Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 23:12
  #1
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Hej flashback!

Jag har en fråga angående arbetstid. Jag arbetar som personlig assistent och går under kollektivavtalet KFO.
Min arbetsgivare hävdar att man inte får arbeta schemalagt mer än 75%. Jag har själv varit arbetsgivare för mindre än 1 månad sen och har aldrig hört talas om detta utan de flesta ur mina personalgrupper hade tjänstgöringsgrader på mellan 75-90%.
Någon som hört talas om detta? Har googlat men hittar inget alls om detta!

Mvh
Citera
2017-10-15, 23:18
  #2
Medlem
Serrus avatar
senast jag jobbade inom detta arbetsområde så var det ingen gräns. men det kan ju ha skett förändringar sedan jag emigrerade. men om det var något nytt, så borde hon ju ha hänvist dig detta.
Citera
2018-01-28, 08:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Hej flashback!

Jag har en fråga angående arbetstid. Jag arbetar som personlig assistent och går under kollektivavtalet KFO.
Min arbetsgivare hävdar att man inte får arbeta schemalagt mer än 75%. Jag har själv varit arbetsgivare för mindre än 1 månad sen och har aldrig hört talas om detta utan de flesta ur mina personalgrupper hade tjänstgöringsgrader på mellan 75-90%.
Någon som hört talas om detta? Har googlat men hittar inget alls om detta!

Mvh


Hej,

Kan bero på många orsaker. Har du en anställningsavtal där det står 100% tjänstgöringsgrad? Har ni årsarbetstidsavtal? Eller flexavtal?

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback