Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-10-16, 22:25
  #61
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Kommer icke att ske.
Hur menar du nu? Jag tror på allvar att det är bra med ordning och disciplin för barn som har svårt att koncentrera sig. Jag tror det är bra med ordning och disciplin även för alla andra barn.
Nu pratar jag inte om pennalism och våld, utan någon som vågar säga ifrån när det spårar ur.

Många har ingen manlig förebild, utan lever med någon jävla lattemamma, som låter barnen göra som de vill under tiden som de försöker hitta någon ny försörjare genom någon dejtingapp.

Fan, t om lärarna i skolan har blivit några jävla könsneutrala, konflikträdda mähän. "Nej vi kan inte säga åt barnen som stör på lektionerna, för då kan de bli kränkta"

Varför kommer det inte att hända att du får ett barn med ADHD? Har du fått alla barn du tänker skaffa eller har du valt bort barn helt? Det är enda garantin för att inte få ett barn med ADHD. (Nej det finns en tredje, om du och den andra föräldern har ursprung från Afrika söder om Sahara. Personer från Afrika s.o.s. har inte ADHD. )
Citera
2017-10-16, 23:30
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Men lägg av nu. Detta jävla pysslande med barnen har gått för långt. Ja, det kan skadas av en häst. Barnet kan drunkna om det simmar. Det kan få halsen avskuren av en skridsko. Det kan bli en tonårsligist som dödsmisshandlar en annan när den tränat kampsport.
O inte nog med det så kan det ramla i en trappa o bryta nacken.

Det är ett mirakel att vi vuxna ens överlevde barndomen med tanke på allt pjoskande som krävs i dagens samhälle.


Är du någon slags idiot eller? En häst väger 500kg. Om 500kg blir rädd för att du gör en hastig rörelse, gör ett otäckt ljud etc så är döden närmare än du tror. Har själv spenderat mer tid på akuten än någon annan jag känner (pga stress och säkerhetsbrister i stall), jag kan intyga att hästar INTE är leksaker.
En skridsko blir inte rädd, drunkningsolyckor går att förebygga, men enda sättet att förebygga olyckor bland levande djur så som hästar är att lära sig tolka dess signaler samt veta hur en häst funkar rent psykiskt. Men du, ställ din 4åring precis bakom arslet på hästen och vråla så högt du kan, ingen idé att pjoska?

Rekommenderar verkligen hästar som friskvård för alla. Hästar helar dig både psykiskt och fysiskt samt att hästtjejer/killar enligt statistik och forskning lyckats bättre i livet pga tidiga erfarenheter utav målmedvetenhet, eget ansvar och hårt slit.
Sug snopp din jävla hater, häst är bäst.
Citera
2017-10-17, 00:18
  #63
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Är du någon slags idiot eller? En häst väger 500kg. Om 500kg blir rädd för att du gör en hastig rörelse, gör ett otäckt ljud etc så är döden närmare än du tror. Har själv spenderat mer tid på akuten än någon annan jag känner (pga stress och säkerhetsbrister i stall), jag kan intyga att hästar INTE är leksaker.
En skridsko blir inte rädd, drunkningsolyckor går att förebygga, men enda sättet att förebygga olyckor bland levande djur så som hästar är att lära sig tolka dess signaler samt veta hur en häst funkar rent psykiskt. Men du, ställ din 4åring precis bakom arslet på hästen och vråla så högt du kan, ingen idé att pjoska?

Rekommenderar verkligen hästar som friskvård för alla. Hästar helar dig både psykiskt och fysiskt samt att hästtjejer/killar enligt statistik och forskning lyckats bättre i livet pga tidiga erfarenheter utav målmedvetenhet, eget ansvar och hårt slit.
Sug snopp din jävla hater, häst är bäst.
Hater?
Du började lägga dig i efter detta inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Mkt bra råd då djur o speciellt hästar har en lugnande effekt.
Nu skrev du exakt samma sak o avslutar med att kalla mig en hater. Hater av vaddå? Kan du specificera vad jag hatar?
Allt jag påpekade är att olyckor sker oavsett vad man sysslar med.
Även simning sommjag föreslog. Det är nog mer riskabelt för en icke simkunnig fyraåring än vad en häst är. Btw så är jag uppväxt i ett stall. Så du behöver inte mästra mig.
Så ta du dina projekteringar till en mörkare plats.
Citera
2017-10-17, 07:09
  #64
Medlem
Skippa hästen har vi inte nog med flamsiga fjortisar som rider omkring i vägen när man kommer med bilen. Hästarna Skiter dessutom på vägen och fjortis plockar ICKE upp. Näe vad skall vi hitta på till pojken tro. Här kommer alternativ då tidigare förslag bojkottas.. Bergsbestigning. köpa Lackskor och börja steppa. Discobowling. Springa så där jättesnabbt på stranden. Läsa bibeln. Kasta Lasso. Lära sig knopar. Tälja. Låna en bok på biblioteket. Buggkurs. Ping Pong. Skriva en polisroman. Lämna igen boken till biblioteket. Ja det här var en del men jag tycker fortfarande att Riverdance är det bästa alt. Vilken gemenskap stå på rad och sparka hårt i golvet. Utmattande? You bet....
Citera
2017-10-17, 08:47
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Dock viktigt att tänka er för bland hästar. Dom är flockdjur, blir dom skrämda så kommer olyckor hända väldigt lätt, och dom kommer sällan ensamma tyvärr. Ta dig en stund att prata med gossen om att djur också har känslor. Att dom kan få ont, bli glada, skrämda, kära osv så man måste vara snäll och försiktig med djur. Kontakta närmsta ridskola och kolla om dom har specialkurser för barn med speciella behov. Om du vill kan jag kolla runt åt dig, bara att slänga iväg ett pm

Jag rekommenderar i så fall Islandshästar som är jättelugnt och fina hästar.
Citera
2017-10-18, 22:14
  #66
Avstängd
Ashtangayoga
Citera
2017-10-23, 23:05
  #67
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Man kan alltså sätta diagnosen på en fyraåring? låter lite tidigt tycker jag.
Det kan man inte, låter som ett beställningsjobb från föräldrarna gentemot läkarna. Tro mig, om 10-20 år spricker bubblan med alla ADHD-diagnoser.
Börjar antagligen i USA med gruppstämningar och kommer sist till Sverige.
Jfr "förträngda minnen". Förutom i Sverige har den psykiatriska branschen erkänt det som humbug.
Citera
2017-10-28, 20:14
  #68
Medlem
Tjuvhederns avatar
Simning? Koordination, energikrävande och mycket lek och plaskande.

Nästan alla barn älskar ju vattenlek!

I Stockholm tar simklubben Neptun emot fyraåringar på en rad olika simhallar. De får på sikt lära sig de fyra olika simsätten crawl, bröst-, fjäril- och ryggsim. Men självklart börjar det mer med plask, lek och att öva på att bara vara i vattnet.

Michael Phelps har väl ADHD, har jag för mig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback