Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-16, 01:27
  #1
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Jag flyger mycket BC i jobbet. Infor nasta resa hem till Sverige med familjen funderar jag pa att lyxa till det aven dar och flyga alla BC. Fast hur kommer folk att reagera om man trycker in barn i den annars lugna och tysta delen av planet? Sjalv skulle jag inte bry om de hande nar jag reser men jag ar ju en tolerant manniska.

Finns det synpunkter pa detta?
Citera
2017-10-16, 01:45
  #2
Medlem
Diridiris avatar
Mycket bra val! Åker du BC så kommer du med dina barn att störa färre människor än om du åker i ekonomiklassen. Från ett utilitaristiskt perspektiv gör du helt rätt i och med att du minimerar skadan på trötta flygresenärer (om du nu har högljudda barn). Akta dig så att inte någon själsdöd affärszombie får fatt i dina barn och smittar dem bara!
Citera
2017-10-16, 07:42
  #3
Medlem
Vi i boskapsklass är tacksamma för detta initiativ och hoppas fler med skrikiga ungar väljer BC för sin familj!
Citera
2017-10-16, 07:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag flyger mycket BC i jobbet. Infor nasta resa hem till Sverige med familjen funderar jag pa att lyxa till det aven dar och flyga alla BC. Fast hur kommer folk att reagera om man trycker in barn i den annars lugna och tysta delen av planet? Sjalv skulle jag inte bry om de hande nar jag reser men jag ar ju en tolerant manniska.

Finns det synpunkter pa detta?
Jag tror att folk åker BC just för att slippa toleranta människor som dig..
Citera
2017-10-16, 08:30
  #5
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diridiri
Mycket bra val! Åker du BC så kommer du med dina barn att störa färre människor än om du åker i ekonomiklassen. Från ett utilitaristiskt perspektiv gör du helt rätt i och med att du minimerar skadan på trötta flygresenärer (om du nu har högljudda barn). Akta dig så att inte någon själsdöd affärszombie får fatt i dina barn och smittar dem bara!
Barnen ar helt normala och brukar inte gora vasen av sig men det kan ju vara vart att prata om det har i ett storre perspektiv an just min avkomma.

Bebisar har ju till exempel mycket dalig formaga att tryckutjamna och det kan bli ganska skrikigt under start och landing (och det i sin tur ar ju 20-30 minuter pa vardera sidan av flighten). En aldrig sa valuppfostrad 2-aring kommer att ha svart att uppfora sig under en 12-timmarsflight som i sin tur ar en del av 35+ timmar i faktisk restid mellan t ex AUNZ och Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Jag tror att folk åker BC just för att slippa toleranta människor som dig..
Jo precis, blir det darfor dalig stamning om nagon slapar in barn i BC? Jag har faktiskt aldrig sett det under flera ars ganska frekvent flygande. Har sett folk i ekonomiklass sitta och prata skit om barn och barnfamiljer - avsiktligt hogt nog for att barnens foraldrar skall hora det.

Rent formellt ar det forstas bara att be folk dra at helvete om de har problem med barn. Flyg ar ett allmant transportmedel och da far man leva med allmanheten och den inkluderar barn. Men vad man har lagligt ratt till och vad som ar vettigt uppforande ar tva olika saker. Ar det "god ton" halla sig borta fran BC, dar folk ju rimligen forvantar sig en hog grad av lugn och ro aven om de tekniskt inte kan krava barnfrihet?

Synd att Ribbing gick och dog.
Citera
2017-10-16, 08:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Ar det "god ton" halla sig borta fran BC, dar folk ju rimligen forvantar sig en hog grad av lugn och ro aven om de tekniskt inte kan krava barnfrihet?

Synd att Ribbing gick och dog.
Ribbing hade svarat med ett rungande JA!
Citera
2017-10-16, 08:36
  #7
Medlem
ChrisChans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Vi i boskapsklass är tacksamma för detta initiativ och hoppas fler med skrikiga ungar väljer BC för sin familj!

Boskapsklass var det roligaste och mest passande uttryck jag hört på länge!

TS, säkert många som skulle se det som fel iom att man ofta betalat mer just för att slippa detta. Vet att jag själv skulle störa mig på det även om jag är hyfsat "tolerant" som person.

Vet inte hur gamla dina barn är eller hur lugna/skötsamma de är. Allmänt dock så får jag får känslan av att businessclass skulle göra en unge mindre hysterisk än boskapsklass. I den senare vill även jag som vuxen springa runt och skrika efter tillräckligt många timmar.
__________________
Senast redigerad av ChrisChan 2017-10-16 kl. 08:43.
Citera
2017-10-16, 10:26
  #8
Medlem
Jag har stött på barnfamiljer i business/first några gånger, och de är sällan något problem. Enda undantaget är väl om knoddarna dels hunnit bli några år och dels är så bortskämda att de helt saknar folkvett.

Som någon annan sa så tror jag dessutom att det är lättare för barnen att ha det okej längre fram i planet, inte minst för att ration flygvärdinna/passagerare är högre och att de säkert passar upp lite extra på barnfamiljen så att resan ska gå smidigare för alla inblandade (inklusive för andra pax runt omkring).

Sedan ingår ju ofta brusreducerande hörlurar av hyfsad kvalitet om man nu inte skulle stå ut med en unge som fått lite ont i öronen.
Citera
2017-10-16, 10:54
  #9
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag flyger mycket BC i jobbet. Infor nasta resa hem till Sverige med familjen funderar jag pa att lyxa till det aven dar och flyga alla BC. Fast hur kommer folk att reagera om man trycker in barn i den annars lugna och tysta delen av planet? Sjalv skulle jag inte bry om de hande nar jag reser men jag ar ju en tolerant manniska.

Finns det synpunkter pa detta?

Vad har du för andra val? Du kan ju knappast be ungarna simma så de stör så få andra som möjligt. Hade kanske varit något annat om du skulle frakta dina 15 chimpansungar men du är ju svensk vad jag förstår.
Citera
2017-10-16, 17:33
  #10
Medlem
Ja jag betalar ju inte 30-60 papp för att sitta med ungar i BC.
Hade helst sett en ”familjeavdelning” längst bak i planet i apklass! 👍
Citera
2017-10-16, 18:36
  #11
Medlem
Varför tar man me småbarn utomlands egentligen? Lämna odågorna med deras far/morföräldrar istället.
Citera
2017-10-16, 22:31
  #12
Medlem
Lobengulas avatar
Reguljära flygplan är publika transportmedel och då får man räkna med att det finns folk och barn av olika åldrar och hyfs. Tål man inte det så får man åka privatjet. Skaffa ett par bra ljuddämpande "over-ear" lurar, typ Bose QC-35 så är problemet löst.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2881958

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback