Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 11:01
  #1
Medlem
mikael_svenssons avatar
Jag halkade in av en slump i något som skulle visa sig vara väldigt enkelt att göra pengar på.
Började i väldigt liten skala, det ena ledde till det andra och alltihop växte.
Dock är jag fortfarande endast och krafsar lite på ytan av den potential det har.
Jag spenderar drygt 30 min per dag, och det har genererat intäkter på närmare miljonen de 12 senaste månaderna.

Har spenderat de två senaste månaderna med att planera och arbeta fram ett helt automatiserat system, eller till 90% automatiserat skulle jag säga.

Saken är att jag nu kommer ha en webbaserad plattform, allt översatt till de skandinaviska språken, franska, tyska, spanska och engelska.

Planen är att marknadsföra väldigt brett. Min målgrupp är enorm då det i princip handlar om gruppen kvinnor 25-55 år ur samtliga samhällsklasser.

Jag har inga kostnader, NOLL kr, då det inte är en fysisk produkt, utan en webbaserad tjänst.

När jag genom att i princip endast knäppt med fingrarna ett par gånger gjort en miljon på ett år är det långt ifrån orealistiskt att satsa mot tio miljoner kr.

Hur skulle du agerat med 10 miljoner i intäkter, för att dels hålla dig inom lag och ordning, men samtidigt inte bara se på medans staten våldtar dessa tio miljoner skattemässigt?
Citera
2017-10-14, 11:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael_svensson
Jag har under snart nio månader sålt en tjänst online för 680 kr stycket. Inga omkostnader överhuvudtaget.
Grejen är att jag inte gjort det enligt skolboken, och betalat mina avgifter till staten som jag borde.

Hur skulle det sett ut med följande scenario, hur mycket hade funnits tillgängligt efter att jag betalat allt som jag skulle för att det skulle vara "rätt"?

- Enskild firma, F-skatt och momsregistrerad. Sålt 150 enheter, ā 680 kr på en månad, vilket blir en total på 102tkr.
"Det har genererat intäkter på närmare miljonen de 12 senaste månaderna."

Intressant.
Citera
2017-10-14, 11:33
  #3
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphene
"Det har genererat intäkter på närmare miljonen de 12 senaste månaderna."

Intressant.
Har du överhuvudtaget läst innan du kastade dig över vad du trodde var ett scoop? 😂
Citera
2017-10-14, 11:38
  #4
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael_svensson
Jag halkade in av en slump i något som skulle visa sig vara väldigt enkelt att göra pengar på.
Började i väldigt liten skala, det ena ledde till det andra och alltihop växte.
Dock är jag fortfarande endast och krafsar lite på ytan av den potential det har.
Jag spenderar drygt 30 min per dag, och det har genererat intäkter på närmare miljonen de 12 senaste månaderna.

Har spenderat de två senaste månaderna med att planera och arbeta fram ett helt automatiserat system, eller till 90% automatiserat skulle jag säga.

Saken är att jag nu kommer ha en webbaserad plattform, allt översatt till de skandinaviska språken, franska, tyska, spanska och engelska.

Planen är att marknadsföra väldigt brett. Min målgrupp är enorm då det i princip handlar om gruppen kvinnor 25-55 år ur samtliga samhällsklasser.

Jag har inga kostnader, NOLL kr, då det inte är en fysisk produkt, utan en webbaserad tjänst.

När jag genom att i princip endast knäppt med fingrarna ett par gånger gjort en miljon på ett år är det långt ifrån orealistiskt att satsa mot tio miljoner kr.

Hur skulle du agerat med 10 miljoner i intäkter, för att dels hålla dig inom lag och ordning, men samtidigt inte bara se på medans staten våldtar dessa tio miljoner skattemässigt?
Du har väl kostnader med tanke på att webbservern måste betalas, eller?
Citera
2017-10-14, 11:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Du har väl kostnader med tanke på att webbservern måste betalas, eller?
Ja, marknadsföring är ju inte direkt gratis heller. Jag har svårt att tro att kunderna bara ramlar in på sidan och börjar köpa.
Citera
2017-10-14, 12:03
  #6
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Du har väl kostnader med tanke på att webbservern måste betalas, eller?
Ja, drygt $300/år.
Citera
2017-10-14, 12:08
  #7
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekz0r
Ja, marknadsföring är ju inte direkt gratis heller. Jag har svårt att tro att kunderna bara ramlar in på sidan och börjar köpa.
Det är helt sant, dock har min marknadsföring fram till idag sträckt sig till grupper på facebook, kalla det spam eller vad du vill, men jag har lyckats med konststycket att inte bli bannad, så jag håller mig på en hövlig nivå kan jag anta.

Så, några kostnader för marknadsföring Har inte funnits, men kommer precis som du säger att finnas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback