Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-14, 18:47
  #1
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Wish är det fejk guld dom säljer eller https://www.wish.com/#cid=55263ab5d5ad71110e454cae är det äkta 18k som dom säljer för en hundring?
Citera
2017-10-14, 18:53
  #2
Medlem
franges avatar
Det är väl uppenbart att det är fejk?
Citera
2017-10-14, 19:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Wish är det fejk guld dom säljer eller https://www.wish.com/#cid=55263ab5d5ad71110e454cae är det äkta 18k som dom säljer för en hundring?
Naturligtvis är det äkta vara! Så köp på dig så mycket du har råd med.
Citera
2017-10-14, 19:03
  #4
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Naturligtvis är det äkta vara! Så köp på dig så mycket du har råd med.

Och kränga vidare på Blocket sen
Citera
2017-10-14, 19:05
  #5
Avstängd
56Kmodems avatar
Ja det är äkta!
Citera
2017-10-14, 19:34
  #6
Medlem
Overklighetss avatar
"Gold plated" står det. De är alltså överdragna med ett tunt lager som kommer vittra bort så småningom.
Citera
2017-10-14, 20:51
  #7
Medlem
Fegyvereks avatar
Är ju '-tecken kring 18k som om det bara är en dekorativ stämpel haha '18k'.

Edit:
Det står följande i beskrivningen: "Material: environmental friendly copper, 18k real gold plated or platinum plated"
... Så kopparsmycke med det tunnaste lagret guld kineserna kan göra (förmodligen).
__________________
Senast redigerad av Fegyverek 2017-10-14 kl. 20:53.
Citera
2017-10-15, 08:09
  #8
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
Är ju '-tecken kring 18k som om det bara är en dekorativ stämpel haha '18k'.

Edit:
Det står följande i beskrivningen: "Material: environmental friendly copper, 18k real gold plated or platinum plated"
... Så kopparsmycke med det tunnaste lagret guld kineserna kan göra (förmodligen).

Kineserna skiter i allt vad konsumenträtt heter så jag sätter min högra stortå på att den där är 100% fri från både guld och platinum.


Ursäkta om jag låter otrevlig, men helvete så dum vissa är. Regeln "om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det" gäller i allra högsta grad. Såna som TS hoppar på nigeriabrev också.
Citera
2017-10-15, 08:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Kineserna skiter i allt vad konsumenträtt heter så jag sätter min högra stortå på att den där är 100% fri från både guld och platinum.


Ursäkta om jag låter otrevlig, men helvete så dum vissa är. Regeln "om det låter för bra för att vara sant så är det oftast det" gäller i allra högsta grad. Såna som TS hoppar på nigeriabrev också.

Jag har handlat på Aliexpress och när varan inte kommit har kineserna betalat ut ersättning. Däremot brukar de gärna vänta 1-2 veckor till och fråga om varan kommit fastän de ska betala efter utsatt tid. Så lite konsumenträtt finns allt, annars får de väl inte vara kvar på Ali
Citera
2017-10-15, 10:43
  #10
Medlem
Gaffelpärms avatar
Har köpt mängder med grejer på Wish och allt har levererats.
Men man ska ha i åtanke att:

*Storlekarna på ex kläder är betydligt mindre än vad man är van vid. Ex en T-shirt som man köper i Sverige i storlek M får du köpa i minst storlek XL-XXL på Wish

*Prylar med hög precision som ex Kikarsikten osv är till 99% oanvändbara.

*Prylar med hög strömstyrka/AMP osv är inte pålitliga utan går sönder.

*Verktyg/borr är oftast gjorda i Kinametall = Passar till gammal tant som ska hänga upp en tavla men inte om du ska använda grejerna "normalt".

*En del paket kan fastna i tullen vilket ger ett påslag (Har dock aldrig hänt mig och jag har köpt för 20-25K sammanlagt)

*Läs HELA beskrivningen och kolla på omdömmen
Citera
2017-10-15, 10:59
  #11
Medlem
RolfPeterAnderssons avatar
Ja vid såna här tillfällen ska du slå till med ett köp. Ett till tips är att köpa guld av zigenartiggare och vägpirater.
Citera
2017-10-15, 22:38
  #12
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Har köpt mängder med grejer på Wish och allt har levererats.
Men man ska ha i åtanke att:

*Storlekarna på ex kläder är betydligt mindre än vad man är van vid. Ex en T-shirt som man köper i Sverige i storlek M får du köpa i minst storlek XL-XXL på Wish

*Prylar med hög precision som ex Kikarsikten osv är till 99% oanvändbara.

*Prylar med hög strömstyrka/AMP osv är inte pålitliga utan går sönder.

*Verktyg/borr är oftast gjorda i Kinametall = Passar till gammal tant som ska hänga upp en tavla men inte om du ska använda grejerna "normalt".

*En del paket kan fastna i tullen vilket ger ett påslag (Har dock aldrig hänt mig och jag har köpt för 20-25K sammanlagt)

*Läs HELA beskrivningen och kolla på omdömmen

Off topic men vad i helvete har du handlat på wish för att komma upp i en totalsumma på 20-25 tusen?!

On topic: Det är inte så billigt med guld.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback