Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-15, 01:48
  #13
Medlem
Kompis, kolla upp det och sluta/börja bekymra dig! Det är snabbt gjort. Du går till din vårdcentral, säger till läkaren vad du har för problem, han säger åt dig att dra ner brallorna (ha rena kalsonger på dig) och känner snabbt i 2-3 sekunder. Med största sannolikhet kommer han säga att allt är normalt. Med låg sannolikhet (du är ju bara 16 bast) ger han dig antibiotika mot någon form av könssjukdom och med mycket låg sannolikhet opererar han bort en nöt pga av cancer.

Min gissning är att besvären går över om du slutar marathonrunka varje dag, byter kalsonger eller slutar bära byxor som är trånga i midjan/grenen men som sagt, kolla upp! Det är inte farligt, det är inte pinsamt och det går superfort! Ponera (betyder anta) att du mot all förmodan skulle fått testikelcancer i tonåren och den sprider sig pga. att du inte VÅGADE kolla upp det... ingen rolig tanke.

Just do it mon! No worries! & keep us posted.

Lycka till!

/// M
Citera
2017-10-15, 02:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe0311
Jag skriver förresten från min brors konto, som är 18.

För mig känns det ganska deppigt att bli av med en testikel vid 16 års ålder :/

Vad tror ni? Testikelcancer vid 16 års ålder?

Kan inte uteslutas helt, till skillnad från i princip alla andra cancerformer är testikelcancer vanligare hos relativt unga, även om de flesta är lite äldre än dig. Mellan 20-40 år är risken störst att få testikelcancer. Skulle säga att det mest sannolika är att du har en relativt lindrig bitestikelinflammation, men du bör absolut kolla upp det oavsett.
Citera
2017-10-27, 19:12
  #15
Medlem
Update:

De tror det är bitestikelinflammation.
Antar att jag ska fixa antibiotika, om jag orkar
Citera
2017-10-28, 13:15
  #16
Medlem
Pribois avatar
Har du en inflammation så fixar dem detta med Doxy eller liknande antibiotika. Jag själv åkte på testikelcancer av typen "non seminom" november 2016 & fick operera bort vänster testikel ganska omgående. Det känns om det är något som inte ska vara där. Hoppas du mår bättre & är av med inflammationen
Citera
2017-10-31, 15:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priboi
Har du en inflammation så fixar dem detta med Doxy eller liknande antibiotika. Jag själv åkte på testikelcancer av typen "non seminom" november 2016 & fick operera bort vänster testikel ganska omgående. Det känns om det är något som inte ska vara där. Hoppas du mår bättre & är av med inflammationen

Inte gjort något åt det än :/ inte orkat
Citera
2017-10-31, 23:06
  #18
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe0311
Inte gjort något åt det än :/ inte orkat


Väldigt dumt, då detta kan ge allvarliga komplikationer.
Citera
2017-11-04, 12:29
  #19
Medlem
kaerakels avatar
16 år och testikelcancer är i yngsta laget. Men ta det säkra föra det osäkra, jag hittade min tumör genom att klämma hårt - den jäveln satt inuti testikeln. Fullfölj eventuella kurer så du kan utesluta bitestikelinflammation!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback