Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-13, 23:46
  #1
Medlem
yea, så min upplevelse när jag röker skiljer sig markant från vad mina polers upplever.

För att beskriva..
Jag hör saker.. Inte en röst, inte två.. utan kanske 50 tal? Samt massor med ljudeffekter som låter som fyrverkerier folk som skriker, bomber? klockor.. Allt möjligt..

Förutom detta så kan jag inbilla mig att jag ser saker, människor och dylikt.. Inte jätte intensivt och inte hela tiden men det sker, särskilt om jag kollar i speglar.

Det känns som att jag halv drömmer.. Jag kan sitta på tåget klarvaken.. men samtidigt fantisera så intensivt och utan kontroll att jag blir helt lost i flera minuter och ser alla möjliga saker och ting.

Någon som känner igen sig?
Citera
2017-10-14, 00:01
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
yea, så min upplevelse när jag röker skiljer sig markant från vad mina polers upplever.

För att beskriva..
Jag hör saker.. Inte en röst, inte två.. utan kanske 50 tal? Samt massor med ljudeffekter som låter som fyrverkerier folk som skriker, bomber? klockor.. Allt möjligt..

Förutom detta så kan jag inbilla mig att jag ser saker, människor och dylikt.. Inte jätte intensivt och inte hela tiden men det sker, särskilt om jag kollar i speglar.

Det känns som att jag halv drömmer.. Jag kan sitta på tåget klarvaken.. men samtidigt fantisera så intensivt och utan kontroll att jag blir helt lost i flera minuter och ser alla möjliga saker och ting.

Någon som känner igen sig?


Nej.


Jag kanske är inbiten men jag har aldrig RÖKT Cannabis och fått dessa effekter.

Detta låter inte bara som Cannabis.
Citera
2017-10-14, 00:20
  #3
Medlem
Jag har fått hallisar nått tio tal ggr. Bl.a. Första, då var det blandat med alkohol, super nice!

För att sätta det i perspektiv har jag nog rökt över tusen ggr
Citera
2017-10-14, 00:29
  #4
Medlem
Jag har haft liknande, men aldrig hört röster som talar till mig, dock ljudeffekter som du nämde. Har gått ute på kvällen så helt plötligt kunde jag höra musik någonstans i "bakrunden" om du förstår vad jag menar. Har hört smällar, trummor, melodier, nån som ropar mitt namn när jag är mitt ute i ingen stans, skrik ljud. Och dessa ljud verkar komma från alla håll samtidigt känns det som. Har sett konstiga ljusbollar som försvinner efter nån sekund, skuggfigurer i ögonvrån.

Råder dig att inte röka för att det finns risk att det händer konstiga grejer när du är nykter, det hände mig efter ha rökt i 4 år så jag slutade med rökat, men var försiktig och om du ska röka så rök inte så mycket.
Citera
2017-10-14, 00:34
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har fått hallucinationer vid exakt två tillfällen och båda var förhållandevis tidigt i min karriär, fem år in eller nåt sånt där.

Men det som TS pratar om, det låter ju som man skulle visa en "haschknarkare" i typ Bamse. Fel och överdrivet och jag vet inte allt.

Om det nu är så att TS faktiskt upplever detta så är min enda tips: låt bli weedet.
Citera
2017-10-14, 00:37
  #6
Medlem
Rufoss avatar
Känner igen mig delvis. Jag kan också börja fantisera tills tankarna skenar iväg helt och hållet, och jag hamnar riktigt djupt inne i det jag fantiserar om.

Stänger jag ögonen så kan det uppstå hallucinationer, i form av mönster, stjärnor och figurer, som jag till viss del kan kontrollera med mina tankar.

Men för riktiga och rejäla hallucinationer med vidöppna ögon, då är det LSD som gäller.
Citera
2017-10-14, 00:54
  #7
Medlem
Har inte hört röster osv men har pratat helt sjukt högt med mig själv i mitt huvud, så högt att jag har överröstat tv, mobil som plingar, folk som pratar. Ibland ”försvinner” jag, dock alltid i samband med att jag diskuterar något väldigt intensivt med mig själv, i huvudet alltså.

Men så är jag ibland annars också, så jag vet fan inte..
Citera
2017-10-14, 01:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har fått hallucinationer vid exakt två tillfällen och båda var förhållandevis tidigt i min karriär, fem år in eller nåt sånt där.

Men det som TS pratar om, det låter ju som man skulle visa en "haschknarkare" i typ Bamse. Fel och överdrivet och jag vet inte allt.

Om det nu är så att TS faktiskt upplever detta så är min enda tips: låt bli weedet.
Ja, jag ljuger inte.. finns ingen mening i det. Kanske värt att tillägga att jag röker kanske.. för mycket när jag väl röker.. Så skylla mig själv får jag väl göra. Dock så är det ganska nice och skönt trots dessa märkliga effekter jag upplever.
Citera
2017-10-14, 01:42
  #9
Medlem
Kan vara schizofreni, gräs och mycket annat kan utlösa underliggande mentalsjukdomar.
Citera
2017-10-14, 02:14
  #10
Medlem
Manskensknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Containerdykare
Kan vara schizofreni, gräs och mycket annat kan utlösa underliggande mentalsjukdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishBananaBoy
Det är inte hallucinationer, det är associationer

Oroa dig inte. Keep on smokin
Flashbacks cannabisavdelning, känns som att du kommer få minst lika många idiotiska svar som vettiga.

Ge fan i att röka mer, jävla aspiecigg I vilket fall, kommer sluta med att du sitter hemma och kollar på repriser av Simpsons och trycker i dig skitmat.

Om du inte får en psykos innan dess, för det låter inte bra alls det du beskriver. På riktigt, sluta röka.
__________________
Senast redigerad av Manskensknullarn 2017-10-14 kl. 02:20.
Citera
2017-10-14, 02:57
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Ja, jag ljuger inte.. finns ingen mening i det. Kanske värt att tillägga att jag röker kanske.. för mycket när jag väl röker.. Så skylla mig själv får jag väl göra. Dock så är det ganska nice och skönt trots dessa märkliga effekter jag upplever.
Jag säger inte att du ljuger. Jag säger bara att jag har rökt i över 20 år nu och har aldrig upplevt det du berättar om.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishBananaBoy
Opålästa jävla mupp. Det är inte riktigt så det funkar.
Det är exakt så det fungerar. Har du exempelvis schizofreni liggandes latent så kan cannabis utlösa det. Har du inte det liggandes latent så kan du inte få det av cannabis. Eller något annat för den delen.

Men. Schizofreni, och andra latenta saker, kan utlösas av vilken traumatisk upplevelse som helst.
Citera
2017-10-14, 04:12
  #12
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är exakt så det fungerar. Har du exempelvis schizofreni liggandes latent så kan cannabis utlösa det. Har du inte det liggandes latent så kan du inte få det av cannabis. Eller något annat för den delen.

Men. Schizofreni, och andra latenta saker, kan utlösas av vilken traumatisk upplevelse som helst.
Nu blev tråden plötsligt väldigt spännande. Jag trodde faktiskt inte att Cannabis kunde göra sådant, alltså att släppa loss latenta mentalsjukdomar!

Jag hoppas innerligt att trådskaparen håller oss uppdaterade och berättar i fall någonting bryter ut. Givetvis i den mån han kan, och förutsatt att han fortfarande kan använda en dator.

Väntar förhoppningsfullt!
__________________
Senast redigerad av Rufos 2017-10-14 kl. 04:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback