Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-01-11, 15:55
  #97
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Blev påkörd häromdagen, en gammal Volvo som körde in i min vänstra bakdörr, och smet.

Jag satte efter, och fick tag i dom.
Det visade sig vara pundare, så det var meningslöst att tala med dom.

Det blev, ännu en, buckla på min redan buckliga Volvo.
Citera
2019-01-12, 11:28
  #98
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Blev påkörd häromdagen, en gammal Volvo som körde in i min vänstra bakdörr, och smet.

Jag satte efter, och fick tag i dom.
Det visade sig vara pundare, så det var meningslöst att tala med dom.

Det blev, ännu en, buckla på min redan buckliga Volvo.

Tråkigt, men förstår dig, svårt att prata med pundare.
Citera
2019-01-12, 11:39
  #99
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Tråkigt, men förstår dig, svårt att prata med pundare.
Ja, det är inte lönt, dom är inte ens medvetna om vad som hänt, och har ändå inga pengar.
Polisen känner säkert till dom för hundratals brott, men i dagens Sverige får dom ändå löpa fritt.

Men, som sagt, ännu en buckla.
Kanske har jag stans risigaste Volvo.
Citera
2019-01-16, 19:12
  #100
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Har du råkat ut för en krock, dela med dig hur det gick.

Krockat tre gånger , alla mitt fel... självinsikten säger att man kanske inte är så bra på att köra som man vill tro..

1. En månad efter jag tog körkort så låg jag på en tvåfilig väg som längre fram gick ihop till en . Jag låg i vänsterfil och hade en bil framför mig, till höger låg en lastbil. Jag tänkte att jag skulle hinna köra om lastbilen innan filen blev en, och stod på som fan i kanske 80 på 50-väg . Bilen framför följde hastighetsbegränsningen , vilket gjorde att jag inte hann.

Det small så in i helvete när sidan på min bil tog i framblinkers och stegen de har för att komma upp på lastbilen . Vi stannade längre fram och jag förväntade mig en ordentligt utskällning , men möttes istället av en kolugn värmlänning som sa åt mig att säga till mitt försäkringsbolag att jag blivit påkörd av en smitare på en parkering . Min bil fick en repa och lastbilen blinkerslampa pajade, något han bytte direkt. Ingen anmälan gjordes. Det jobbigaste var nästan att det var morsans bil , men som tur var så var repan knappt synlig.

2. Svängde ut från en mack till en väg med trafiksignal längre fram . Såg att det var grönt och att det var flera bilar framför mig, jag gasade på. Snackade med polaren bredvid och av nån anledning bestämde jag mig att vända huvudet helt och kolla på honom i ca 2 sekunder , vilket räckte. När jag kollade tillbaka på vägen hann jag precis slänga mig på bromsen innan jag körde in i han framför . Gick kanske i 20 km/h . Förstod att trafikljuset måste varit rött precis innan jag kollade och att bilarna inte hade börjat rulla ordentligt än.



Jag och bilen framför körde in på en parkering . Föraren var oskadd men lite chockad . Hans bil klarade sig men hans dragkrok tog av min regplåt i mitten. vi bytte uppgifter och anmälde till försäkringsbolagen men behövde aldrig betala något .

3. Idag .. snöhelvete.. underskattade snön och bromssträckan så jag gled i bilen framför vid en korsning . Försökte styra åt sidan och klarade det nästan men mitt högra framlamphus tog i hans bakblinkers. Det gick sakta så han blev inte skadad men ljushuset gick sönder så lär väl få en fin liten självrisks räkning snart... första vinter med egen bil och regelbunden körning , nu har man väl lärt sig nåt men man känner sig jävligt dum när det är på bekostnad av någon annan.
Mitt lamphus var redan trasigt så tur i oturen på det sättet.
Citera
2019-02-13, 12:02
  #101
Medlem
Scouten01s avatar
En händelse som min fru var med om i höstas med hennes bil.

Hon kommer ut från rondell till 70 väg med lastbil framför sig där det finns en bemannad bensinmack + pendelparkering (där hon skulle ställa hennes bil).

Lastbilschauffören missar infarten till macken och beslutar sig för att backa mitt på vägen.
Min fru och 3-4 bilar bakom försöker flytta på sig. Hon blir nervös och misslyckas få i backen och lastbilen backar rätt in i vår bil. Lastbilen drar med henne ca 5 meter innan han hör tutandet från henne och andra bilar. De kör in på parkeringen och lastbilschauffören är stressad.

Min fru får hjälp att ta uppgifter då hon inte var så säker på hennes rättigheter och vad hon behövde ta för uppgifter.
Fronten var skadad med repor, inget allvarligt, vi får fronten bytt.

några veckor sedan var hon med om en viltolycka (80 km/h) med samma bil och nu hänger blinkers bara på sladden och höger glas är trasigt. lite andra skador + bucklor längs med bilen också.
Försäkringsärende pågår och vi åker nog på självrisk.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback