Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-17, 14:59
  #13
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
En provanställning är mer eller mindre bara att gå ifrån. Ring arbetsgivaren och säg att du säger upp provanställningen och sök nya jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Säg upp din provanställning NÄR du har fått annat arbete, inte före.

Eller så är man så pass rakryggad att man lyfter problemet med sin arbetsgivare. Vem vet, kanske har de andra uppgifter som är mer passande? Att bara säga upp sin provanställning är ju fullt möjligt men det är också ett bra sätt att skapa en negativ bild om sig själv i en arbetsvärld som faktiskt är relativt liten.
Citera
2017-10-17, 17:06
  #14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerogunilla
Fick mitt första "riktiga" jobb efter min utbildning inom datateknik som systemutvecklare. Jag gjorde mitt examensarbete på en vanlig webbyrå där jag trivdes mycket bättre.

Jag känner inte att jag just vill jobba med stora system utan hellre med vanliga hemsidor, eller kanske WordPress som är väldigt utspritt och bör vara relativt lätt att hitta nytt jobb. Då jag bara är 22 kan jag enkelt flytta hem ett tag ifall jag nu skulle säga upp mig och har därmed inga ekonomiska obligationer direkt, mer än min bostadsrätt som jag enkelt kan hyra ut till tredje part.

Vad säger ni? Om man verkligen inte trivs alls och inte heller tycker man kommer in i arbetsuppgifterna på ett bra sätt, bör man säga upp sig? Vad jag förstått är det ingen uppsägningstid för mig på en provanställning då inget annat finns avtalat..
Tjena

Om du inte trivs så kan du alltid se dig om efter någott nytt, vantrivsel på jobbet är dåligt på flera fronter, däremot skall du ha något klart att gå till innan du säger upp dig.

Vad gäller uppsägningstid står det i kontraktet, det är i regel kortare vid provanställning men jag är övertygad om att den finns där.
Citera
2017-10-17, 21:32
  #15
Medlem
VinskaBinnens avatar
Brukar vara 1-2 veckor under provanställningen inom IT svängen.
Citera
2017-10-20, 20:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerogunilla
För att använda det - nej, du behöver ingen utbildning. Men för att utveckla nya teman, widgets och övrig funktionalitet kommer det behövas folk till. Men detta var ett alternativ. Webbyrån jag nämnde arbetar med C# .NET vilket vore bättre att jobba inom än PHP som jag gör nu. PHP äger webben men C# har störst framtid och finns flest jobb inom, känner jag.

Ska du jobba med C# kommer du knappast att hamna på en liten webb-byrå. Snarare en stor, eller ett stort konsultföretag och då kommer det att gälla rejäla projekt. Wordpress är PHP kan vi nämna bara för sakens skull.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback