Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-14, 04:41
  #1
Medlem
Fregrettos avatar
Om projektet:

"Projektet handlar om att fånga, granska och belysa läget i Sverige idag, att ställa en diagnos, och att utifrån det kunna börja prata om sätt att behandla och möta de djupt liggande bekymmer som finns och strukturer som praktiseras i samhället idag."

Trailer: https://youtu.be/AcZPT9pVQYs

http://www.antirasistiskaakademin.se

Intervjupersoner:

Aftab Soltani
Diana Mulinari
Edda Manga
Emma Dominguez
Fatima Doubakil
Irene Molina
Kitimbwa Sabuni
Maimuna Abdullahi
Mattias Gardell
Paulina de los Reyes
Rashid Musa
Sabrin Maysa Jaja
Tobias Hübinette
Ulrika Dahl
Ylva Habel

En snabb titt på intervjupersonerna och man ser vart det barkar.
Vad tycker ni om detta projekt?
Citera
2017-10-14, 09:58
  #2
Medlem
Jag kan i nuläget inte ens klicka på dina länkar då jag befarar att jag kommer infinna mig i någon slags psykos. Jag är så jävla trött på sånt skit.
Hatar att erkänna det men jag har blivit så sjukt jävla lättriggad nu för tiden för det har varit för mycket skit i media de senaste åren.

Ska kolla länkarna sen när jag inte är lika irriterad :3
Citera
2017-10-14, 09:59
  #3
Medlem
Det ser onekligen ut som om att det är lite slagsida på intervjupersonerna åt ett håll. Det är, som du noterat, då troligen inte speciellt svårt att se vartåt detta kommer att luta. Helt meningslöst känsloprojekt som har närmast noll i betydelse. Ställa diagnos ... den lär ju inte vara speciellt svårt att gissa sig till.
Citera
2017-10-14, 10:28
  #4
Medlem
LeifD2s avatar
Verkar mest vara islamister med en och annan facist i listan. Vad skall dom ställa diagnos om? Att folk inte gillar islamism och facism och att detta måste åtgärdas

Edit: Väl använda skattepengar...
Citera
2017-10-14, 10:32
  #5
Medlem
Diagnos? Mångkultur, sämre utvecklade kulturer som genom massinvandring tar över delar av Sverige. Behandling? Assimilering, hårdare tag och akuta åtgärder för att förhindra en ghettofiering av halva landet.

Härligt att de fått med islamister, kulturmarxistiska sverigehatare etc. Skattepengar som ligger bakom?
Citera
2017-10-14, 17:53
  #6
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Diagnos? Mångkultur, sämre utvecklade kulturer som genom massinvandring tar över delar av Sverige. Behandling? Assimilering, hårdare tag och akuta åtgärder för att förhindra en ghettofiering av halva landet.

Härligt att de fått med islamister, kulturmarxistiska sverigehatare etc. Skattepengar som ligger bakom?

Projektet har skapats med stöd av MUCF (Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor)

"Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger bidrag till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete."
Citera
2017-10-14, 19:29
  #7
Medlem
MrBulldoggs avatar
Oj, så kontroversiell deras "belysning" kommer att bli. Jag skulle säga att deras slutsats är ungefär lika förutsägbar som en studie i ämnet "icke-vitas rättigheter" utförd på ett KKK-möte i amerikanska södern.

Varför inte spara tid och skattepengar genom att snabbspola fram till slutresultatet:
1. Etniska svenskar är dödsnazister allihopa, och
2. Mer skattepengar till "antirasistiska" organisationer krävs.

Har jag missat något?
Citera
2017-10-14, 19:35
  #8
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Diagnos? Mångkultur, sämre utvecklade kulturer som genom massinvandring tar över delar av Sverige. Behandling? Assimilering, hårdare tag och akuta åtgärder för att förhindra en ghettofiering av halva landet.

Härligt att de fått med islamister, kulturmarxistiska sverigehatare etc. Skattepengar som ligger bakom?
Säkert. Vi är nog med att bekosta vansinnet och vår egen undergång.
Citera
2017-10-14, 21:43
  #9
Medlem
smoerreboms avatar
roligt att de har ett så pompöst namn som akademi, ett argument mot folk som gör en grej av att de är sk "antirasister" är att det är ju eg rätt självklart, lite som att vara anti-hundtortyr, att de måste ha en akademi för dessa självklarheter visar vilka pompösa fjantar de är, jätteroligt faktiskt
Citera
2017-10-14, 22:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
roligt att de har ett så pompöst namn som akademi, ett argument mot folk som gör en grej av att de är sk "antirasister" är att det är ju eg rätt självklart, lite som att vara anti-hundtortyr, att de måste ha en akademi för dessa självklarheter visar vilka pompösa fjantar de är, jätteroligt faktiskt

Det är f-n inte roligt. Har du inte förstått att det är sådana här typer som stöttas av, och kommer fram, i etablissemanget. De är rent livsfarliga för vanligt folk.
Jag läser detta efter jag just läst om Barcelonaavtalet. Det blev för mycket.
Heder åt den som startar upproret. Kanske kontakta NMR.
Citera
2017-10-15, 02:44
  #11
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Kanske kontakta NMR.

Jaha, så du mejlar NMR. Vad vill du att några hundra stollar i billiga Dressman-skjortor ska göra sen? Vilken är den storartade handlingsplanen du ser spela ut sig efter ditt rättrådiga ingripande?
Citera
2017-10-15, 11:14
  #12
Medlem
bergsturks avatar
Flera av de som "intervjuas" i "projektet" sitter själva i styrelsen, eller var med om att starta upp eländet. Självklart finansieras de av MUCF, extremisternas och galningarnas finansieringsorgan numero uno.

Så, för att mjölka skattepengar och sprida hatpropaganda, gör så här:

1. Skapa en organisation av meningsfränder med uttalat "moraliskt syfte" (och namn)
2. Sök bidrag hos en del av statsapparaten som har som uppgift att bli av med pengar
3. Intervjua dig själv
4. Kassera in

Se där! Vanliga svenskar har nu fått finansiera hatpropaganda riktad mot dem själva. Bra va?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback