Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 16:27
  #1
Medlem
Newfields avatar
Kan inte för i hela världen förstå vem fan det är som uppskattar alla pipande saker nu för tiden? Allt ska pipa och tjuta. Det räcker inte att micron piper en gång när det är klart, nej nej minst 8 gånger i rad. Samma med tvätten, hade en vän vars tvättmaskin spelade en lång pipande truddilutt av fur elise när tvätten var klar! VIDRIGT!

Öppnar du kylskåpet, pling. Stänger kylskåpet, pling pling. Samma med bilar! öppna dörren, pling tjut tut.. app app app bältet! BLIP BLIP! För att inte tala om spishällen, fler läten än en pinballmaskin från 1979!

Som tidigare nämt, finns det någon som tycker detta är trivsamt?

Mvh
Newfield
Citera
2017-10-14, 16:35
  #2
Medlem
Jag håller med. Man undrar hur svårt det är att åtminstone lägga till ljudsignal som en valfrihet. Jag vill kunna välja ljudlöst läge. Det har gått så långt att jag funderar allvarligt på att plocka isär tvättmaskinen och montera bort summern på styrkortet..
Citera
2017-10-14, 16:39
  #3
Medlem
FetLeffes avatar
Tekniska revolutionen har backat i det hänseendet.
Vår potatisskalningsmaskin piper dessutom när den är färdig, se bara på japanska toaletter...ett liv i helvetet...


Ett riktigt i-lands problem.
Citera
2017-10-14, 16:40
  #4
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Jag håller med. Man undrar hur svårt det är att åtminstone lägga till ljudsignal som en valfrihet. Jag vill kunna välja ljudlöst läge. Det har gått så långt att jag funderar allvarligt på att plocka isär tvättmaskinen och montera bort summern på styrkortet..

Det glädjer mig att fler känner samma sak. Men eftersom alternativet oftast inte finns och allt låter måste det ju finnas folk som uppskattar det?
Citera
2017-10-14, 16:41
  #5
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Tekniska revolutionen har backat i det hänseendet.
Vår potatisskalningsmaskin piper dessutom när den är färdig, se bara på japanska toaletter...ett liv i helvetet...


Ett riktigt i-lands problem.

Absolut ett i-lands problem. Frågan är vem som uppskattar det?
Citera
2017-10-14, 16:48
  #6
Medlem
PTHJs avatar
Underbart, finns alltid en massa mongon som inte klarar av RTFM.
Citera
2017-10-14, 17:05
  #7
Medlem
janwindahls avatar
Fel forumdel. Flytt.

Övrig hemelektronik --> El, VVS och bygg
/Moderator
Citera
2017-10-14, 17:15
  #8
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumenarfet
Vad var fel? Det handlar ju om elektronik man har hemma, inte om avlopp eller gipsskivor.

Frågor och diskussioner om vitvaror hör hemma här.
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback