Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 07:45
  #13
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som jag förstått det så finns det forskning (enkäter) som visar att folk har mindre sex i nutid än vad de hade för låt säga 50 år sen.

Länka gärna. Jag har själv gått igenom internet men nästan inte hittat något. Nog för att mäns problem ofta negligeras, men om situationen är så illavarslande som det påstås i den andra tråden borde någon ha statistik som visar det.
Citera
2017-10-16, 07:49
  #14
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diridiri
0-14 år: 1,05 män per kvinna
15–24 år: 1,08 män per kvinna
25-54 år: 1,04 män per kvinna
...

Tack. Det var ungefär den typen av statistik jag tänkte mig. Det är uppenbart mycket svårare för en man att få ligga än en kvinna om det går 1,08 män/kvinna. Men det svarar inte på frågan om det blivit svårare för män att få ligga. För att kunna besvara den frågan måste vi titta på statistik från 60- och 70-talen och se om könsfördelningen var jämnare då.
Citera
2017-10-16, 08:27
  #15
Medlem
Folkhälsomyndighetens sexundersökning 2017 16-29 år

"En högre andel killar (33 procent) än tjejer (19 procent) hade inte haft någon partner alls under de senaste 12 månaderna"

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...017-1-webb.pdf

Men siffran är med stor sannolikhet lägre för att det finns svarsbortfall tror själv det är närmare 50% av killarna som inte haft sex senaste 12 månaderna. Svarsfrekvensen var bara 26%.

En annan intressant punkt är att ju yngre kvinnorna är desto mindre heterosexuella mellan 16-19 år var bara 77,8% heterosexuella. Det beror mycket troligt på att det finns en propaganda i skolan mot heterosexualitet som dessutom biter bättre och bättre.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2017-10-16 kl. 08:52.
Citera
2017-10-16, 10:07
  #16
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Tack. Det var ungefär den typen av statistik jag tänkte mig. Det är uppenbart mycket svårare för en man att få ligga än en kvinna om det går 1,08 män/kvinna. Men det svarar inte på frågan om det blivit svårare för män att få ligga. För att kunna besvara den frågan måste vi titta på statistik från 60- och 70-talen och se om könsfördelningen var jämnare då.
Den låg kring 1.01.

Det är vad den hamnar på naturligt. Sen går den ned mot 0.99 för 60-åringar för att sluta långt under 1 för 90+
Citera
2017-10-16, 13:35
  #17
Moderator
Nospheratus avatar
Jag tror man skjuter sig lite i foten om man försöker hitta statistik över hur många som får ligga. Det säger ju liksom inget om de bakomliggande orsakerna. Att det går si eller så många män per kvinna är ju rätt ointressant om man inte vet hur många av dessa män som faktiskt är påsättningsbara ur någon aspekt.

Som jag ser det får man titta på problematiken ur ett psykologiskt perspektiv istället. Vi kan ta arbetslöshet som ett jämförbart exempel. På fyrtiotalet under efterkrigstiden var det mycket enkelt att få arbete. Gick man in på Arbetsförmedlingen fick man faktiskt ett jobb rätt omgående. Arbetsförmedligen gjorde skäl för namnet. Nutida Arbetsförmedligen delar inte längre ut jobb. Det är en instution för att hålla reda på hur många som är arbetslösa.

Min poäng är att om tjugotalister hade tvingats med en tidsmaskin att söka arbete i modern tid så hade de förfärats över att det är rätt och slätt omöjligt att få ett arbete. Inte svårt, omöjligt. Eftersom arbetssökeri enligt deras definition var att säga "Hej, jag behöver arbete", varpå de fick en adress i handen dit man gick och kavlade upp ärmarna. En ansträngning utöver det anser de vara omöjlig. Delvis för att de helt enkelt inte hade förstått sig på systemet. Vad är en arbetsintervju och ett cv?

Det här är ju en förändring som skett successivt över decennier inom industrin. Att man numera har helt andra förväntningar på sig både som arbetstagare och arbetsgivare är inget som hände över en natt. Däremot är dynamiken mellan kvinnor och män något som övergått till Internet på extremt kort tid. Nutida ungdomar förstår sig inte på systemet. Att ragga betyder för unga män att lägga upp en selfie på en dejtingsida och hoppas på att någon är intresserad. Arbetsinsatsen ligger på nivå med att skicka meddelanden till kvinnor i stil med "Tjena va görs. Vahettere vill du knulla eller?". Man swipar tills tummen är blå till höger och vänster. Kvinnor i sin tur som biologiskt sett aldrig haft instaknull som prioritet får all sexuell gratifikation tillfredsställd på tryggt avstånd genom samma appar och sidor.

Det spelar liksom ingen roll om det hade gått fem män på en kvinna rent statistiskt. Kvinnor vill gärna höra att män vill knulla med dom, men de vill inte syssla med instaknull med random muppar på nätet. På samma sätt som män gärna vill höra att de ser ut som en stark skogshuggare, om de bara slipper hugga ner en skog. Som jag ser det är det inte kvinnors fel att unga män inte får ligga. Ur kvinnors perspektiv är dejtingsidor och appar mest ett roligt tidsfördriv där man får smicker. Det är inte mäns fel heller. Ur mäns perspektiv är dejtingsidor blodigt allvar där målet är att få så många ligg man kan på så kort tid som möjligt.

Systemet fungerar inte. Tekniken har gått för fort framåt. Det kommer ta åratal innan unga män förstår att man inte får ligga genom selfies och random meddelanden. Ungdomar har dock förstått att man inte får arbete genom Arbetsförmedligen. Det vet alla. Inte ens deras egna föräldrar fick jobb på en dag genom att kliva in bakis på Arbetsförmedlingen. Alla vet att man numera måste kamma till sig, skriva ett cv och åka runt och uppvakta arbetsgivare. Det anses inte som något konstigt. Den utveckligen har gått genom generationer varpå vi har lärt oss detta.

Här kommer dock det intressanta. Om samma tjugotalister hade förflyttats med tidsmaskin till nutid hade de fått ligga hur mycket som helst. Eftersom de är vana vid ett annat system. De är inte uppväxta med att maratonrunka till nätporr och försöka instaligga med profilbrudar på dejtingsidor. Men helt uppenbarligen fick den generationen massor med barn trots brist på dejtingsidor och appar.

Det är helt enkelt ren psykologi det handlar om. Det vi ser nu på flashback med gnälltrådar av självutnämnda alfahannar som gråter över att de av någon mystisk anledning inte får ligga är en dip i dynamiken mellan män och kvinnor. Unga män förstår sig inte längre på kvinnor. Unga kvinnor förstår sig förvisso inte heller på män. Men det är inte ett problem eftersom de inte drivs av en motivation av att få ligga. Om tio år kommer det här att återställas när det gått upp för män att man måste kamma till sig, se charmig ut och investera en kväll från datorn för att få ligga.

Jag tror inte ett dugg på att man hittar en förklaring till att det går 1,1 män på 1 kvinna. Det är nämligen inte 1,1 män som kvalificerar sig för att attrahera den kvinnan i vilket fall. På ett rent socialt plan. Tjugotalisterna hade sannolikt ännu större konkurrens .
Citera
2017-10-16, 14:29
  #18
Medlem
Bevis är nog svåra att finna, men man ser ju överallt att killar känner sig orättvist dissade av bortskämda tjejer (vänta tjejer tills ni tappat ungdomligheten, då är det slut på sötebrödsdagarna, och då är det pay-back time... Det finns inget sådant som en gratis lunch...)

En viktig orsak till att svenska killar och män får ligga så lite är att de låtit sig feminiseras av feministstaten. Ingen tjej vill ha sex med ett könlöst "hen"...

Visa lite stake killar! Reclaim your manliness!
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-10-16 kl. 14:35.
Citera
2017-10-16, 14:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Bevis är nog svåra att finna, men man ser ju överallt att killar känner sig orättvist dissade av bortskämda tjejer (vänta tjejer tills ni tappat ungdomligheten, då är det slut på sötebrödsdagarna, och då är det pay-back time... Det finns inget sådant som en gratis lunch...)

En viktig orsak till att svenska killar och män får ligga så lite är att de låtit sig feminiseras av feministstaten. Ingen tjej vill ha sex med ett menlöst "hen"...

Reclaim your manliness!

Hur fasen tänker du?

"orättvist dissade" ??
Är det "orättvist" att någon inte vill ligga med dig? Dvs sex ska vara en rättighet som andra därmed av skyldighet ska ställa upp på vare sig de vill eller inte?

Sex är ingen rättighet man kan avkräva av andra. Det är ett ömsesidigt givande och tagande av två parter som båda har "rätt" säga nej eller ja. Det finns alltså ingen "orättvisa" i detta eller! för den delen en "tillgång till fitta" som TS så poetiskt utryckte sig
Citera
2017-10-16, 14:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Länka gärna. Jag har själv gått igenom internet men nästan inte hittat något. Nog för att mäns problem ofta negligeras, men om situationen är så illavarslande som det påstås i den andra tråden borde någon ha statistik som visar det.
Lätjan är verkligen obeskrivlig...

en googlesökning på "svenskar har mindre sex"
gav detta i toppen

https://www.dn.se/livsstil/farre-ung...-100-ar-sedan/
där har du en studie......

du klarar inte detta själv?
Citera
2017-10-16, 14:47
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur fasen tänker du?

"orättvist dissade" ??
Är det "orättvist" att någon inte vill ligga med dig? Dvs sex ska vara en rättighet som andra därmed av skyldighet ska ställa upp på vare sig de vill eller inte?

Sex är ingen rättighet man kan avkräva av andra. Det är ett ömsesidigt givande och tagande av två parter som båda har "rätt" säga nej eller ja. Det finns alltså ingen "orättvisa" i detta eller! för den delen en "utbud av fitta" som TS så poetiskt utryckte sig

Nu missförstår du avsiktligt. Vad jag säger är att tjejer och kvinnor är statusjägare. Många kvinnor springer efter få män. Det är ett sjukdomssymtom i vårt samhälle, när unga tjejer väljer bort fullt normala och schyssta killar p.g.a. statusjakt.

Vad jag säger är att unga tjejer är överprissatta på könsmarknaden. Jag betraktar detta som en anomali som unga män delvis kan påverka genom att strunta i alla propåer om att inskränka sin naturliga manlighet. Livet är nämligen en kamp om knappa resurser. Det måste även bli ett slut på kvinnocurlingen inom politiken. Det är pojkar som är förtryckta inte tjejer. Skambeläggandet av manligheten som dagligen sker inom media har givit unga killar en konkurrensnackdel på könsmarknaden, och ja, det är djupt orättvist.
Citera
2017-10-16, 15:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu missförstår du avsiktligt. Vad jag säger är att tjejer och kvinnor är statusjägare. Många kvinnor springer efter få män. Det är ett sjukdomssymtom i vårt samhälle, när unga tjejer väljer bort fullt normala och schyssta killar p.g.a. statusjakt.

Vad jag säger är att unga tjejer är överprissatta på könsmarknaden. Jag betraktar detta som en anomali som unga män delvis kan påverka genom att strunta i alla propåer om att inskränka sin naturliga manlighet. Livet är nämligen en kamp om knappa resurser. Det måste även bli ett slut på kvinnocurlingen inom politiken. Det är pojkar som är förtryckta inte tjejer. Skambeläggandet av manligheten som dagligen sker inom media har givit unga killar en konkurrensnackdel på könsmarknaden, och ja, det är djupt orättvist.

Och killar är knulljägare, de springer efter antal hål tillhörande en kvinna att masturbera i, eftersom antalet ger just "status" för män.

(Lika sanningsenligt påstående och likvärdigt "trevligt" formulerat.)

Annan variant är helt sonika: kvinnor söker kvalitet och män söker kvantitet.

Vet du jag har rätt svårt tycka att det kvinnor skulle står för i ovan fördom skulle vara det enda "sjukdomen".

Sen konkurrerar män oftast med män....på denna "marknad" och inte med kvinnor. Såtillvida du inte menar att antalet lesbiska kvinnor har ökat markant.

Kvinnor är inte "bortskämda" för att de följer sin sexdrift och inte ligger med män de inte vill ligga med.
Lika lite som män är "bortskämda" för att de inte ligger med någon de inte har lust ligga med.
Allright?

Det kön som verkligen varit och i min mening fortsatt är sexuellt "bortskämda" just är snarare män.

1. Synen på sex cirkulerar fortsatt kring mäns sexualitet framför kvinnors.
2. Du har en hel värld där kvinnor tvingas undertrycka, dölja och förbjuds visa och uttrycka sin sexualitet, annars drabbas de av social skam eller ännu värre saker, bli mördad ex.
3. Du har en enormt lönsam kommersiell värld där det sexuella behovet hos män tillgodoses, via utnyttjande, tvång och hot av kvinnor och barn.
4. Du har en kulturell värld och verklig dito där fortsatt kvinnor förväntas anpassa sig och sina liv efter mäns sexualitet via att värderas enbart efter sin "knullbarhet" och reproduktionsförmåga, medan män förväntas och kan koncentrera sig om annat som gynnar dem själva.
Citera
2017-10-16, 15:07
  #23
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Bevis är nog svåra att finna, men man ser ju överallt att killar känner sig orättvist dissade av bortskämda tjejer (vänta tjejer tills ni tappat ungdomligheten, då är det slut på sötebrödsdagarna, och då är det pay-back time... Det finns inget sådant som en gratis lunch...)

Självfallet måste detta ändras på! Nu har jag bara sett trailern, men man kan nog räkna ut med icke blodtillförsel till sin kuk att det handlar om att "lyfta fram" singelmammor och det är dom bästa på denna planeten! Självfallet kommer männen som inte vill ha henne vara skitstövlar....

https://www.youtube.com/watch?v=bg8lF5n1W7k&t=01s
Citera
2017-10-16, 15:12
  #24
Medlem
Vill män öka sitt utbud av kvinnor att försöka få i säng så finns bara ett sätt:

-Öka nöjet för kvinnor att gå i säng med män.
-Öka den praktiska möjligheten för kvinnor att kunna göra detta, dvs arbeta bort all jäva slutshaming som finns ( speciellt hos de snubbar som oftast gnäller mest över att de inte får knulla), ge all kvinnor i världen reproduktiva rättigheter, dvs möjlighet bestämma över sin egen kropp.
-Öka tryggheten för kvinnor att gå i säng med män. Dvs sluta våldta kvinnor som grupp det gör självklart att kvinnor inte är så sugna umgås med främmande snubbar.
- Sluta motarbeta de fåtal rörelser som finns i världen som just jobbar för dessa saker, nämligen feminism.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback