Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 23:03
  #1
Medlem
Tjena! Köpte nyss ett nytt avgassystem till min Yamaha DT50 r. För att montera detta system måste man plugga ur avgasrenings slangen i backventilen. Och amatör som jag är, var tusan sitter backventilen?? Tacksam för svar, och rosta mig inte för min okunnighet
Citera
2017-10-14, 01:33
  #2
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolaree
Tjena! Köpte nyss ett nytt avgassystem till min Yamaha DT50 r. För att montera detta system måste man plugga ur avgasrenings slangen i backventilen. Och amatör som jag är, var tusan sitter backventilen?? Tacksam för svar, och rosta mig inte för min okunnighet

https://www.sporthoj.com/forum/showt...till-lufftburk

Ett av en hög inlägg på sidan, läs och förkovra dig.
"skruvade lite på min nyinköpta scootermoppe, och upptäckte en slang från avgasröret till någon liten metalldosa och sen vidare till luftburken.
har för mig att jag läst att det sitter såna på vissa hojar oxå, och att det gör så dom går dåligare. kommer jag ihåg rätt? och i så fall e det bara att ta bort den och plugga igen hållen? "
Citera
2017-10-14, 03:52
  #3
Medlem
Du vill alltså inte ha konstiga slangar som går från avgasröret och du vill absolut inte ha något till luftburken som inte skall sitta där heller
Citera
2017-10-15, 16:54
  #4
Medlem
Ok, tack för hjälpen 👍. Schysst att du kunde länka där också!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback