Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-16, 19:45
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men du är tillräckligt mentalt utrustad för att förstå vad saken gäller, eller?
Alltså att preparat av typen Aspirin kan ha positiv effekt mot cancer.

Sedan må de heta Aspirin, Treo eller Magnecyl osv.

är du tillräckligt mentalt utrustad för att förstå att artikeln var rena reklambladet för en produkt?
Citera
2017-10-16, 22:22
  #14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefahrenheit
är du tillräckligt mentalt utrustad för att förstå att artikeln var rena reklambladet för en produkt?


Den bet, gött

Då har du bevisat att du har mental kapacitet lite högre än en snigel.

Oavsett reklam för en viss produkt kan jag se värdet och själv välja fabrikat på liknande produkt om det skulle passa mig bättre.

Du kan få denna artikel som handlar om alternativa fabrikat om du blev sårad över visst fabrikat.

http://www.doktorn.com/artikel/en-v%...ydd-mot-cancer
Citera
2017-10-17, 18:06
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den bet, gött

Då har du bevisat att du har mental kapacitet lite högre än en snigel.

Oavsett reklam för en viss produkt kan jag se värdet och själv välja fabrikat på liknande produkt om det skulle passa mig bättre.

Du kan få denna artikel som handlar om alternativa fabrikat om du blev sårad över visst fabrikat.

http://www.doktorn.com/artikel/en-v%...ydd-mot-cancer

"Forskarna menar nu att näst efter rökstopp och viktminskning är den viktigaste förebyggande åtgärden mot cancer att ta en värktablett."

så häpnadsväckande korkat att jag har svårt att tro att någon kan ta artikeln på allvar. men lycka till du. välj ditt favoritfabrikat och kör på.
Citera
2017-10-17, 21:15
  #16
Medlem
Fel

Xxx
__________________
Senast redigerad av Johio 2017-10-17 kl. 21:17. Anledning: Fel
Citera
2017-10-17, 23:25
  #17
Medlem
Tack för dina råd och idéer! Uppskattas. Tack!!


Citat:
Ursprungligen postat av Allvetaren79
Känns inte.... runt den delen så får du blödningar i avföringen...

Stickningarna ... prova umeprazol... (som Samarin fast bättre) för äter du massa läkemedel så påfrestar du magen så kan mycket väl vara att du har för mycket syror och behöver stabilisera...

Se under på biverkningar... MAG och TARM besvär... så snarare aspirinet som skapar detta ..

Eventuella biverkningar

Liksom alla läkemedel kan detta läkemedel orsaka biverkningar, men alla användare behöver inte få dem.
Sluta att ta Aspirin och kontakta omedelbart läkare om du får något av följande symtom:
Svullnad av ansikte, tunga eller svalg, svårigheter att svälja, nässelutslag och andningssvårigheter (angioödem)
Blödning från mage eller tarm
Allvarlig utbredd skada på hud eller slemhinnor med blåsor och hudavlossning (Lyells syndrom eller toxisk epidermal nekrolys)
Feber med kraftigt försämrat allmäntillstånd eller feber med t ex ont i halsen/svalget/munnen eller vattenkastningsbesvär som kan vara symtom på brist på vita blodkroppar (agranulocytos).
Fler än 10 patienter av 100 som tar acetylsalicylsyra förväntas få biverkningar. Vanligast är mag-tarmbesvär. Biverkningarna står i allmänhet i relation till dosens storlek och behandlingstidens längd.
Citera
2017-10-17, 23:26
  #18
Medlem
Hej, varmt tack. Jag slutade och det känns bättre två dagar i rad nu. Toppen.



Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Blödningar i magtarmkanalen känns inte alls.

Däremot så kan aspirin påverka slemhinnan i mage och tolfingertarm så att det lättare bildas små magsår som kan göra ont. Det har inte direkt med den "blodförtunnande" effekten att göra men får du en blödning i ett sådant sår så ligger du naturligtvis sämre till med Aspirin i kroppen.

Det rimligaste är väl att du slutar med aspirin en tag och ser om det känns bättre.

Idag så bedömer man inte att fördelarna med Aspirin överväger riskerna för friska människor så du bör fundera på om du verkligen skall förtsätta överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback