Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 22:30
  #1
Medlem
Tjena flashback!

Idag när jag klev av bussen för att köra min moped hem så upptäckte jag att någon snorunge tryckt ner en liten kvist i låset och knäckt den. I försök att få loss den så fick bort majoriteten, men inte allt. Har ni några förslag för att få loss den? Testade lite med tryckluft och det känns som nyckeln går ända ner men kan inte vrida åt. Skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Mvh,
Citera
2017-10-15, 22:43
  #2
Medlem
Pröva att stoppa in ett vasst, smalt föremål och krafsa upp skiten
Citera
2017-10-16, 00:51
  #3
Medlem
Innan du tar till "storsläggan" - kanske prova med något som löser upp trä men inte metall.. kaustiksoda..(propplösare - långsamverkande)
Citera
2017-10-16, 15:42
  #4
Medlem
killawifes avatar
Du kan bränna bort den. Trä brinner betydligt lättare än metall.
Citera
2017-10-17, 21:43
  #5
Medlem
LembitARTs avatar
Ta en en ståltråd och vik ett litet L på en halv mm och stoppa in samtidigt som du matar på med tryckluft så pillrar du runt, fungerar inte det så kan du spraya in något som löser upp träfibrerna och då fungerar kaustiksoda rätt bra, men varning för det är frätande, var försiktig.

Eller spraya in WD40, vänta några dagar och då bör träfibrerna vara mjuka och testa sedan med nyckeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback