Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-18, 07:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
Jag klarar inte av heltid, måste man jobba heltid?

Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
Det är viktigt för folk att dumpa avfall i havet, starta krig, överkonsumera såtillvida att världen måste lida för det och att göra besparingar genom att låta andra slavjobba på deras bekostnad. Att behöva andas in folks äckliga cigarettrök när man går ut genom en affär.
Varför ska jag bestämma om det ska vara lagligt att tortera djur? Ja, jag vill bestämma vad som är viktigt i andras liv.

Då kanske du skall bli politiker istället för att gnälla över att du inte orkar jobba heltid. Men du orkar väl inte det heller.

Sen oavsett deltid/heltid så håller de flesta med om att dumpa avfall i havet, krig och tortera djur är något dåligt.
Citera
2017-10-18, 07:43
  #26
Medlem
Tripportreats avatar
Jag jobbar natt, förra månaden jobbade jag 13 nätter och fick ut 19500:-. Ingen monsterlön men helt ok, skönt att slippa mån-fredag 7-16

//Tripportreat
Citera
2017-10-18, 07:46
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfetenMuhammad
Jo, arbetsgivaren hindrar dig från att jobba färre timmar.

Det finns absolut möjlighet att jobba deltid om man föredrar det, men visst man kanske måste byta arbetsgivare eller i värsta fall yrke.

Jag gjorde själv så att jag gick ner på deltid när jag fick barn och har sedan aldrig gått upp på heltid igen. Jag tar upp det nästan direkt vid kontakt med nya arbetsgivare och det har aldrig varit några problem att få en deltidstjänst.

Jag har både nuvarande och före detta kollegor som jobbar deltid utan att ha barn eller ens någon partner. En var till och med nere på halvtid och då utan några barn.
__________________
Senast redigerad av miles3 2017-10-18 kl. 08:12.
Citera
2017-10-18, 08:01
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Det finns absolut möjlighet att jobba deltid om man föredrar det, men visst man kanske måste byta arbetsgivare eller i värsta fall yrke.

Jag gjorde själv så att jag gick ner på deltid när jag fick barn och har sedan aldrig gått upp på heltid igen. Jag tar upp det nästan direkt vid kontakt med nya arbetsgivare och det har aldrig varit några problem att få en deltidstjänst.

Jag har båda nuvarande och före detta kollegor som jobbar deltid utan att ha barn eller ens någon partner. En var till och med nere på halvtid och då utan några barn.

vad för typ av yrke?
Citera
2017-10-18, 08:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatteplanering
vad för typ av yrke?

Själv inom IT i olika roller. Men kollegorna har varit receptionist, säljare mm samt givetvis då även inom IT.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback