Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 17:04
  #1
Medlem
Som topic lyder, är ett avtal giltigt (låt säga vid köp av lägenhet där köpare, säljare och mäklare ska ha varsitt exemplar) om bara ett avtal skrivits under av alla parter?
Citera
2017-10-15, 17:08
  #2
Medlem
Ja.
Citera
2017-10-15, 17:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Som topic lyder, är ett avtal giltigt (låt säga vid köp av lägenhet där köpare, säljare och mäklare ska ha varsitt exemplar) om bara ett avtal skrivits under av alla parter?

Ja.

Tråden kan stängas.
Citera
2017-10-15, 18:42
  #4
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Som topic lyder, är ett avtal giltigt (låt säga vid köp av lägenhet där köpare, säljare och mäklare ska ha varsitt exemplar) om bara ett avtal skrivits under av alla parter?

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Friend-or-Foe
Ja.

Tråden kan stängas.



Beror på vem som har det påskrivna exemplaret.

Visst har avtalet ingåtts, men svårt att bevisa det om inget exemplar finns att visa, och köparen säger att denne har skrivit kontrakt.

Annars kan jag säga att jag fick en lägenhet av nån men förre ägaren har kontraktet.
Citera
2017-10-16, 08:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Beror på vem som har det påskrivna exemplaret.

Visst har avtalet ingåtts, men svårt att bevisa det om inget exemplar finns att visa, och köparen säger att denne har skrivit kontrakt.

Annars kan jag säga att jag fick en lägenhet av nån men förre ägaren har kontraktet.

Avtalet är fortfarande giltigt, vilket var frågan. Att det är svårt att bevisa sin sak är en annan fråga.
Citera
2017-10-16, 08:14
  #6
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Avtalet är fortfarande giltigt, vilket var frågan. Att det är svårt att bevisa sin sak är en annan fråga.
som jag också skrev i mitt inlägg, precis innan det om bevisning, samma rad till och med.
Citera
2017-10-16, 08:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
som jag också skrev i mitt inlägg, precis innan det om bevisning, samma rad till och med.

Du svarar alltså på en fråga som ts inte ställer.
Citera
2017-10-16, 08:17
  #8
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Du svarar alltså på en fråga som ts inte ställer.
jo, men jag utvecklade lite, något som din hjärna är på efterkälken med, utvecklingen alltså.
Citera
2017-10-16, 08:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
jo, men jag utvecklade lite, något som din hjärna är på efterkälken med, utvecklingen alltså.

Du skrev ett falskt påstående. Det beror inte på vem som har kontraktet, det blir inte mindre giltigt för det. Ärkenöt...
Citera
2017-10-16, 08:21
  #10
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Du skrev ett falskt påstående. Det beror inte på vem som har kontraktet, det blir inte mindre giltigt för det. Ärkenöt...
nej, jag skrev att avtalet hade ingåtts, med en skämtsam mening innan om vem som hade kontraktet i sin ägo, inte mindre riktigt dock.
har inte tid för dig nu.
god morgon, hejdå!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback