Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 11:01
  #1
Medlem
Jag har tatuerat i drygt 1,5 år. Och jag har lärt mig allt på helt egen hand. Byggt maskiner, exprimenterat med nålar, grepp, bläck osv.

Jag kör gratis, men då kör jag bara dem motiv jag själv vill göra och som jag är nöjd med.

Men nu på senare tid har jag (med hjälp av andra i min omgivning) fått höra att jag är så pass duktig att jag kan ta betalt för mina arbeten. Men detta känns inte aktuellt då jag helt enkelt inte vill svartjobba. Jag vill tjäna pengar på lagligt sätt.

Jag har fått höra av andra tatuerare att jag är grym för att vara självlärd och borde genast ta mig in som lärling någonstans. Men ändå är det ingen som vill ha en lärling..?

Jag har funderat på att starta en liten studio och köra på kvällar och helger, men det känns som att jag inte innehar kunskaperna för att driva en egen studio.

Det är ett väldigt knivigt läge med andra ord. Så om ni var i min situation, hur hade ni gått tillväga? Och har ni några tipps och råd?

Jag vill absolut jobba som tatuerare, men jag har inte bråttom dit. Dock måste man börja någonstans.

Här är ett litet ihopklipp från några gaddar jag gjort med hjälp av olika tekniker.

http://forumbilder.se/G9SJ2/eae4c458...d-46be9a823e87
Citera
2017-10-14, 11:12
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasskiil
Jag har funderat på att starta en liten studio och köra på kvällar och helger, men det känns som att jag inte innehar kunskaperna för att driva en egen studio.
Nu har jag ingen som helst aning, men hur svårt kan det vara?

Kan Ahmed öppna en tobaksaffär och Lisa öppna en hårsalong så fixar du det här. Kör på för tusan!
Citera
2017-10-14, 11:25
  #3
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Har definitivt sett värre men jag antar du bara visar dina bästa.

Men jag tycker ju definitivt du har talang och bör söka en lärlingsplats, ge absolut inte upp dina drömmar!


Lycka till!!
Citera
2017-10-14, 11:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nu har jag ingen som helst aning, men hur svårt kan det vara?

Kan Ahmed öppna en tobaksaffär och Lisa öppna en hårsalong så fixar du det här. Kör på för tusan!


Menar att jag inte har nog med erfarenhet inom tatuerandet. Har tex aldrig gaddar en hals. Olika ställen på kroppen är olika svåra.

Men tack för peppen
Citera
2017-10-14, 11:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Har definitivt sett värre men jag antar du bara visar dina bästa.

Men jag tycker ju definitivt du har talang och bör söka en lärlingsplats, ge absolut inte upp dina drömmar!


Lycka till!!
Tog bara dem senaste jag gjorde finns mycket mer, med varierande kvalité, men tanke på att jag blir bättre för varje gång!

Tack för komplimangen, det är ett blödigt område för mig så jag uppskattar det verkligen
Citera
2018-03-31, 11:10
  #6
Medlem
suganuss avatar
Hej ! Jätte Fina För Att Va Amatör, Tycker Verkligen Du Ska Satsa På Det. Ja Har Gaddat Massor Själv Och Som Du Säjer Så Blir Man Ju Bättre å Bättre. Lycka Till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback