Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-14, 19:09
  #25
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Som sagt, jag har redan svarat på din typ av inlägg. Ni vet tydligen att det är riskfritt att vänta. Vi får väl hoppas att ni har rätt. Å andra sidan bryr ni er inte om ni har fel.

Men snälla. Var någonstans skriver vi att vi inte bryr oss?

Men ring själv då till 1177 och säg att du har ätit 5 clementiner om dagen i två veckor och nu fått gula diarreér så kan du skriva här sedan vad de sade till dig?
Citera
2017-10-14, 19:45
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikalapp
Har ingen jävla aning om detta är rätt kategori! Men mod får flytta isåfall.

Jag har ätit clementiner och mandariner i snart 2veckor. Ätit ca 4-5st om dagen. Varje dag i 2veckor.
Supergott faktiskt. Självklart har jag ätit mat o sånt med, men allra mest denna goda frukt. Nu för ca 2-3 timmar sen så var jag tvungen att gå på toan och hade rännskita. Haft det tillochfrån nu senaste timmarna. Och jag märkte att själva vätskan är GUL!(?). Nästan lite grön-gulaktig. Vad fan är det för fel? Är detta normalt?? Borde jag sluta äta frukt ett tag? Går det över snart??? Seriösa svar tack.
Varför svarar du inte? Är du själv seriös? Eller trollar du med oss?
Citera
2017-10-14, 21:20
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Men snälla. Var någonstans skriver vi att vi inte bryr oss?

Men ring själv då till 1177 och säg att du har ätit 5 clementiner om dagen i två veckor och nu fått gula diarreér så kan du skriva här sedan vad de sade till dig?
Allt tyder på att TS trollar i den här tråden. TS har inte svarat. Det finns ingen rim och reson i att få de symtom som beskrivs av den tänkbara orsak som beskrivs. Jag tycker mig märka allt fler trådar av den här typen. Det är väl ett slags nöje att driva gäck med sina medmänniskor. Nästa gång jag stöter på den här typen av tråd kommer jag att klicka vidare.
Citera
2017-10-14, 21:37
  #28
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Allt tyder på att TS trollar i den här tråden. TS har inte svarat. Det finns ingen rim och reson i att få de symtom som beskrivs av den tänkbara orsak som beskrivs. Jag tycker mig märka allt fler trådar av den här typen. Det är väl ett slags nöje att driva gäck med sina medmänniskor. Nästa gång jag stöter på den här typen av tråd kommer jag att klicka vidare.

Det är mycket möjligt att du har rätt och jag kommer inte heller att engagera mig mer i denna tråd. MEN med det sagt så har jag själv upplevt dylika symtom efter ett långvarigt intag av clementiner så rim och reson finns. Må gott, jag har faktiskt införskaffat en påse med sådana nu idag så vi får väl se vad som händer..
Citera
2017-10-15, 00:51
  #29
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikalapp
Har ingen jävla aning om detta är rätt kategori! Men mod får flytta isåfall.

Jag har ätit clementiner och mandariner i snart 2veckor. Ätit ca 4-5st om dagen. Varje dag i 2veckor.
Supergott faktiskt. Självklart har jag ätit mat o sånt med, men allra mest denna goda frukt. Nu för ca 2-3 timmar sen så var jag tvungen att gå på toan och hade rännskita. Haft det tillochfrån nu senaste timmarna. Och jag märkte att själva vätskan är GUL!(?). Nästan lite grön-gulaktig. Vad fan är det för fel? Är detta normalt?? Borde jag sluta äta frukt ett tag? Går det över snart??? Seriösa svar tack.
Hehehe det är ju skitnice när man kan köpa typ 5kg mandariner, iaf om de är lagom söta.
låter som vanlig rännskita, inget jag hade oroat mig över.

du kanske behöver lite fibrer. ät lite bröd/pasta eller potatis så kommer tarmarna igång.
__________________
Senast redigerad av Hatan 2017-10-15 kl. 01:14.
Citera
2017-10-15, 01:08
  #30
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Men jisses. Skilj på galla och någon som ätit en påse mandariner. Klart skiten blir mandaringul.


Håller med dig i det hela! Jobbar själv som ssk på en akutmottagning. Hade någon kommit in som ts och berättat om clementinerna, hade vi rådit till att avvakta ett par dagar, utan citrusfrukter och se om det lugnar sig.. Fortsätter det så uppsöker man då primärvården.

Alla är olika, ena gången kanske man tål 2kg på en gång, för att nästa inte klara av 2-3st clementiner/citrus
Citera
2017-10-17, 06:40
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikalapp
Har ingen jävla aning om detta är rätt kategori! Men mod får flytta isåfall.

Jag har ätit clementiner och mandariner i snart 2veckor. Ätit ca 4-5st om dagen. Varje dag i 2veckor.
Supergott faktiskt. Självklart har jag ätit mat o sånt med, men allra mest denna goda frukt. Nu för ca 2-3 timmar sen så var jag tvungen att gå på toan och hade rännskita. Haft det tillochfrån nu senaste timmarna. Och jag märkte att själva vätskan är GUL!(?). Nästan lite grön-gulaktig. Vad fan är det för fel? Är detta normalt?? Borde jag sluta äta frukt ett tag? Går det över snart??? Seriösa svar tack.

EDIT: min avföring är inte gul, bara lite. mest själva det som är flytande som blir gulaktigt
Dessutom så har det slutat för jag slutade käka citrus. Så allt är normalt igen
__________________
Senast redigerad av Erikalapp 2017-10-17 kl. 06:49.
Citera
2017-10-17, 13:05
  #32
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikalapp
EDIT: min avföring är inte gul, bara lite. mest själva det som är flytande som blir gulaktigt
Dessutom så har det slutat för jag slutade käka citrus. Så allt är normalt igen

Vad bra! Tack för din uppdatering, nu kan vi vara lugna. Citrus är ju ganska starkt ändå.
Citera
2017-10-17, 21:18
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikalapp
EDIT: min avföring är inte gul, bara lite. mest själva det som är flytande som blir gulaktigt
Dessutom så har det slutat för jag slutade käka citrus. Så allt är normalt igen

Intressant! Ja, man lär sig nåt nytt varje dag! Då kan vi anta att det var det som orsakade det. Ta det lugnt med citrusfrukter framöver
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback