Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-15, 22:09
  #25
Medlem
tuttepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Tror du satte huvudet på spiken!
Asperger är förödande för social interaktion. Men det går att träna upp dig, och min erfarenhet av apbergare är att de blir helt andra människor på nätet/chatt än i verkliga livet, färre parametrar att hantera, som kroppsspråk och mimik. Nu har du ju uppenbarligen problem med chattandet så vet inte.

Kanske får leta upp människor som är som du själv?
föredrar chat framför irl, hon jag chattar med är själv asperger...
Citera
2017-10-15, 22:11
  #26
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttepojken
föredrar chat framför irl, hon jag chattar med är själv asperger...

Det är bra det är bra, att hon också är en apbergare. Men gneta på och ge det fler chanser då innan du lägger ner hennes akt så att säga. Har hon också apberg så vet du ju redan att hon inte är som alla andra.

Vill inte vara elak men om du är man och har asperger är det nog det absolut bästa att hitta andra aspergertjejer, män har det tillräckligt svårt i dagens samhälle. Men du kan ju ha massa positiva egenskaper, det vet ju inte jag. Men generellt så
Citera
2017-10-15, 22:18
  #27
Medlem
tuttepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Det är bra det är bra, att hon också är en apbergare. Men gneta på och ge det fler chanser då innan du lägger ner hennes akt så att säga. Har hon också apberg så vet du ju redan att hon inte är som alla andra.

Vill inte vara elak men om du är man och har asperger är det nog det absolut bästa att hitta andra aspergertjejer, män har det tillräckligt svårt i dagens samhälle. Men du kan ju ha massa positiva egenskaper, det vet ju inte jag. Men generellt så
Konstigt nog så är jag social med folk jag känner. Tycker dock att det är svårt att starta en konversation.
Citera
2017-10-15, 23:11
  #28
Medlem
tuttepojkens avatar
ingen som har några tips på hur jag ska svara till detta?

jag: vad tror du om den där Trump, han blir nog nästa president
hon: trodde han var president redan
Citera
2017-10-16, 10:48
  #29
Medlem
buff0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Mer attraktivt då med nervositet, tunghäfta och vad som helst, allt slår en knarkande fegis. Tycker jag som tjej.

madam kvalificerar inte en egen åsikt ännu, dumt peka finger och placera människor i fack
Citera
2017-10-16, 12:12
  #30
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttepojken
ingen som har några tips på hur jag ska svara till detta?

jag: vad tror du om den där Trump, han blir nog nästa president
hon: trodde han var president redan
Kul! Då funkade ju tidsmaskin som jag experimenterat med. Vart ska vi åka nu då?
Citera
2017-10-16, 21:52
  #31
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buff0ut
madam kvalificerar inte en egen åsikt ännu, dumt peka finger och placera människor i fack

Men man förlorar så mycket på att vara påverkad, det var inget bra tips.
Citera
2017-10-16, 23:34
  #32
Medlem
buff0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Men man förlorar så mycket på att vara påverkad, det var inget bra tips.

Påverkan finns i allt runt i kring oss.. meen en del av mig är faktiskt beredd hålla med om att det var ett mycket uselt tips. Fast tror TS trollar ganska friskt
__________________
Senast redigerad av buff0ut 2017-10-16 kl. 23:37.
Citera
2017-10-20, 18:57
  #33
Medlem
helenduvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
...
Inte topic men det är gränslöst hur intetsägande kvinnor är. Fungerar kvinnor verkligen som män? ...

Tjejer fungerar garanterat inte som män. Däri ligger halva hemligheten.
Citera
2017-10-20, 19:44
  #34
Avstängd
OvanligtSpeciells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helenduval
Tjejer fungerar garanterat inte som män. Däri ligger halva hemligheten.

Du måste dock precisera, inte inom någon seriös psykiatri eller psykologi godkänner man bara rakt av att 50% av befolkningen skiljer sig från andra.
Så du får utveckla eller ta tillbaks!

Vad är det som skiljer då? Kvinnor måste också ha tankar är det bara att de inte manifesteras i ord? Verkar knepigt, vad jag vet talar inte kvinnor mindre än män och att de ständigt skulle gått och hållt tyst är otänkbart.

Min teori är att de helt enkelt har enklare intressen som sminket, kläderna och intrigerna, deras eget fel? Kanske inte
Citera
2017-10-20, 20:09
  #35
Medlem
helenduvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Du måste dock precisera, inte inom någon seriös psykiatri eller psykologi godkänner man bara rakt av att 50% av befolkningen skiljer sig från andra.
Så du får utveckla eller ta tillbaks!

Vad är det som skiljer då? Kvinnor måste också ha tankar är det bara att de inte manifesteras i ord? Verkar knepigt, vad jag vet talar inte kvinnor mindre än män och att de ständigt skulle gått och hållt tyst är otänkbart.

Min teori är att de helt enkelt har enklare intressen som sminket, kläderna och intrigerna, deras eget fel? Kanske inte

Tjejer tänker annorlunda än män och resonerar annorlunda än män - generellt.
Där män gärna tar beslut baserade på logik så tar tjejer gärna beslut utifrån känslor.
Men det är inte synonymt med att tjejer är lågintelligenta.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback