Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 14:02
  #1
Medlem
Grisbrottarens avatar
I gårdagens (14/10) avsnitt av programmet Robins i statstelevisionen nämndes forumet i en sketch alldeles på slutet. Sketchen handlade om en modernisering av dopet, där inte bara förnamn ges, utan också användarnamn på sociala medier o dyl.

Prästen som förrättar dopet säger:
Härmed döper jag dig till Mikael.
På Instagram till Mickemannen.
På Snapchat ska du få namnet MickeManiac79.
På Flashback ska du bära namnet Extreme Blandfärs.
PÅ Tinder ska du heta Mick the Dick med stort D.
Lite småfyndigt i en rätt lam sketch, men nog kunde han ha tagit i lite mera än så.
Det finns en användare som heter Blandfärs, men som ej är veriierad. Men jag vill minnas att det finns en rätt aktiv användare som heter något med just blandfärs i namnet, men minns det inte nu.

https://www.svtplay.se/robins
Länk till gårdagens sändning: https://www.svtplay.se/video/1549924...t-8?start=auto
Citera
2017-10-15, 19:42
  #2
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
I gårdagens (14/10) avsnitt av programmet Robins i statstelevisionen nämndes forumet i en sketch alldeles på slutet. Sketchen handlade om en modernisering av dopet, där inte bara förnamn ges, utan också användarnamn på sociala medier o dyl.

Prästen som förrättar dopet säger:
Härmed döper jag dig till Mikael.
På Instagram till Mickemannen.
På Snapchat ska du få namnet MickeManiac79.
På Flashback ska du bära namnet Extreme Blandfärs.
PÅ Tinder ska du heta Mick the Dick med stort D.
Lite småfyndigt i en rätt lam sketch, men nog kunde han ha tagit i lite mera än så.
Det finns en användare som heter Blandfärs, men som ej är veriierad. Men jag vill minnas att det finns en rätt aktiv användare som heter något med just blandfärs i namnet, men minns det inte nu.

https://www.svtplay.se/robins
Länk till gårdagens sändning: https://www.svtplay.se/video/1549924...t-8?start=auto
Man kan väl inte ha å, ä eller ö i användarnamnet? Eller?

Sen håller jag med om att Robins sketcher är tämligen andefattiga. Lite tama försök att plocka PK-poäng lite här och där. Inte ofta, men ändå.
Citera
2017-10-16, 02:38
  #3
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Man kan väl inte ha å, ä eller ö i användarnamnet? Eller?
Ja, det kan man väl ha. Robins är ganska kul för att visas på pk-kanalen svt, hade kanske varit ännu roligare på en annan kanal.
Citera
2017-10-16, 12:11
  #4
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Sen håller jag med om att Robins sketcher är tämligen andefattiga.
Hans stil handlar ju mycket om att driva med sig själv ibland och visa självdistans, vilket kan vara rätt uppfriskande, men det går även ut över vissa sketcher som görs löjliga på det här sättet och man snarare skrattar åt lamheten och det förutsägbara.

Just att man skämtar om vilka användarnamn medlemmarna på forumet har, säger väl en del om hur "vanliga" människor, dvs. FB-vägrande PK-fascister, ser på forumet och oss som frekventerar det. Det hade varit kul att vara en fluga på väggen under redaktionsmötet, när de spånade fram ett acceptabelt fiktivt namn.
Kan vi använda Rudolf Hilter. – Nä, då får vi AFA på oss.
Kanske Peder Pederast. – Nja, det är ett familjeprogram.
Mansgrisen då? – Nä, det kommer få feministerna på SvT att bli galna.
Rabattvattnare skulle väl fungera. – Nä, tittarna skulle inte fatta.
Sedan är det ju bara ett litet fåtal av användarnamnen som faller inom kategorin att de betyder något och visar så uppenbar självdistans.
Citera
2017-10-17, 10:56
  #5
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Prästen som förrättar dopet säger:

På Flashback ska du bära namnet Extreme Blandfärs.
Man kan väl inte ens använda blanksteg eller åäö i användarnamn längre? Något bristfällig research.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback