in på en sida efter lite googlande om sömnproblem som säljde täcken med tyngd i, nån som provat? Kan det funka, är nyfiken men lite dyrt om det inte funkar att prova

Nej för fan, tyngder klämmer ihop blodådrorna, och cirkulationen försämras.

Raka motsatsen har jag hört. Själv har jag linpåslakan som täcke. Lätt skare vara. Magen ska vara fastande när du somnar om du vill uppleva drömmar.

Testa att lägga dig och slappna av istället medans du fokuserar på att inte tänka för en stund. Det kallas meditering och fungerar fint för att leda till sömn och ofta drömmar också eftersom meditering höjer frekvensen i kroppen.

Faktum är att du vilar upp energier effektivare om du mediterar jämfört med att sova , vilket betyder att du behöver inte stressa över att du får för lite sömn eftersom liggande meditering är mer potent uppvilningsmetod jämfört med medvetslös sömn.

Jag tror att det blir som med mig att du somnar tillslut av att meditera liggandes.. men det spelar ingen roll om du somnar eller är vaken när både sömn och meditering ger energier till kroppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback