Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-22, 21:05
  #13
Avstängd
MeggieClearys avatar
Psykopater som har dålig eller ingen kontakt med sina känslor( eller brist på dessa) blir duktiga på att se hur andra utrycker sej och härmar andras känslor. Då kanske det kan se lite "hånfullt" ut eftersom det är en efterliknelse.
Citera
2017-10-24, 08:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Jag har stött på många i mina dagar vad jag tror är riktiga psykopater. Och gemensamt för de alla är att de alltid hånler mot mig. Kanske är detta någon slags passiv-aggresiv reaktion. De kanske inte kan rå för det?

Har någon liknande erfarenheter eller kanske bara jag som fått för mig detta?
Hånleendet signalerar att personen ifråga är överlägsen och att du bara är en liten lort. Detta beteendet är psykopatens sista desperata försök att få kontroll över dig. Hånleendet signalerar nämligen också att du är i närvaro av ett rovdjur, så psykopaten kan sägas blotta sin sanna natur i ett sista desperat försök att förminska dig och på så sätt uppnå kontroll över dig.

Psykopatens varje beteende har som syfte att manipulera och kontrollera sin omgivning. Därför är det mest effektiva sätt att behandla en sådan person på att ignorera honom/henne. Då har psykopaten noll makt/kontroll över dig och kommer i framtiden undvika dig.

Andra exempel på denna typ av maktutövning är när män/killar kallar kvinnor/flickor horor. Männen gör detta i syfte att kvinnan skall känna sig som en hora och förhoppningsvis anta dom beteenden som anstår en hora.

Det här sistnämnda kallas i engelskspråkig litteratur för "labeling theory". Vi skulle kanske kunna översätta det med etiketterings teori, vilken säger att den som får en etikett (asperger) anpassar sitt beteende efter dom förväntningar omgivningen har. Etiketten blir så att säga självuppfyllande. I grund och botten rör det sig om något som kallas projicering, som säger att det du projicerar på någon blir en självuppfyllande profetia.
Citera
2017-10-24, 08:41
  #15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Jag har stött på många i mina dagar vad jag tror är riktiga psykopater. Och gemensamt för de alla är att de alltid hånler mot mig. Kanske är detta någon slags passiv-aggresiv reaktion. De kanske inte kan rå för det?

Har någon liknande erfarenheter eller kanske bara jag som fått för mig detta?

Psykopater hånler. Alla som hånler är psykopater.
Citera
2017-10-24, 20:03
  #16
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
För att de har kommit undan med någonmanipulation. Kan själv finna tanken på att lura någon och sedan få dem att erkända sig DESTROYED lite pirrande. Men jag är världens trevligaste människa så psykopati är det inte.

Men till ämnet, psykopater gillar att manipulera och ha kontroll, det finns en video på judiska tuben om hur psykopater som klarat sig undan rättvisan i domstolar hånler. OJ Simpson var ett exempel.

Så enkelt var det. De bryr sig inte om dina feels men de älskar makt och det pirrar inom dem när de har makt. Och som jag sa skiter de i dina feels så se dig själv som en komplicerad leksak för the psycho
__________________
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-24 kl. 20:05.
Citera
2017-10-24, 20:10
  #17
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Psykopater kan ha en slags intern reaktionsbildning mot att känna sig underlägsna pga deras mammor egotrippade på dem och kände sig överlägsna när de hade något av manligt kön att bossa runt med - som var det som gjorde de aldrig fick tillräckligt med barndomligt lovin som gjorde de aldrig utvecklade medmänsklighet som i sin tur gjorde dem psykopater.

Känslorna utvecklas aldrig normalt om deras morsor är som karriärsfeminister är och styrs för mycket av sina egon där de förhåller sig till precis varenda jävel omkring dem som en dominansfight - där om de är så de även tar ut det på sina yngel där sånna kvinnor om de får barn producerar söner i spektrat narcissism, psykopati (eller schizoids om de reagerat på detta med att stänga av känslomässigt).

Det är en slags försvarsreaktion där de medvetet förvrider saker till att de är överlägsna, det är en slags projekterad skadeglädje av att de på ett plan vet att de blivit psykologiskt bitchifierade och kränkta av att konstant befinna sig i underläge där de som ser deras egna skador och grundläggande känsla av underlägsenhet i andra som gör de - i sitt skruvade huvud - är skadeglada över att.. de lider på ett plan men det är egentligen andra som gör det för det finns ingen logik i det och därav är det en störning.

Det här är trams och du framstår som en idiot.

Det du talar om går att tillämpa på narcissister men det gäller inte psykopater. Nu måste vi först bestämma vad vi talar om i tråden, i Sverige har man ersatt diagnosen psykopati med antisocial men åtminstone i utlandet diskuterar man om psykopati är något annat. Antisociala har oftare än de utan diagnosen ångest, medan psykopaten sägs vara kall och extremt stresstålig. Detta intresserar mig mycket och hatar att det finns sådan stor begreppsförvirring, mycket för att psykiatrin med jämna mellanrum tenderar att döpa om diagnoser för att ta BORT STIGMA. Så jävla tramsigt.. Men så funkar det.

Men det du sa var idioti som går att tillämpa på narcissiter men inte psykopater.
Citera
2017-10-24, 21:25
  #18
Medlem
Vilken åldersgrupp handlar det om? Vissa kommer inte ur puberteten förrän sent i 20-årsåldern.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback