Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 22:59
  #1
Medlem
teasardigs avatar
Frågeställningen är som lyder: Har det blivit svårare för heterosexuella män i Sverige att (kostnadsfritt och på frivillig basis) få knulla?

Frågan kommer från den här tråden: (FB) En majoritet av killar får inte sex Många håller med TS och menar att de har fått det mycket svårare bara under de senaste tio åren. Anledningarna som folk drar upp är det gamla vanliga; invandrare, feminism, Tinder, porr, östrogen i dricksvattnet och instagram.

Men anekdoter är inte ämnet för den här tråden utan jag skulle vilja veta om det finns statistik som visar att killar (helst i Sverige) knullar mindre och är mer ensamma nuförtiden än förut. Visst fan måste undersökningar ha gjorts?

Jag vill veta siffror som det genomsnittliga antalet sexpartners killar (och tjejer) har idag mellan 20 - 30 år jämfört med hur det var för 20 år sedan. Gärna uppdelat på percentiler så att man kan se om tillgången till fitta är ojämlikare idag än förr.

Hittar flera trådar på samma tema ( (FB) Vanligare med äldre oskulder idag än för 20-30 år sedan?, (FB) Invandring gör det mycket svårare att få en flickvän., (FB) Varför har så många unga män svårt att skaffa flickvän, och hur löses detta?), men ingen innehåller någon statistik. Men för att förtydliga, det som är intressant är inte att många män är ensamma (beskrivs här t.ex http://varldensensammastefolk.story....nsamma-mannen/), utan förändringen, är män ensammare nuförtiden?
__________________
Senast redigerad av teasardig 2017-10-15 kl. 23:08.
Citera
2017-10-15, 23:34
  #2
Avstängd
Ja. Sociala medier har förstört allt.

Feminism, kanske inte så jävla mycket om jag ska vara ärlig. Feminism fanns för tio år sedan också och de som är extremfeminister är för det mesta oattraktiva kvinnor.

Sociala medier har helt enkelt gjort att kvinnan kan roffa åt sig. Hon har 10 ligg i fickan (mobilen) när hon är ute på krogen. En fulare tjej får bekräftelse av en snygg på tinder.

Och de snygga tjejer som hade dålig självkänsla innan tinder och sånt skit kom, var enklare att få i riktiga livet eftersom de inte hade så höga krav.
Citera
2017-10-16, 00:02
  #3
Medlem
Som jag förstått det så finns det forskning (enkäter) som visar att folk har mindre sex i nutid än vad de hade för låt säga 50 år sen.

men! det bevisar ju på intet sätt att det skulle vara sämre villkor för specifikt män i Sverige i dag kontra förr.

Förklaringen ligger förmodligen mer på dagens stressnivåer (folk orkar inte) och ökat bruk av medier
(folk tycker annat är roligare).
Citera
2017-10-16, 00:06
  #4
Medlem
Hypergami förklarar en hel del av detta och det finns en del trådar på Flashback som berör detta.

(FB) Hypergami - så funkar det
Citera
2017-10-16, 00:36
  #5
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Frågeställningen är som lyder: Har det blivit svårare för heterosexuella män i Sverige att (kostnadsfritt och på frivillig basis) få knulla?
Vilken grupp av män tänker du på?
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Frågan kommer från den här tråden: (FB) En majoritet av killar får inte sex Många håller med TS och menar att de har fått det mycket svårare bara under de senaste tio åren. Anledningarna som folk drar upp är det gamla vanliga; invandrare, feminism, Tinder, porr, östrogen i dricksvattnet och instagram.
Här tycker jag att det är mer sen efter första världskriget. Alltså när staten började ta över ansvaret mer och mer.
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Men anekdoter är inte ämnet för den här tråden utan jag skulle vilja veta om det finns statistik som visar att killar (helst i Sverige) knullar mindre och är mer ensamma nuförtiden än förut. Visst fan måste undersökningar ha gjorts?
Tror inte det nej. Bara japan och USA har jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Hittar flera trådar på samma tema ( (FB) Vanligare med äldre oskulder idag än för 20-30 år sedan?, (FB) Invandring gör det mycket svårare att få en flickvän., (FB) Varför har så många unga män svårt att skaffa flickvän, och hur löses detta?), men ingen innehåller någon statistik. Men för att förtydliga, det som är intressant är inte att många män är ensamma (beskrivs här t.ex http://varldensensammastefolk.story....nsamma-mannen/), utan förändringen, är män ensammare nuförtiden?

Staten har tagit över mycket av mannens göra. Jag tror att om man går tillbaka till en tid när staten var "osynlig" och man fick förlita sig på sin partner eller andra, så var ensamheten mindre. Du måste också veta att män är förbrukningsvaror. varför föra statistik då?
Citera
2017-10-16, 00:59
  #6
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Jag är också ganska tveksam till det hela som påstås i tråden du talar om.

Det du skulle kunna göra är att kolla hur många som är gifta eller sambo vid en viss ålder och om det verkligen ändrat sig så mycket över tid.

Jag tror att det rör sig kring 80% vid 30 års ålder och männen får förhoppningsvis komma till rätt regelbundet där.

I tråden du talar om är det rätt många som beskriver sina egna upplevelser i form av att "när jag var 25 fick jag knulla men nu när jag är 35 så är det som förgjort. Det måste bero på att kvinnorna blivit tinder-horor allihop".

Det kan möjligen bero på att de är en liten grupp som inte varit beredda att stadga sig i tid snarare än att kvinnor förändrat sitt beteende så mycket.
Citera
2017-10-16, 02:07
  #7
Medlem
Diridiris avatar
Könsfördelningen har blivit snedfördelad i och med invandringen (de flesta som kommer är män). Det finns nu fler män än kvinnor i Sverige. Enligt födelsestatistik i världen är 51% flickor och 49% pojkar. Detta är vad vi är vana vid. I landet just nu råder istället följande statistik (wikipedia).

0-14 år: 1,05 män per kvinna
15–24 år: 1,08 män per kvinna
25-54 år: 1,04 män per kvinna
55-64 år: 1,01 män per kvinna
65 år och äldre: 0,86 män per kvinna
Hela befolkningen: 1,01 män per kvinna

Det saknas alltså runt 250000 kvinnor i åldrarna 0-65 år. Inte så konstigt att vissa blir ensamma.
__________________
Senast redigerad av Diridiri 2017-10-16 kl. 02:20.
Citera
2017-10-16, 03:00
  #8
Medlem
Det har helt enkelt blivit rejält mycket enklare att hitta ligg nu med nätdejting och dejtappar som Tinder som nämns i tråden. I slutet av 90-talet och i början av 00-talet så var det en klart större ansträngning för min del i alla fall i att finna potentiella ligg då det på den tiden så gott som krävdes att du geografiskt befann dig på samma plats som den potentiella sängkamraten.

Idag är det enklare en någonsin för egen del att hitta kvinnor att ligga med, och varför är mycket enkelt. På dejtingsidor och i dejtingappar så är det pinsamt låg nivå på majoriteten av männens profiler där både bildligt och bokstavligt men framför allt på hur dessa agerar i kontaktsökandet med dito kvinnor som istället direkt stöter bort ett potentiellt ligg pga avsaknad av finess, fingertoppskänsla och självförtroende.

Detta gör det oerhört mycket enklare för mig och de män som kan använda språket väl efter situation, snappar upp sublima budskap och framför allt inte stavar fel och särskriver i var och varannan mening.

Välja rätt bilder beroende på forum och ändamål är ju så klart viktigt med och att se vacker ut ger så klart en stor fördel men de som gnäller på att de inte får ligga är många gånger de som beter sig som brunstiga babianer i flock inne på dejtingsidorna vilket driver brudarna rakt i famnen på oss som med avläsningsförmåga, självbehärskning, gott språkbruk och smakfulla bildval istället har fått en enklare tillvaro.
Citera
2017-10-16, 03:13
  #9
Medlem
Lite svårare har det nog blivit men främst har männen blivit latare. De nöjer sig med porr i mycket högre grad i dag än vad de gjorde förr.
Citera
2017-10-16, 03:45
  #10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vill man så får man ligga.

Det var som någon skrev tidigare svårare på 80- og 90-talet. Skräcken för AIDS satte sordin på festen på mitten av 80-talet. Det var inte så lätt att få ligga på 90-talet heller. Även om det ansågs som bombsäkert på Sloppys och det där haket mitt på Kungsgatan.

Skulle säga att jag har bättre sexliv nu vid 50+ än vid 25.
Har alltid haft som regel att när man slutar ligga så är det dags att göra slut eller skilja sig.

Är man bara någolunda i fysisk form, hygienisk och välklädd. Psykiskt stabil och dricker måttligt. Inte allt för självupptagen, Har humor, ett bra jobb och ordnad ekonomi.
Samt inte uppvisar snålhet.
Så får man ligga.

Man har troligen en ganska hög poängststus enligt tidigare nämda skala.

Om man sedan är lite omtänksam i sängen så ökar chansen att få ligga ofta.

Men orkar man inte sköta sin kropp och uppföra sig. Odlar en taskig syn på tjejer som objekt som ska porrfilmsknullas så lär man sjunka på attraktionsskalan.

Så det är loosers som inte får ligga.
Citera
2017-10-16, 04:04
  #11
Avstängd
DRD4s avatar
Ja jag klagar då inte, jag får knulla precis när jag vill.

Jag tvivlar på att någon sorts knullstatistik skulle skilja sig speciellt mycket över tid, folk knullar! Det är vad vi är här för.
Citera
2017-10-16, 05:08
  #12
Medlem
Jag tror att det är olika i olika länder men det som är mest anmärkningsvärt är USA.

Jag gick in på en dejting sida där och testa 27 år fördelning bara för att se.

Av kvinnorna var 33 lesbiska eller bisexuella.

Dessutom var det bara 20 % kvinnor.




Sen minskar antalet relation stadigt som ni kan se på denna statistik.


http://news.gallup.com/poll/183515/f...ationship.aspx

Ålder 18-30 har 30% en relation fast kommer man till ålder 30-39 så har 69% en relation.

Fast trenderna är nedåtriktade.

Helt klart håller det på att hända något med kärleksnivån mellan män och kvinnor.
Den är på väg neråt och sexfrekvensen går ner också.

Fast fortfarande får de män som är snygga och intelligenta ligga men för de andra blir det allt svårare.

Fast jag förstår också kvinnor varför de inte vill ligga med män , jag skulle själv inte vilja göra det om jag var kvinna. Problemet är dock vad som händer med dessa män mentalt, de kommer känna det som ett totalt misslyckande och fler kommer komma i tillståndet det spelar ingen roll vad jag gör så då kan jag göra vad som helst ,knarka , vara kriminell eller något annat konstigt.

Det bästa för skulle vara att minska andelen män i samhället då skulle vi slippa att det blir så många totalt galna män.

Överskottet på män är mycket dåligt det ligger i kvinnors intresse att minska det gör vi inte det kommer brott mot kvinnor öka och kvinnor kommer må sämre och sämre.
__________________
Senast redigerad av Prepper 2017-10-16 kl. 05:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback