Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 18:13
  #1
Medlem
Jag slutade knarka för över ett år sedan (mest centralstimulerande) men har fortfarande stort sug efter droger och drömmer om att knarka nästan varje natt. Någon annan med beroende som har erfarenhet av liknande? Har inte hört att andra har problem med sånna drömmar jämt.
Citera
2017-10-15, 18:21
  #2
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Jag slutade knarka för över ett år sedan (mest centralstimulerande) men har fortfarande stort sug efter droger och drömmer om att knarka nästan varje natt. Någon annan med beroende som har erfarenhet av liknande? Har inte hört att andra har problem med sånna drömmar jämt.

Första året är det så det ser ut. Blir alltmer sällan över tid. Om ett år kommer sådana drömmar vara ganska ovanliga och om två år mycket ovanliga.
Citera
2017-10-15, 18:36
  #3
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Jag slutade knarka för över ett år sedan (mest centralstimulerande) men har fortfarande stort sug efter droger och drömmer om att knarka nästan varje natt. Någon annan med beroende som har erfarenhet av liknande? Har inte hört att andra har problem med sånna drömmar jämt.

aldrig testat tyngre grejer men det där låter sjukt jobbigt. hoppas du inte trillar dit igen.
Citera
2017-10-15, 21:50
  #4
Medlem
tragosomorfis avatar
Slutade själv för några veckor sedan med både det ena och andra, (inte första gången jag slutat, men förhoppningsvis sista) drömmarna är precis som du säger, väldigt frustrerande. Att det inte räcker med att känna suget i vaket tillstånd, utan att man måste känna suget och ruset när man sover kan upplevas som intensivt och jobbigt.
Försöker intala mig själv att drömmarna är något positivt, kanske en del av någon form av inre terapi och bearbetning/utveckling.
Fortsätt kämpa.
Citera
2017-10-15, 22:47
  #5
Medlem
Tack för ert stöd. Det är jobbigt och det känns som att jag inte kommer orka i längden. Börjar förhandla med mig själv om att få känna ruset någon gång ibland. Tror inte att jag skulle klara det dock.
Citera
2018-02-27, 01:38
  #6
Medlem
Låter jobbigt.

Har en vän som slutat med cannabis men som fortfarande är grymt sugen.
Den berättade härom dagen om en dröm där en undernärd tjej med röda ögon satt på golvet i hans rum och skrek "I´m the weed, you know where you can find me!" samtidigt som hon hasade sig närmare honom med bara armarna. På engelska också :P
Sen klippte det till en annan lägenhet där han fann röka i någon byrå varpå han vaknade.

Det är nog som någon annan skrev, det blir bättre med tiden.

All lycka!
Citera
2018-02-27, 01:46
  #7
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag brukar drömma om att knarka och jag knarkar inte ens själv. Drömde nyligen att jag åt rent heroin och en gammal lärare gav mig amfetamin men när jag skulle sniffa det så försvann det bara och blev mindre och mindre så de inte gick att sniffa.
Citera
2018-02-27, 02:57
  #8
Medlem
ruttenfimps avatar
Har inte lyckats sluta men när jag haft mina uppehåll så drömmer jag väldigt ofta att jag tar nåt. Vaknar helt övertygad att jag har gömt piller m.m..

Så blir man besviken när man inte hittar dom och inser att allt var en dröm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback