Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 12:54
  #1
Medlem
Hejsan om man är underviktig och har låg puls hur riskfyllt är det med operation ?

Bmi runt 16-17 samtidigt att man har en låg vilopuls på 40 . Sägs att pulsen och blodtrycket sjunker av Narkos .Blodtrycket är på 115/70 oftast .Har bara 5-7% kroppsfett på köpet med .

Kan man får ryggmärgsbedövning eller lokal bedövning vid tex pungvred eller operationer i buken ?Kan jag klara en operation eller är det riskfylld min situation ?
Citera
2017-10-15, 13:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddlarforlife
Hejsan om man är underviktig och har låg puls hur riskfyllt är det med operation ?

Bmi runt 16-17 samtidigt att man har en låg vilopuls på 40 . Sägs att pulsen och blodtrycket sjunker av Narkos .Blodtrycket är på 115/70 oftast .Har bara 5-7% kroppsfett på köpet med .

Kan man får ryggmärgsbedövning eller lokal bedövning vid tex pungvred eller operationer i buken ?Kan jag klara en operation eller är det riskfylld min situation ?


Viktig info som det krävs svar från narkosläkaren. Oavsett om där finns riktiga läkare på Flashback så behöver en läkare träffa sin patient för att veta säkert. Så ta upp det inför en eventuell operation.
Citera
2017-10-15, 13:49
  #3
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Knappast ett problem om det inte gäller något jätteingrepp i magen där de dåliga närningsreserverna skulle kunna bli ett problem i konvalescensfasen.

Om du bara är mager men inte har någon undernäring i form av proteinbrist t ex så bör det inte vara något problem alls.
Citera
2017-10-15, 13:54
  #4
Medlem
Pruttfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Viktig info som det krävs svar från narkosläkaren. Oavsett om där finns riktiga läkare på Flashback så behöver en läkare träffa sin patient för att veta säkert. Så ta upp det inför en eventuell operation.

Håller helt med!

Som snabbt svar angående de operationerna du nämner:
"Operationer i buken", nästan allt som görs i buken, inklusive titthålsoperationer i buken, är man sövd.
Pungvred, vet ej, men kanske kan gå i ryggmärgsbedövning/lokalbedövning.

Snacka med narkosläkaren som kommer göra den pre-operativa bedömningen.
Citera
2017-10-15, 19:28
  #5
Medlem
helenduvals avatar
Jag vet att narkosläkare är rätt petiga med vikt och puls när det gäller bröstförstoringar. Kan tänka mig att bukplastik är minst lika krävande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback