Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 14:24
  #1
Medlem
15APRILs avatar
Strul med löner och allt denna månad.

Ringde till det som sköter ekonomin och frågade om jag hade en innestående hyra vilket jag hade.
Men när jag loggar in på mina sidor så står det att jag har en skuld.

Jag ska ringa dom på måndag och be att få använda den innestående hyran. Då lön och sånt inte har löst sig ännu.

Men kan jag bli vräkt trots att jag har en innestående hyra?
Citera
2017-10-14, 15:06
  #2
Medlem
Soluss avatar
Nej, du lär inte bli vräkt för en sen hyra. Du ska dessutom ringa och förklara att du har strul med löneutbetalningen och det är därför hyran dröjer lite. Ta det lugnt, inget kommer hända!
Citera
2017-10-14, 22:24
  #3
Medlem
Beror på vad de menar med att du har en skuld istället för en innestående hyra. Passa på att fråga dem om saken.

Man kan bli vräkt om man har en hyresskuld (lite oklart om du har det eller ej), eller inte har betalat hyran i tid. Betalas hyran senast 1 vecka efter förfallodagen så händer ingenting, i princip. Efter en vecka, då kan du bli vräkt. Just därför är det viktigt att du kontaktar din hyresvärd innan förfallodagen. Meddela vad som hänt och hur du tänker göra. Fråga om det går bra att betala in i efterskott och när du i så fall ska göra det. Det brukar oftast lösa sig, speciellt om det är en engångshändelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback