Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 14:30
  #1
Medlem
Hej jag har nu nått den praktfulla åldern 35 och jag har märkt att jag blir bara mer och mer irriterad på folk och småsaker hela tiden. Jag trodde att det skulle vara tvärtom.

Några exempel på saker som gjort mig irriterad senaste tiden:

Länkar en skitrolig grej i en chat som någon politiskt korrekt bögjävel blir upprörd över.
Oväsen i ett väntrum, en white trash morsa lyfter inte ett finger när hennes negerungar kollar på filmklipp på sin telefon med skithögt ljud. Tänkte först säga till men då hade jag bara blivit ännu mer upprörd antagligen, målet är att minimera irritation och upprördhet. Till slut satte jag mig på en stol utanför väntrummet.
En granne som alltid för ett sånt jävla väsen varje gång han går in och ut som att han vill att hela jävla trappuppgången ska veta att han är på väg ut eller kommer hem.
Skulle kunna räkna upp många fler saker men då skulle jag bli sittande här hela dagen.

En och en gör inte dessa saker särskilt mycket, men när man räknar ihop allting dag efter dag så är det som många bäckar små som flyter ihop till en gigantisk flod utav irriterande saker som driver mig till vansinne.

Känner mer och mer att jag bara vill flytta ut i skogen, bort från civilisationen. För det är oftast andra människor som irriterar mig, inte saker, även om det kan vara rätt frustrerande också. Men även då rör det sig oftast om människor. Exempelvis en dåligt designad hemsida som man inte kan orientera sig på.

Någon som känner igen sig?
Citera
2017-10-14, 15:02
  #2
Medlem
FetLeffes avatar
Jadå.

De finns överallt, de irriterande djävla människorna som inte kan ta hänsyn till sin omgivning.
Upplever att det är värst i trafiken.
Försöker tänka positivt men alla idioter gör det otroligt svårt att vara ödmjuk. Alla vill vara unika på något sätt oftast på andras bekostnad.

Blir bara mer cynisk, tanken på att bli en riktig misantrop kryper närmare...

Skogen eller fjället i en ödslig koja i all enkelhet hade vart ett alternativ om jag inte redan skaffat familj.
Vill bara krypa in i en huvjacka och låta skägget täcka resten då jag tvingas beblanda mig med folksamlingar.

Bilar som kör om och tränger sig in direkt de passerat bilen och sprutar grus och regn/slask på min bil, folk som inte torkar gymutrustning från äckelsvett eller tar bort magnesium på skivstänger efter de tränat färdigt, tar och vänder alla potatisar/lösgodis i självplocken i matvarubutiken med sina äckliga kukfingrar, kastar portionssnus i pissoarer o.s.v.

Exemplen är många.

Antar att man blivit en grinig gammal gubbe redan vid 40 års ålder.
Citera
2017-10-14, 15:04
  #3
Medlem
Haha ja tack o lov har jag ingen bil längre, du har helt rätt jag höll på att bli galen i trafiken. Känns som att det är 90% rövhål. Men jag cyklar mycket och det är nästan illa nog.
Citera
2017-10-14, 15:04
  #4
Medlem
Europes avatar
Jo, de där sakerna skulle irritera mig också. Jag vågar inte svära när det gäller grannen, men när det gäller oljudsmarodörerna i det offentliga rummet. Samt jag har med åren utvecklat en fullständig allergi mot PK-svenskarna. Jag tål dem inte. Alls.

Visst, min målsättning är att en gång få flytta från Stockholm till ett eget hus (med bastu) som ligger mer lantligt nära vatten och skog (förvisso inte enbart på grund av störande människor, utan även för eventuella husdjurs skull, för att jag älskar naturen o.s.v.). Samt allra helst i Finland, då PK-svenskarna drabbar en t.o.m. i ens hem, om man råkar öppna en svensk tidning eller en svensk tv-kanal.

Som en livslång stockholmare har jag aldrig skaffat körkort, men håller på att göra det nu för att åtminstone slippa använda den allt mer outhärdliga kollektivtrafiken i Stockholm. För kollektivtrafiken har blivit avsevärt värre jämfört med hur det var under uppväxten. Avsevärt mycket mer folk, allt mer sällsynt att man kan få sitta, folk med sina mobiltelefoner, allt fler människor som inte har bekantat sig med deodorant och modern hygien på allt närmare håll (på grund av trängseln) som våldtar ens luktsinne, spelmän med ostämda instrument inne i själva vagnarna, ständiga tiggare o.s.v. En gång i tiden gick det faktiskt alltid att sitta och läsa i lugn och ro när man reste kollektivt från punkt A till B, vilket var ett starkt argument för att åka kollektivt, men när det är som idag, så...
Citera
2017-10-14, 15:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, de där sakerna skulle irritera mig också. Jag vågar inte svära när det gäller grannen, men när det gäller oljudsmarodörerna i det offentliga rummet. Samt jag har med åren utvecklat en fullständig allergi mot PK-svenskarna. Jag tål dem inte. Alls.

Alltså om grannen gjorde det en eller två ggr hade det inte stört mig, men när det är nästan varje dag under flera års tid så får man ju god lust att slänga upp dörren någon dag och fråga vad hans problem egentligen är.

Och nej PK-svenskar är ett helvete men jag har blivit ganska bra på att undvika dem faktiskt genom olika metoder. Nr 1 är förstås att undvika väldigt många media-kanaler och miljöer som man vet att pk-äcklena drar sig till.
Citera
2017-10-14, 15:17
  #6
Medlem
FetLeffes avatar
Att åka kollektivt är inte ett alternativ, beundrar det tålamod vissa besitter i dess yrkesroll.
Lärare, busschaufförer, tågvärd, polis, väktare...
Citera
2017-10-14, 15:20
  #7
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Att åka kollektivt är inte ett alternativ, beundrar det tålamod vissa besitter i dess yrkesroll.
Lärare, busschaufförer, tågvärd, polis, väktare...

lärare speciellt. fy fan för att ha deras vardag.
Citera
2017-10-14, 16:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
lärare speciellt. fy fan för att ha deras vardag.

ja satan, låg lön, får ingen respekt, har ingen makt, får ta oändliga mängder skit av elever och elevers föräldrar. om de slänger ut en stökig unge från klassen kan de bli åtalade. om någon unge blir mobbad i klassen och de inte gör något kan de bli åtalade. om de ingriper mot de som mobbar ungen kan de bli åtalade. världens sämsta jobb helt klart.
Citera
2017-10-19, 04:49
  #9
Medlem
Kverulant1ns avatar
Hög igenkänningsfaktor på mycket här i tråden, vi är några stycken som blivit griniga gubbar/damer redan vid relativt unga år, jag är dessvärre en.
Att reta upp sig på sin omgivning gör jag också mer och mer. Sånt inbillade jag mig tvärtom skulle bli allt mindre med åren, man blir väl iaf lite klokare med åren hoppas man väl. Men tyvärr verkar det inte göra en mildare till sinnes, tvärtom.
Är det någon som lyckats ta sig ut på andra sidan, och bli en mindre sur gubbe med tiden? Hur gjorde ni, jag tror att vi här i tråden behöver ngt gott råd? Det känns så begränsat meningsfullt att bara reta upp sig på allt möjligt.
Citera
2017-10-19, 07:48
  #10
Medlem
udons avatar
Känner lite likadant även om jag inte själv tar del av flashbacks åsiktspaket.

Men jag stör mig oerhört på att folk inte kan uppföra sig. I trafiken är det mer regel än undantag att folk inte visar hänsyn. När jag står i en lång kö på mataffären och dom öppnar en ny kassa är det som att allt folkvett försvinner på en millisekund. Svinen längst bak i kön rusar till den nya kassan. Man märker att vissa blir irriterade, men ingen vågar ju säga nåt såklart. Jag har väl ställt mig i vägen ett par gånger och tex släppt fram en gammal tant som stod före mig.

På buss och tåget sitter unga människor medan gamlingar med rullator får stå och vingla.

Börjar dra mig för att bjuda hem större sällskap och laga mat. Det är minst 20 saker att hålla reda på. Dieter, allergier eller att någon inte gillar något. Jag var väldigt kräsen på mat när jag var liten.......men jag växte ifrån det!!!! .

Folk som döper sina barn till ginger, falcon och andra WT / hästnamn.

Jag stör mig på allt jävla gnäll (inklusive mig själv). Främst på flashback och sociala medier. Flashback har blivit en enda stor gnällande sörja av kränkta män. På facebook och i arbetslivet grinar unga kvinnor och sjukskrivs så fort någon ställer det minsta kravet på dom.

Jag har faktiskt börjat stänga av det mesta flödet på sociala medier. Jag ägnar med tid åt träning och att följa den typen av informationsflöden på nätet. Mår mycket bättre. Är väl fortfarande lite beroende av flashback, men har tex slutat skriva på de politiska forumen. Blir bara irriterad av babianstämningen.

Jag vill bara leka med mina barn, springa i skogen, elda och hugga ved. Då skulle jag vara nöjd.
Citera
2017-10-19, 08:25
  #11
Medlem
f30malmos avatar
Lungt. Du har bara blivit gubbe, och det var bättre på din tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback