Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 02:47
  #169
Medlem
Bytte idag mest för att inte slita ut mina P Zeros.
Citera
2023-11-08, 08:55
  #170
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
hur dum får man va om man fortfarande går på vinter däcks hysterin. de e mest påhitt för att däck bolagen o verkstäderna o däck hotellen ska tjäna stålar. märks ingen som helst skillnad i grepp dom gånger ja kört farsans eller nån annans bil med vinter däck :P undantaget e väl om man bor i lappland o har en lastbil o behöver kedje däck men för oss vanliga bilister e de en enda stor scam :P

Famous last words...
Det räcker med att dubbdäcken gör nytta EN gång när du annars tappat kontrollen på en isfläck och möter en långtradare och av ditt sätt att skriva och resonera förstår jag att ditt körkort är väldigt färskt...
Citera
2023-11-16, 09:19
  #171
Medlem
Nochillss avatar
Jag bor i Tallinn och här blev det obligatoriskt med vinterdäck för två år sedan.
Numera så har föret blivit bistrare med all snö och isigare vintrar så som det var förr om åren.

Jag kommer aldrig mer att köra vintertid med allväders diton då risken är mycket hög att sladda åt skogen!


De vinterdäck som jag har haft i snart 10 år har dock tappat flera dubbar så hoppas att de räddar mig den här säsongen!
__________________
Senast redigerad av Nochills 2023-11-16 kl. 09:23.
Citera
2023-11-16, 15:48
  #172
Medlem
På lördag tänkte jag pga bättre väder och att jag gör det utomhus. Ett slit och släp varje gång dock. Men att betala för ett hastjobb någonstans, det kommer inte på fråga. De skiter i rengöring och en allmän kontroll så att allt är okej inför vintern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback