Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 12:35
  #1
Medlem
showdowns avatar
Vilken stadsdel/gata är bäst att bo på om man vill uppleva stan, men samtidigt ha nära till betal-damerna? Vill ha gåavstånd till hotellet efter träff.
Gamla stan?
Citera
2017-10-14, 12:39
  #2
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Vilken stadsdel/gata är bäst att bo på om man vill uppleva stan, men samtidigt ha nära till betal-damerna? Vill ha gåavstånd till hotellet efter träff.
Gamla stan?
Bero på, men jag har oftast hållt mig till blok M i södra delarna.
Finns gott om hotell och nöjes ställen. Även tillhåll för västerlänningar där också, så man kan rådfråga.

Om du inte lyckas få träff där, så är det illa
Citera
2017-10-14, 12:45
  #3
Medlem
Herkulesbigs avatar
Kan rekomondera detta hotel om du inte är kräsen och vill ha 5 stjärnigt. Den är enkel men rent och hög standard. Frukost ingår inte men kan köpas till. https://www.booking.com/hotel/id/fav...elawai.sv.html

Den ligger precis vid en stor mall och busstationen om du inte tar taxi från flygplatsen. Den har några "pubställen" närheten där du kan få träffar... och finns diskotek också närheten, om du vll ragga där.

Sedan större nöjen åker du till Ancol norra distrikten

Gamla stan är intressant också, om du vill träffa västeläningar... men tråkigt i längden enligt mig.
Citera
2017-10-14, 18:40
  #4
Medlem
showdowns avatar
Tack. Inte ett dugg intresserad av västerlänningar... :-)

Verkar ligga många hotell vid gatan Jalan Mangga besar. Är det en bargata?
Citera
2017-10-14, 19:00
  #5
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Ursäkta om jag lånar tråden,Kommer landa i Singapore från Cebu och har 5 dagar över,nån som har koll på om det är värt att flyga till Jakarta fram och tillbaka för några få dagar,annars hade jag tänkt ta båten till Batam
vilket är mest värt för några få dagar?
Citera
2017-10-14, 19:13
  #6
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Tack. Inte ett dugg intresserad av västerlänningar... :-)

Verkar ligga många hotell vid gatan Jalan Mangga besar. Är det en bargata?
Vet ej om jag ska vara ärlig, bruka inta vara där i dessa områden. Men google nämnde det ska finnas..
http://www.jakarta100bars.com/search...sar%2FLokasari
Men det låter som jag har varit där innan :P .. Känner igen ett namn där. Men där fanns gott om västerlänningar också, tyvärr. Vill helst också undvika dem..
Citera
2017-10-14, 19:16
  #7
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ursäkta om jag lånar tråden,Kommer landa i Singapore från Cebu och har 5 dagar över,nån som har koll på om det är värt att flyga till Jakarta fram och tillbaka för några få dagar,annars hade jag tänkt ta båten till Batam
vilket är mest värt för några få dagar?

Batam utan tvekan ... jakarta är rätt så tråkig, om man inte känner till den. Helst ska du ha någon som kan guida igenom staden. Visst finns där smultron ställen.
Citera
2017-10-14, 19:38
  #8
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Batam utan tvekan ... jakarta är rätt så tråkig, om man inte känner till den. Helst ska du ha någon som kan guida igenom staden. Visst finns där smultron ställen.
Tackar då får det bli som jag tänkte, har du varit i Batam och har tips vore det super ;-)
Sevärdheter nattliv mm
Citera
2017-10-15, 04:25
  #9
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Tackar då får det bli som jag tänkte, har du varit i Batam och har tips vore det super ;-)
Sevärdheter nattliv mm
Oj svårt säga. Har inte varit där på många år (2010), kan säga det är en typ charterturist ö, som ungefär vi åker till Kaniarie/kreta/ Mallorca för singaporian, så det är väldigt influerat av deras liv i singapore.

Som turistö, finns där precis som alla charterturistöarna är där mycket nöjen. Det inkl golfställen, om du gillar golf. Sist jag var där var på företag konferans(jobbat i Indonesien) så var det mycket folk från kina o korea som spela golf, kul se dem spela lol..

Nattliv? Ingen susning, under den veckan där var vi på något massageställe (behövdes för min onda rygg). Där blide jag erbjuden sex också (som thailand) vilket jag tackade nej till. Annars satt vi på hotellets pub (företaget pröjsade), så jag kan inte så mycket om det.

Men enligt info, så åkte många från Singapore för de indonesiska kvinnorna där. Tjejerna var mycket billigare än Singapore. Men på hotellets bar fanns där också en del kvinnor.

Gillar du dyka, så finns det en liten ö precis sidan om. Men då var måste du ordna någon kör dig dit privat.
Citera
2017-10-15, 04:29
  #10
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Oj svårt säga. Har inte varit där på många år (2010), kan säga det är en typ charterturist ö, som ungefär vi åker till Kaniarie/kreta/ Mallorca för singaporian, så det är väldigt influerat av deras liv i singapore.

Som turistö, finns där precis som alla charterturistöarna är där mycket nöjen. Det inkl golfställen, om du gillar golf. Sist jag var där var på företag konferans(jobbat i Indonesien) så var det mycket folk från kina o korea som spela golf, kul se dem spela lol..

Nattliv? Ingen susning, under den veckan där var vi på något massageställe (behövdes för min onda rygg). Där blide jag erbjuden sex också (som thailand) vilket jag tackade nej till. Annars satt vi på hotellets pub (företaget pröjsade), så jag kan inte så mycket om det.

Men enligt info, så åkte många från Singapore för de indonesiska kvinnorna där. Tjejerna var mycket billigare än Singapore. Men på hotellets bar fanns där också en del kvinnor.

Gillar du dyka, så finns det en liten ö precis sidan om. Men då var måste du ordna någon kör dig dit privat.
Ok, låter ok då. som jag förväntade mig
Kanska men skulle ta sig en runda gammal golfare som man är,, hehe ,tänkte ta Harmony hotel ,hört det ska va ok, med ok pool, och bar
Men iallafall tack för tipsen
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2881459

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback